Arlanda TT 2011 04 30

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
även om alla säkert redan laddat ned sina bilder så tog jag bort bilderna tillfälligt då jag insåg efter att ha läst en tråd(brukar vanligtvis sudda ut dem), att folk kanske inte vill ha sina regskyltar synliga så jag ska redigera bort dem, sen lägger jag dit bilderna igen. så bilderna är inte borta om ni skulle undra...
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
Hej.
Jag är en av delägarna i MCGruppen, och vi kommer att försöka vara på plats på alla rikskurser på Arlanda, Gelleråsen samt Sviesta detta år.
MCGruppen och samarbetet med SMC är nytt för i år, då vi tyckt att det fattas någon/något som kan ta hand om dom ev bekymmren som kan uppstå under en kursdag.
Vi kan inte laga allt, men vi försöker alltid se till att deltagaren har en möjlighet att fortsätta sin kursdag om oturen skulle vara framme, eller om däck, buller ställer till det.

När det gäller buller så är Arlanda ett bekymmer då kraven är hårda ifrån dom boeende.
Det är bara vi hojåkare som kan tackla problemet med att antingen åka med insidan på raksträckan och inte komma med öppet system (vilket e självmål). Vissa cyklar går inte ens att gasa med om man har original (bla S1000RR) då bullermätaren får spel när man passerar. Därav så konade vi av banan på raksträckan och även i snabbknicken på tillbakavägen. Arlanda TT är ett kanonställe att öva på, så jag hoppas verkligen att vi tillsammans sköter oss där så vi kan få fortsätta att bedriva verksamhet. Får vi nobben, så blir det att kuska 25 mil till Gelleråsen igen...

//Lasse

Ja, det var RIKTIGT bra.. kanon om info om den typen av service dyker upp i förhand dock.

Nu behövde jag inte utnyttja deras tjänster den här gången.. men jag fick en spik i däcket kvällen innan.. på ren tur så såg jag det medans den fortf. satt i ytan och inte var intryckt.. men hade det blivit punka så hade jag stannat hemma eftersom jag inte visste att de var där.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top