Bestyckning med Akras helsystem?

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Vilken bestyckning har ni på era 660 med Akras helsystem? Min är som sagt var en -04. Gick jäkligt bra förra året, men nu tycker jag att tomgången är för hög trots att tomgångsskruven är inskruvad till max.

Som sagt var... Trots att tomgången kanske inte har med munstyckena att göra så är jag ändå nyfiken på vilken bestyckning som är optimal.

Ursäkta allihop, men jag märkte att inlägget hamnade lite galet. Hade hellre haft det under 660. :-(
 
Last edited:

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Jag kör 170/48 och det är med akra helsystem, G1 trimkam, twinair luftfilter utan lock samt borttagen sas ventil.

Detta är efter rekommendationer från Ragnar@Lelles.
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Jag kör 170/48 och det är med akra helsystem, G1 trimkam, twinair luftfilter utan lock samt borttagen sas ventil.

Detta är efter rekommendationer från Ragnar@Lelles.

Ohhh... Fantastiskt! Vilket snabbt svar. Då ska jag kolla upp vad som sitter i min. :)
 

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Jag körde 168/48 på min 660 med helsystem. tomgången blev normal efter att jag gick upp med lågfartsmunstycket.
 

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Gixxer 1000 K7
Jag körde 168/48 på min 660 med helsystem. tomgången blev normal efter att jag gick upp med lågfartsmunstycket.

Hej igen allihop.

Har kollat mina munstycken och det som satt i var 45/188. Bytte till 48 men hade inget 170 så det får väl eventuellt vänta. När jag höll på att mixtra med förgasaren så fick jag tomgångsskruven och lira så nu är tomgången återigen bra. Frågan är om jag behöver byta ner mig till 170 för cykeln går ruskigt bra på högre gas. Dock så lyckades jag få gängoaj på ena skruven som håller bottenlocket på plats på förgasaren. Samma skruv som också hållet tomgångsskruven på plats, men tätt är det ändå.
 
Last edited:

moddan

ös
Gick med
31 Mar 2010
Ort
Norrköping
Hoj
KTM 525 EXC/SM -07
Risken är väll att den går lite väl fett om du kör 188 :O ta ur stiftet och kolla färgen.
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Fick min KTM 660 -04 bänkad hos Andersson Turbo igår.

bild(1).jpg
bild(2).jpg

Enligt han så går den alldeles för fett genom hela registret, ska ligga på AF 12.5 för att vara optimal. Kör bestyckning 170/48. Han tyckte jag skulle kunna gå ned till 160 på högfart och låta 48 vara kvar. För att få ett 100% svar ska den egentligen bänkas återigen efter man har bytt munstycke men låter det här steget rätt eller ska man landa på 165 istället?

Sista fråga, var i Sthlm köper man munstycken?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Fick min KTM 660 -04 bänkad hos Andersson Turbo

Enligt han så går den alldeles för fett genom hela registret, ska ligga på AF 12.5 för att vara optimal. Kör bestyckning 170/48. Han tyckte jag skulle kunna gå ned till 160 på högfart och låta 48 vara kvar. För att få ett 100% svar ska den egentligen bänkas återigen efter man har bytt munstycke men låter det här steget rätt eller ska man landa på 165 istället?

Sista fråga, var i Sthlm köper man munstycken?

Väldigt fina siffror !! Prova gärna 160 munstycke för den gick väldigt fett på slutet. Kan tänkas att du måste på med mer accpumpning om den stuper på gasen med 160. Med 160 munstycke flyttas effekten upp en aning i varv och den kan nog ge 1-2hk mer vid 6500-7000v.

Munstycken köper man av Bra i gasen oavsett vart man bor:tummenupp
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Det var öppethus hos Andersson som hade bänken så endast 150kr :tummenupp

Hur fungerar det med accpumpen? Vad jag minns så gjordes inget under själva bänkningen med den. Hur ställs den in? :va Tycker ni inte att 160 är väldigt snålt, inte 165 ett alternativ?
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top