Idag är jag ledsen för att...

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Ducati
En god vän har åkt in och ut på sjukhus i nästan ett år, blivit opererad för ryggen, magen, och diverse krämpor. Han har kämpat på som tusan och verkligen hållit humöret uppe trots långvarig värk och rehab.
Det har äntligen börjat gå åt rätt håll och igår kom han förbi på jobbet och berättade att han skulle in på en sista rutinkoll idag på morgonen.

Han kom förbi idag och jag frågade hur det gick.
- Jag har cancer, svarade han bedrövat.

Fi faan vad jag lider med honom.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Avlivat min favorithund, en god vän i koma, svåger med cancer.
Passade bra att gå ut och bowla med träningskamrater.
Då får ena kompisens dotter återfall med anorexia och panikångest...
Uppdatering:

Ingen ny favorithund (även om den nya är en mycket trevlig individ).
Svågern död och saknad varje dag.
Kompisdottern är OK (relativt).
Men:
Goda vännen som sades ha 1 procents överlevnadschans och då med ordentliga hjärnskador är (i stort sett) helt återställd och tillbaka på jakterna!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En god vän har åkt in och ut på sjukhus i nästan ett år, blivit opererad för ryggen, magen, och diverse krämpor. Han har kämpat på som tusan och verkligen hållit humöret uppe trots långvarig värk och rehab.
Det har äntligen börjat gå åt rätt håll och igår kom han förbi på jobbet och berättade att han skulle in på en sista rutinkoll idag på morgonen.

Han kom förbi idag och jag frågade hur det gick.
- Jag har cancer, svarade han bedrövat.

Fi faan vad jag lider med honom.

Cancer är INTE en dödsdom.
Kom ihåg det.
Och påminn honom.
Men det viktigaste, anser jag, är att fortsätta att umgås som vanligt utan att bry sig om sjukdomen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
En polare som sysslade med wingsuits, base jumping och annat liknande dog i fredags. Idag publicerade hans familj ett brev han skrev för några år sedan om han skulle dö. Lite tomt idag.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Tänk såhär, personen är inte värd dig och karma kommer garanterat och sparkar denne i skrevet.

Ändrat från könlöst till könsneutralt utan provocerande könlösa ord! :D

Sorgligt dock när man inte kan vara vuxen och prata efter 14 år... :(

"Bakom varje arg kvinna står en oförstående man!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Dumpad per SMS när jag är till sjöss och jobbar. Efter 14års förhållande...

Fyfan, beklagar. Men säger samtidigt som Pippi, du kanske ska vara glad att du slipper ha en så feg, oärlig och hänsynslös människa i ditt liv. Förstår att det känns förjävligt nu, men med tanke på det beteendet kanske du hade blivit ännu olyckligare av att spendera resten av livet med henne... Kanske en klen tröst, men vad vet jag...
 

Täppas

Guest
Tänk såhär, hen är inte värd dig och karma kommer garanterat och sparkar hen i fittan.

Vad som skrevs innan autocorrect sabbade stavningen på hon och henne:

"Tänk såhär, hon är inte värd dig och karma kommer garanterat och sparkar henne i fittan."
:fakta
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Haha, jag bryr mig inte men jag har förståelse för de som provoceras av att kallas könlösa istället för könsneutrala! :D :krama :hej :hihi :rofl

Jag använder endast hen när jag inte vet vad personen är. Just för att det är enkelt. Kanske lite för att retas oxå. :D

Vad som skrevs innan autocorrect sabbade stavningen på hon och henne:

"Tänk såhär, hon är inte värd dig och karma kommer garanterat och sparkar henne i fittan."
:fakta

Honom i fittan är roligare. :D
 

Weebl

Medlem
Gick med
11 Sep 2016
Ort
Sundsvall
Hoj
2007, Yamaha, FZ1 SA
Tack för stödet alla. Jo ibland tänker jag att det nog inte är någon större förlust. Men när man i nästa sekund funderar över framtiden och inser att man inte har en enda dröm eller plan som inte involverar henne känns det tungt...
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag använder endast hen när jag inte vet vad personen är. Just för att det är enkelt. Kanske lite för att retas oxå. :D

För min del tycker jag det är enklare att använda ord som redan finns istället för att använda nya som kan provocera.
Men det kan upplevas retsamt också! :D

Tack för stödet alla. Jo ibland tänker jag att det nog inte är någon större förlust. Men när man i nästa sekund funderar över framtiden och inser att man inte har en enda dröm eller plan som inte involverar henne känns det tungt...

Jobbigt...

Och det blir inte mindre jobbigt för att man vet att man blir starkare när man väl kommit över det... :(
Svårt att hitta, och njuta av, de guldkorn som finns i livet, men de finns där...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top