Idag är jag ledsen för att...

freddetheman

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2007
Ort
Huddinge
Hoj
KTM 660
Det är väl inte så mycket vad hon ställt till med som att hon inte verkar bry sig om mig... Känns bara som att hon rent allmänt gör sitt bästa för att hitta annat att göra så att hon slipper träffa mig, bokar schemat fullt av andra aktiviteter och så vidare. Jag fick en dag nu i helgen, och vi sågs senast för tre veckor sen... Och vi bor antingen två mil ifrån varandra, eller två kilometer... Så nja, är väl mest lite nere sådär allmänt då det inte känns sådär jättekul att hon inte prioriterar mig över huvud taget...:(


I feel you man....samma skit här...
 

SheDevil79

Time Out
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Sölvesborg
Hoj
FZ8-N 2011 Yamaha så klart.....
Sitter på jobbet och har ett nattskift och jag är så vansinningt trött på vissa, nästan ledsen då här snackas en massa skit och folk blir utfrysna:(
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
För att jag är på dåligt humör av troligen ingen anledning... :(

I need coffee.....
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:rofl
:Trolletdirektpåmycketbättrehumör
:tuttar

Åtta minuter från förfrågan till färdigliggad?

Har försökt prata med henne om det här många gånger, det här är inte första gången... Så ja, frågan är om hon ska få fler chanser när hon ändå inte gör något av dem... Men jag vill inte att det ska ta slut, det har ju funkat bra tidigare och så...:( Men jo,m som grundprincip håller jag väl med... Suck, inte lätt det här med förhållanden...:(

Om du har planer för ett längre (allvarligt) förhållande, så anser jag att du måste markera gränser.
Sträck på ryggen, andas djupt och fråga vad hon sysslar med.
När man sätter gränser gäller det att vara obeveklig.
Annars kommer hon (eller någon annan) att köra med dig resten av livet.

Om hon inte kan acceptera dina gränser så vill du inte ha kvar henne ändå.



Gäller naturligtvis åt åda hållen.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om du har planer för ett längre (allvarligt) förhållande, så anser jag att du måste markera gränser.
Sträck på ryggen, andas djupt och fråga vad hon sysslar med.
När man sätter gränser gäller det att vara obeveklig.
Annars kommer hon (eller någon annan) att köra med dig resten av livet.

Om hon inte kan acceptera dina gränser så vill du inte ha kvar henne ändå.



Gäller naturligtvis åt åda hållen.

Jo, du har nog rätt. Är nog lite tofflad tror jag, har väl aldrig riktigt vågat ställa några hårda krav av rädsla just för att det inte ska accepteras... Men jo, jag borde kanske göra det ändå...
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jo, du har nog rätt. Är nog lite tofflad tror jag, har väl aldrig riktigt vågat ställa några hårda krav av rädsla just för att det inte ska accepteras... Men jo, jag borde kanske göra det ändå...

Gör det och gör det fort, inget blir bättre av att vänta och inga människor ändrar sig utan påtryckning (tyvärr oftast inte endå).

Skall det funka så skall det funka för bägge, allt annat är förkastligt.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jo, du har nog rätt. Är nog lite tofflad tror jag, har väl aldrig riktigt vågat ställa några hårda krav av rädsla just för att det inte ska accepteras... Men jo, jag borde kanske göra det ändå...

Ett förhållande måste ha balans. Man ska självklart kunna göra saker på egen hand och tillsammans med sina vänner.

Men ens partner får ju inte hamna sist på prioriteringen för jämnan. Låter inte som någon sund relation.

Sen är det aldrig LÄTT att bryta upp och "byta" liv. Men kanske blir det till det bättre.

Jag hoppas att det löser sig, för på våren ska man känna sig glad och fylld med vårrus. Lycka till!

//M
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Jo, du har nog rätt. Är nog lite tofflad tror jag, har väl aldrig riktigt vågat ställa några hårda krav av rädsla just för att det inte ska accepteras... Men jo, jag borde kanske göra det ändå...

Finns kanske en möjlighet att hon inte är intresserad?
Om du pushar fär mycket kan hon få intrycket att du är en jobbig jäkel vilket kommer att resultera i att du skrämmer bort henne.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Och då har den gode Dreggel ändå hunnit ta en efterliggacigg och brett en macka...:arsele

Ja, är han inte förjävlig!!! :gnissla ;) :)

Just jävlar...förlåt det var ledsentråden, ska inte hålla på att le här.

Men approppå ledsentråd, saknade jag den för några veckor sen när jag kollade på ett naturprogram på SVT.

Dom visade en lejonunge som var förlamad i bakbenen. Han hankade sig fram så tappert och mamman väntade på honom och när han kom fram så lixom kramade hon honom la sina jättetassar runt. Men man visste ju att han skulle dö i alla fall. Fy fan vad jag bölade. Det är naturens gång..jag vet. Men ändå blir man berörd. :död
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och då har den gode Dreggel ändå hunnit ta en efterliggacigg och brett en macka...:arsele

Som god SH:are så låg jag ju i startgropen redan vid förfrågansfasen. :tummenupp









Dessutom har jag ju redan barnen gjorda, samt ett fördelaktigt yttre, så man kan ju tumma lite på finesserna. :yoparty
 

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Ort
Manila, Philippines
Hoj
Vi får se.
Telefonen som tidigare brukade vara full av mysiga trevliga sms, ligger nu tyst och stilla. :(

Bushido:
Har varit i liknande situation, och kan enbart ställa mig i ledet över andras tips med att säga:
Gör dig inte själv illa. Ställa problemet mot väggen kan hjälpa, men gör det varligt.
Precis som Maestro säger så kan det slå bakut.

Jag var (och troligen fortfarande är) en toffel i förhållanden. Jag kämpade i över ett år med att återväcka livet i ett förhållande där jag blev överkörd (och utsatt för otrohet) men jag kämpade på.

Ber om ursäkt om jag framstår som ett grått åskmoln på klarblå himmel, men jag har lärt mig att ta ett steg tillbaka, begrunda och inse vad som kan vara bra, och vad jag är villig att riskera.

Sen att jag åker på rejäla nitlotter titt som tätt beror nog på min naivitet. :(

Neh. Är nog dags att bege sig ut o bete sig som ett kräk och kalla kvinnor fula ord för att man ska få något nu förtiden. :va
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Neh. Är nog dags att bege sig ut o bete sig som ett kräk och kalla kvinnor fula ord för att man ska få något nu förtiden. :va

Nu behöver du inte överdriva. :näsblod

Men låt er för sjutton inte bli överkörda. Självrespekt är vad som krävs. Inte en massa mesande hit och dit.

Sätt ett pris på er själva.

Det finns brudar som nosar upp killar som är medgörliga. Utnyttjar och beter sig. Blir oftast inte bra. Obalans i förhållandet, och det blir ett krig där bara den ena har ett vapen.

Nää...dags att ta nya tag i livet...och TA FÖR er av livet. Det finns massor av rediga brudar som har lite vett innanför pannbenet. Eller ja.. massor vet jag inte. Men en och annan lär det väl finnas. :tungan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det finns massor av rediga brudar som har lite vett innanför pannbenet. Eller ja.. massor vet jag inte. Men en och annan lär det väl finnas. :tungan

Jag är böjd att hålla med om att det finns förnuftiga kvinnor. Problemet är att hur kloka de än må vara, så är det inte de egenskaperna som styr dem i deras agerande.:fakta
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Telefonen som tidigare brukade vara full av mysiga trevliga sms, ligger nu tyst och stilla. :(

Bushido:
Har varit i liknande situation, och kan enbart ställa mig i ledet över andras tips med att säga:
Gör dig inte själv illa. Ställa problemet mot väggen kan hjälpa, men gör det varligt.
Precis som Maestro säger så kan det slå bakut.

Jag var (och troligen fortfarande är) en toffel i förhållanden. Jag kämpade i över ett år med att återväcka livet i ett förhållande där jag blev överkörd (och utsatt för otrohet) men jag kämpade på.

Ber om ursäkt om jag framstår som ett grått åskmoln på klarblå himmel, men jag har lärt mig att ta ett steg tillbaka, begrunda och inse vad som kan vara bra, och vad jag är villig att riskera.

Sen att jag åker på rejäla nitlotter titt som tätt beror nog på min naivitet. :(

Neh. Är nog dags att bege sig ut o bete sig som ett kräk och kalla kvinnor fula ord för att man ska få något nu förtiden. :va

Det där påminner mig om en nära vän till mig... Han blir för mesig och tafatt i förhållanden. Jag tror att det kan ha med dålig självkänsla att göra. Om det är det det handlar om så kanske det finns sätt att jobba på med det....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top