Video Samlingstråd GoPro tips och filmer

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Har köpt en Zoom H2n för bättre ljudupptagning men fattar inte riktigt vilket program jag ska ladda ner till datorn (mac) finns ju flera olika nedladdningar. Hur gör ni sen för att synka ihop allt?
 

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Blir lite störd när det inte vill funka, sitter och försöker koppla ihop Gopro med i-phone appen.
Allt funkar tills den får kontakt med appen. Då slår gopro ifrån och det står "fail".
Tror att det kan vara fel på appen så tänkte ladda ner en ny, raderar befintlig app och ska ladda ner en ny från app store. Då vill iphone hämta från icloud, men då får jag ju en kopia på den jag inte ville ha....
Hur stänger jag av icloud så den hämtar en ny app,har försökt med det mesta men den vill ändå hämta från icloud. Snälla kom med nått förslag. Har stängt av Icloud helt, raderat lagring av appar, vet inte vad jag ska göra.
 

Stein

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2015
Ort
Sthlm
Hoj
Aprilia, Husqvarna
Köpte en gopro4 och satte direkt på hjälmen på Mantorp utan
att ändra inställningarna. Blev hyfsad kvalitet på filmen men
filmen har delat upp sig i kortare sektioner av sig själv.
Vad kan det bero på?
Har 64gb minneskort.
 

Tränk

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Lenhovda
Hoj
Honda CBR1100XX Superblackbird - 99
Gopros filmstudio eller imovie? Vilken tycker ni är bäst? Ingen som vet hur man streamar över filerna direkt ifrån kameran till datorn?

Anslut till kamerans wifi från datorn och gå in på "http://10.5.5.9:8080/" via webbläsaren så kommer du åt alla filerna trådlöst, tar dock en JÄVLA tid att skicka över dem, men det fungerar som nödlösning :tungan
 

Svedi

14 Krascher och fler ska det bli!
Gick med
18 Oct 2015
Ort
Utomlands
Hoj
KTM 660 SMC 06'
Kort klipp från idag! Hur man kör om tråkmånsar som ligger 10km/h under hastighetsgräns på sina slöhojar

 

Lillencb

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2015
Ort
Stockholm Norrort
Hoj
Honda CB 1000R
Fråga, är det någon som har erfarenhet av Sena 10c med kamera har en Sena 20s utan kamera och den är grym att lyssnar på musik och snacka i tele med när man är ute och lägger en bombrepa. Storleken är ju minimal och tar knappt upp någon vind, folk kommer nästan inte märka att man filmar :hihi vad tycker ni är det skit, ska man skaffa sig en go pro istället..
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Har för mig att jag läst någonstans att det är 720 som gäller för att få fartupplevelse. Stämmer? FPS?

Det blir en norgetur imorgon lördag tom tisdag. Har en Gopro Hero 3 Silver bakåt och en Gopro Session någonting framåt.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Har en HERO 3+ som i år har börjat hänga sig i tid och otid, ofta precis efter uppstart och man får rycka batteriet. Har formaterat minneskortet samt resetat alla inställningar till det som är default men hjälper inte. Drog ner senaste mjukvaran förra året och hade inget krångel då.

Tips mottages.

Har för mig att jag läst någonstans att det är 720 som gäller för att få fartupplevelse. Stämmer? FPS?

Det blir en norgetur imorgon lördag tom tisdag. Har en Gopro Hero 3 Silver bakåt och en Gopro Session någonting framåt.

Ser nog ut som det går fortare än vad det gör här och allt är default dvs 1080 super view. Lär vara super view som ger fartkänsla (samt böjda horisonter)

https://vimeo.com/225302737
https://vimeo.com/225172592
 
Last edited:

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
va säger lagen om att man filmar.

äre tillåtet eller kan man bli stoppad pga av det?
 

Smajly

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2015
Ort
Skånes rövhål
Hoj
2015, Yamaha, MT-07
va säger lagen om att man filmar.

äre tillåtet eller kan man bli stoppad pga av det?

Det är tillåtet, så länge föraren inte håller i kameran (gäller även "dashcam" i bilar).

Citerar en artikel från oktober 2016:
"Krävde prövning
Därför har datainspektionen krävt att Högsta förvaltningsdomstolen prövar ett fall som ska bli vägledande. Och nu är det gjort.

"En kamera som är monterad innanför vindrutan på en bil eller på ett cykelstyre behöver inte tillstånd enligt kameraövervakningslagen", skriver Högsta förvaltningsdomstolen i sin dom.

Med övervakningskamera avses, enligt Högsta förvaltningsdomstolen, en kamera som är uppsatt så att den kan användas för personövervakning. Men det fordras dessutom att den inte manövreras på den plats där den är uppsatt, som exempelvis en drönare för vilken det krävs tillstånd.

I motivationen till domen om bilkamerorna skriver Högsta förvaltningsdomstolen bland annat:

"Kameran i bilen och på cykeln ska fästas på insidan av vindrutan eller på cykelstyret. Den är därmed uppsatt i förarens omedelbara närhet och manövreras av denne på platsen. Den är därför inte en övervakningskamera."

Utfallet blev alltså inte som Datainspektionen hoppats."

Artikeln: https://www.expressen.se/motor/filmkamera-i-bil-ar-nu-lagligt-sverige/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top