Idag är jag ledsen för att...

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Gör det och gör det fort, inget blir bättre av att vänta och inga människor ändrar sig utan påtryckning (tyvärr oftast inte endå).

Skall det funka så skall det funka för bägge, allt annat är förkastligt.

Problemet är ju som sagt att jag både tagit upp problemet och försökt pusha lite i rätt riktning tidigare, och det blir bättre ett tag. Sen glöms jag bort igen...

Håller med, men det är sålätt det där med relationer...

Ett förhållande måste ha balans. Man ska självklart kunna göra saker på egen hand och tillsammans med sina vänner.

Men ens partner får ju inte hamna sist på prioriteringen för jämnan. Låter inte som någon sund relation.

Sen är det aldrig LÄTT att bryta upp och "byta" liv. Men kanske blir det till det bättre.

Jag hoppas att det löser sig, för på våren ska man känna sig glad och fylld med vårrus. Lycka till!

//M

Det tycker självklart jag med, men det känns inte riktigt rätt att hon prioriterar allt annat över mig... Som sagt, träffas en halv helg på tre veckor när man inte bor särskilt långt ifrån varandra?... Hon har liksom aktiviteter och annat för sig åtta dagar i veckan känns det som, och jag får den tid som blir över (ingen alls). Och hon uttrycker inga planer på att ändra det, tvärtom har hon pratat om att skaffa ännu ytterligare aktiviteter trots brist på tid, och då tror jag inte ens hon räknar med den totala bristen på tid för mig...

Men självklart vill jag inte att hon ska ägna mig full uppmärksamhet dygnet runt alla dagar om året. Jag träffar ju själv kompisar några dagar i veckan, spelar säckpipa på tisdagar och försöker klämma in lite motorcykelmek, jogging och annat här och var. Men jag har ändå en tre-fyra dagar som jag rent potentiellt skulle kunna träffa henne på varje vecka, om hon bara hade tid med mig...

Nej, verkligen inte... Kanske, men det vet man ju inte heller... Vem vet, man kanske aldrig hittar någon ny? Visserligen känns det just nu som att det kanske hade varit till det bättre, men i alla fall... Det finns ju bra stunder också, och de vill man ju inte vara utan... Och Uppbrott är alltid jobbiga:(

Tack ska du ha:)

Finns kanske en möjlighet att hon inte är intresserad?
Om du pushar fär mycket kan hon få intrycket att du är en jobbig jäkel vilket kommer att resultera i att du skrämmer bort henne.

Ingen aning, kanske... Hon verkar ju inte direkt anstränga sig för att vi ska träffas eller sådär... Det är liksom jag som får jobba.

Däremot så pushar jag inte särskilt hårt. Föreslår försynt lite då och då att vi ska ses, och accepterar alltid om hon inte har tid. Låter henne hållas och lider i tysthet helt enkelt...

Bushido:
Har varit i liknande situation, och kan enbart ställa mig i ledet över andras tips med att säga:
Gör dig inte själv illa. Ställa problemet mot väggen kan hjälpa, men gör det varligt.
Precis som Maestro säger så kan det slå bakut.

Jag var (och troligen fortfarande är) en toffel i förhållanden. Jag kämpade i över ett år med att återväcka livet i ett förhållande där jag blev överkörd (och utsatt för otrohet) men jag kämpade på.

Ber om ursäkt om jag framstår som ett grått åskmoln på klarblå himmel, men jag har lärt mig att ta ett steg tillbaka, begrunda och inse vad som kan vara bra, och vad jag är villig att riskera.

Sen att jag åker på rejäla nitlotter titt som tätt beror nog på min naivitet. :(

Neh. Är nog dags att bege sig ut o bete sig som ett kräk och kalla kvinnor fula ord för att man ska få något nu förtiden. :va

Tack för tips och råd, uppskattar det:)

Jag vet inte, kanske borde man tuffa till sig lite och ställa mer krav. MEn samtidigt vill jag ju som sagt inte att det ska slå bakut... Suck, inte lätt detta...

Nu känns det som om tråden bara handlar om mig och mina relationsproblem, jag kanske ska resa mig ur psykologsoffan och göra något vettigare:D

Tack så mycket för alla tips och råd allihop, det värmer. Ska försöka uppbringa mod och tala allvar med tösen så får vi se var det blir av.
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Det finns ju bra stunder också, och de vill man ju inte vara utan... Och Uppbrott är alltid jobbiga:(


Ska försöka uppbringa mod och tala allvar med tösen så får vi se var det blir av.


Gjört! Visserligen fanns det för mig nåt som lockade på annat håll, men innan det dök upp satt jag i ungefär samma sits som du!

Uppbrott gör ont, men smärtan går över. Men att gå i ovisshet å lida är fan inge roligare det heller!
Så, ta tag i DITT liv nu, innan du ångrar dig.

Det finns alltid fler fiskar i havet, även fast man inte tror det.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Det finns fler fiskar i havet. Sant. Men står man ensam i öknen kan det vara ganska förbannat långt till närmsta strand.

Annars är jag inte ledsen idag. Inte tillräckligt för att skriva här iaf...
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Och Uppbrott är alltid jobbiga:(

Ska försöka uppbringa mod och tala allvar med tösen så får vi se var det blir av.


Gjört!!!

Satt nyligen själv i stort ett i samma sits. Visserligen hade jag nåt på gång på annat håll men jag känner igen dina känslor såväl när jag läser de.

Uppbrott gör jävligt ont och är jobbiga, men att gå hela tiden och fundera med vånda å ovisshet är fan inge kul det heller! :)

Ta tag i livet nu, gör nåt kul av det! Det finns alltid fler fiskar i havet, även fast det kan kännas dött ibland...
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Kass väder och nybliven singel. Varit så kåt idag att jag tankade hem Best of Samson Biceps
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Klockan är sent och jag har inte fått ett enda meddelande från tjejen.
Om hon nu enbart ville vara vän, så borde hon väl hört av sig, kan man tycka?
Dags att öppna mina ögon och gå vidare.
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Klockan är sent och jag har inte fått ett enda meddelande från tjejen.
Om hon nu enbart ville vara vän, så borde hon väl hört av sig, kan man tycka?
Dags att öppna mina ögon och gå vidare.

Japp... Locket på! Livet är för kort för att låta tankarna hänga upp sig på någon som ändå gått vidare själv...
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har det här blivit en tråd där man gråter ut om sina dåliga relationer?

Jag är ledsen för att jag tog på mig för lite kläder imorse. Lurades av solskenet och fick frysa ändan av mig både till- och från jobbet. Det är fördjävligt.
 
Last edited:

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Det är för fan lappmögel ute... :(
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Vädret gör mig bara deprimerad...den sköna värmen runt påsk gör det här ännu värre.

Fy fan vilket jävla runk-klimat man skall bo i. :tröttpåskiten
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är ledig och hadde planerat hojjåka, och så är det så förbannat kallt! :(

Hadde lika bra kunna jobbat och vart ledig i helgen ist. :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top