Idag är jag ledsen för att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Sitter i garaget o saknar min otroligt älskade pittbul snällare hund har jag aldrig haft, killen har varit sjuk i 2 år hans sköldkörtel la av för 2 år sedan detta är inga problem det finns leventa som bot.

Med sköldkörteln kom taskigt immunförsvar o en släng av multiresistenta streptokocker ett mindre helsike att få bukt med.

När detta var över blev han allergisk mot mycket mat det gick att komma runt genom att han fick potatis och älgkött varje dag.

För 2 månader sedan fick han aggressiv cancer så det blev den där turen till veterinären.

Folk säger att det är jobbigt att skilja sig att huset brann ner. Men att behöva sitta med sin bästa vänn o dessutom bestämma att han skall somna in det är Fanimej det jobbigaste som finns.

Helvete min värld rasade helt. Allan hade gått med mej lös i nästan 8 år blivit attackerad och biten 4 gånger o aldrig försvarat sig, jag fick försvara honom vilket jag gjorde.

Jag la 100,000 skattade kronor på 2 år i prover mediciner o veterinär besök varje vecka, ändå sitter jag o funderar på om jag kunde gjort något mer.

Det gör lika ont som att mista en mänsklig familjemedlem

Saknar den grymtande hårbollen något så otroligt:död

Han ligger begravd i trädgården där han älskade att ligga i solen folk tycker jag e knäpp som har en gravsten o ljuslykta, men det skoter jag fullständigt i.

Saknar dej något så grymt Allan:gråta
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Sitter i garaget o saknar min otroligt älskade pittbul snällare hund har jag aldrig haft, killen har varit sjuk i 2 år hans sköldkörtel la av för 2 år sedan detta är inga problem det finns leventa som bot.

Med sköldkörteln kom taskigt immunförsvar o en släng av multiresistenta streptokocker ett mindre helsike att få bukt med.

När detta var över blev han allergisk mot mycket mat det gick att komma runt genom att han fick potatis och älgkött varje dag.

För 2 månader sedan fick han aggressiv cancer så det blev den där turen till veterinären.

Folk säger att det är jobbigt att skilja sig att huset brann ner. Men att behöva sitta med sin bästa vänn o dessutom bestämma att han skall somna in det är Fanimej det jobbigaste som finns.

Helvete min värld rasade helt. Allan hade gått med mej lös i nästan 8 år blivit attackerad och biten 4 gånger o aldrig försvarat sig, jag fick försvara honom vilket jag gjorde.

Jag la 100,000 skattade kronor på 2 år i prover mediciner o veterinär besök varje vecka, ändå sitter jag o funderar på om jag kunde gjort något mer.

Det gör lika ont som att mista en mänsklig familjemedlem

Saknar den grymtande hårbollen något så otroligt:död

Han ligger begravd i trädgården där han älskade att ligga i solen folk tycker jag e knäpp som har en gravsten o ljuslykta, men det skoter jag fullständigt i.

Saknar dej något så grymt Allan:gråta

Beklagar. Förstår hur du känner dig. Jag blir fortfarande lite tårögd när jag tänker på vår förra hund som fick somna in för snart två år sedan.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Saknar dej något så grymt Allan:gråta

Det är svårt att mista sin bästa kompis, jag saknar Alfons sen ett par år tillbaka men pratar med honom i stort sett varje dag iallafall och då känns det välbehagsrysningar i min kropp. :hej
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Folk säger att det är jobbigt att skilja sig att huset brann ner. Men att behöva sitta med sin bästa vänn o dessutom bestämma att han skall somna in det är Fanimej det jobbigaste som finns.

Det är alltid svårt, det där samtalet. Samtidigt är det det humanaste att göra, innerst inne vet man att det är dags.

Ledsen för din skull och även för Steffes. Men man kommer vidare efter ett tag.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Har fått evakuera mitt hem.
Här har det blåsit en del, elen är riven ur väggen och skogen ligger över ledningen i kilometervis. Efter som oljepannan behöver el för att tända så är det inte mer än tio grader hemma. Ingen telefoni fungerar heller. Har fått ta tanten med och klättra igenom skogen för att ta mig till en huvudväg, så vi kunde lifta in till stan. Då mycket träd och kraftledningar ligger över vägen ner till mig.
 
Last edited:

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Hoppas inte det blir så kallt att pannan fryser sönder också till råga på eländet.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Har fått evakuera mitt hem.
Här har det blåsit en del, elen är riven ur väggen och skogen ligger över ledningen i kilometervis. Efter som oljepannan behöver el för att tända så är det inte mer än tio grader hemma. Ingen telefoni fungerar heller. Har fått ta tanten med och klättra igenom skogen för att ta mig till en huvudväg, så vi kunde lifta in till stan. Då mycket träd och kraftledningar ligger över vägen ner till mig.

Fyfan, förstått att stormen gick riktigt hårt åt Åland.
Själv så har jag jagat rutor till växthuset som flugit kors och tvärs över tomten, lindrigt jmf mot att evakuera. Har dock inte fått tillbaka strömmen...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fyfan, förstått att stormen gick riktigt hårt åt Åland.
Själv så har jag jagat rutor till växthuset som flugit kors och tvärs över tomten, lindrigt jmf mot att evakuera. Har dock inte fått tillbaka strömmen...

Största anledningen till att dra är väl att det är bra nära minusgrader där hemma, och att det nu finns spänningsatta ledningar som sprackar vid husknuten, känns inte jättesäkert.

Gräv ner, för faaan! :7peta
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Quitter

20190103-053648.jpg


20190103-084715.jpg

..sen var jag ner baklänges av backen o lekte stubbfräs men det vill jag inte prata om.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Japp, inne imorse men med lite tur o bra väder är den tillbaka vid 18 á 39 timmar senare. Tror dom anlita scouterna att röja väg fram till avbrotten här ;)

Sen blir det att tina vattenledningar, inspektera skador o jävel halva natten kan man tro.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Japp, inne imorse men med lite tur o bra väder är den tillbaka vid 18 á 39 timmar senare. Tror dom anlita scouterna att röja väg fram till avbrotten här ;)

Sen blir det att tina vattenledningar, inspektera skador o jävel halva natten kan man tro.

Fy f-n då har du kanske det värsta framför dig om det blir saneringar och renoveringar, jag håller på att installera vedspis och en stor till det anledning är just om nåt liknande skulle inträffa hos mig. Så man kan laga mat och slippa frysa.
Dessbättre har jag dragit alla vattenledningar med fall så att jag kan dränera vattnet så dom fryser inte sönder så länge jag är framme och tömmer i tid.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kan inte gå mer än åt helvete, inte så orolig för vattenskador men lite trassel får man räkna med. Det är som alltid, vi har pratat om innebrasa men men :)
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja fyfan vilken tur gud har att han inte finns, för fy satan vad stryk han skulle få när jag dör annars, den jäveln! :mad: :smasha
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Vår gamla dvärgschnauzer Doris, som fyller 12 i mars, är nu akut sjuk och har nu legat på djursjukhuset under tre dygn. Imorgon får jag träffa henne men jag befarar det värsta. :(
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Vår gamla dvärgschnauzer Doris, som fyller 12 i mars, är nu akut sjuk och har nu legat på djursjukhuset under tre dygn. Imorgon får jag träffa henne men jag befarar det värsta. :(

:krama
(Om det nu är så illa, gör det som du tycker är bäst för Doris, svårt är det tyvärr).
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
:krama
(Om det nu är så illa, gör det som du tycker är bäst för Doris, svårt är det tyvärr).

Jag vet, börjar bli en vana. Först gamm-gubben i aug -15, sen Texas i juli -18, nu Doris... Ja de var alla gamla men ändå. :’(
Kommer ta med hennes bästa filt imorgon, så kan hon lägga sig i min famn och somna in.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag vet, börjar bli en vana. Först gamm-gubben i aug -15, sen Texas i juli -18, nu Doris... Ja de var alla gamla men ändå. :’(
Kommer ta med hennes bästa filt imorgon, så kan hon lägga sig i min famn och somna in.
Jag är inte avundsjuk. Efter att vi fick ta bort våra två kvarvarande samma vecka ville jag inte ha hund igen. Det gick sådär.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top