Galna småbarnsföräldrar!

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Var ute och körde en sväng ner till Gottskär precis. Tog Lunna-Bröndome tillbaka hemåt. Ungefär mitt på Lunnavägen finns en liten raka med ett hus i vardera ände. Matade på lite på 3an, 130 knyck kanske. Helt plötsligt ser jag att det rör sig i vägkanten, strax där efter står ett medelålders par mitt i vägen och viftar. Jag bromsar lugnt in och stannar.

Mannen, 2 meters biff, ställer sig framför hojen och frun ställer sig bredvid, mannen börjar skrika. Jag stänger av hojen och fäller upp visiret. Skriket går ungefär såhär:
"DET ÄR 70 HÄR DIN JÄVLA IDIOT, VI HAR BARN HÄR, VÅRA HUSDJUR BLIR PÅKÖRDA HÄR, DU ÄR FAN DUM I HUVUDET BLA BLA BLA.."
Då säger jag till honom lugnt och vänligt:
"Kan du sänka rösten och uppföra dig som en vuxen människa så kan jag stanna en stund och lyssna på vad du har att säga"

Mannen fortsätter skrika så jag vänder mig mot frun istället. Hon börjar lugna ner sig och pratar hyfsat normalt:
"Katten dog, barn ledsna då, man kan inte hålla koll på barnen hela tiden, dom kan dö bla bla bla.."

Mannen skriker fortfarande och jag ber honom återigen att lugna ner sig och bete sig som en vuxen om han har något att säga. Då börjar frun "klappa" honom lite på armen och säger något i stil med "lugna dig nu Nicklas". Då blir han tyst.

Jag lovar frun att det är första(haha) och sista gången jag kör fort där och hon tackar mig. Då är mannen helt plötsligt normal och ger mig ett handslag och ber om ursäkt för att han skrek.
Då sa jag till honom att ta det i den tonen från början nästa gång, så kommer folk lyssna på honom, han nickade som svar, sen åkte jag därifrån lugnt och fint.

Så med detta vill jag dels varna er för att folk kan dyka upp på vägen, DVS. livsfara för alla inblandade.
Jag vill även be medlemmarna i KingsHill Riders att demonstrativt ta det onödigt lugnt just vid deras hus/raka åtminstånde, då det visade sig vara ganska vettiga människor till slut. Ögontjänare är vi allihopa.



Mötte en Guldvinge på vägen hem förresten, han vinkade, jag sket i att vinka tillbaka rent demonstrativt.
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Jag har råkat ut för nästan samma sak, på förmodligen precis samma ställe, fast den gången valde mannen med sin hund att vika ut mitt i vägen när jag kom med bilen. Tur som satan att jag har snabba reaktioner, annars hade både gubbe och hund varit platta.
Folk som uppehåller sig längs med lunnavägen verkar vara ett eget släkte av idioter, som inte verkar ha nån förståelse för att DOM BOR LÄNGS EN GENOMFARTSLED! Väljer man att bo längs med en trafikerad väg, eller att rida sin häst längs nämnda väg, då måste man kunna acceptera att det kommer bilar/hojar.
 

assarson

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Jävla besservissrar!! USCH!
De kan ju ansöka om att få anlägga en vägbula. I.O.F.S bara roligare för oss att flyga över men ni fattar!
Och har de problem med sina husdjur och vägen, d.v.s katter, hundar och barn kan de ju ta eget ansvar att hindra dem från att ta sig ut på allmän väg. Murar, staket och vallgravar är ett tips väl känt från medeltiden och framåt.
Även en distraherad pensionär som kör i 20km/h dödar en liten varelse utan besvär. Så varför klaga på oss hojfolk. Bilisterna där blåser ju förbi i minst 70 och ofta runt 100.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms

Hahaha, jo jag körde faktiskt lite hoj denna säsongen :tummenupp
90-100 mil eller något blev det, nu står bågen under täcket i garaget och väntar på nästa säsong, eller att någon köper henne.
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Med risk för att låta lite vuxen och gnällig... Man får ett helt annat perspektiv när man blir förälder själv. Sen behöver man ju inte stå och gapa som en idiot om det inte höll på att hända något.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Med risk för att låta lite vuxen och gnällig... Man får ett helt annat perspektiv när man blir förälder själv. Sen behöver man ju inte stå och gapa som en idiot om det inte höll på att hända något.

Förstår hur du tänker, helt rätt :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top