P3?

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Bilens antenn har bestämt sig för att bara funka runt p3 frekvenser, så nu är jag fast med den kanalen.

Är det någon mer än jag som tycker att den statliga radiokanalen är "lite" vinklad rent politiskt?



Jag skall för övrigt byta antenn så det behövs inga inlägg av den karaktären.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Ja även staten behöver en vinklad propagandaistutition.

Men P3 är lätt värt licensen, bara Cirkus Kiev och Mammas Nya Kille är värt det! :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är det någon mer än jag som tycker att den statliga radiokanalen är "lite" vinklad rent politiskt?
Jag ringde Hanna Fahl och frågade och hon svarade nej på den frågan...

1231290737.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ser inte på kommunist-tv eller lyssnar på kommunist-radio frivilligt, men bitar av Mammas Nya Kille kan vara underhållande.

Näe, ge mig riktig underhållning, blandad med reklam för dambindor och hundmat var tredje minut :yoparty
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Gå in och läs vad Radiolagen säger om vad som gäller för SVT, SR och UR. Där ser du tydligt hur det dagligen bryts rejält mot stadgarna med allas goda minne. Har själv anmält dem till granskningsnämnden men det hände förstås ingenting. Dags för ett upprop mot SR:s politiska partiskhet?

Det komiska är att så fort reglerna om reklam/sponsring bryts (som inte alls är lika tydliga som reglerna om tex opartiskhet) så blir det liv i luckan. Råkar någon nämna tex Coca Cola ska man alltid betona att det finns andra märken. Men man kan sitta dagarna i ända och i hårda ordalag ta ställning mot borgerligheten, män i allmänhet, straighta vita män i synnerhet(som alltid nedsättande kallas rosa av den alltid lika bittra Liv Strömqvist tex), pensionärer och en massa andra saker som man uppenbarligen hatar. Då händer ingenting. Cheferna är tydligen lika mycket vegovänster som programledarna.

Här är en del från Radiolagen. Lever man upp till detta?:

Opartiskhet
Programverksamheten ska bedrivas opartiskt, vilket innebär att

en klart utpekad part som utsätts för kritik ska få möjlighet att bemöta kritiken
kontroversiella ämnen eller händelser inte får behandlas på ett ensidigt sätt
en representant för programföretaget inte får ta ställning i en kontroversiell fråga.
Kravet på opartiskhet hindrar inte att inslag har en kritisk utgångspunkt eller en särskild vinkel. SVT, SR och UR är skyldiga att kommentera olika händelser, stimulera till debatt och granska företag, organisationer och myndigheter. Med public serviceföretagens skyldighet att kommentera följer ett visst utrymme för värderande omdömen.

Kritik mot en klart utpekad part
Om en klart utpekad part utsätts för stark kritik eller allvarliga anklagelser bör han eller hon som regel få möjlighet att försvara sig i samma program. Det kan ske genom att den utpekade medverkar i programmet eller genom en kommentar från honom eller henne. Att någon vägrar att medverka hindrar inte att programmet får sändas. I sådana fall bör den utpekades uppfattning redovisas på annat sätt, om det är möjligt.

Ensidig behandling av ett ämne eller en händelse
Kontroversiella ämnen eller händelser får inte behandlas ensidigt så att endast en parts version eller synpunkter klart dominerar. Det är dock tillåtet att skildra ett ämne från en speciell utgångspunkt, om det klart framgår av programmet eller programpresentationen. En ensidig framställning i ett program kan balanseras av ett annat program.

Ställningstagande i en kontroversiell fråga
Programledare, reportrar och andra som kan uppfattas som företrädare för programföretaget får inte göra värderande uttalanden eller ta ställning i kontroversiella frågor. I krönikor, kåserier och recensioner finns dock ett utrymme för kritiska och värderande omdömen, förutsatt att inslagets karaktär kan antas stå klar för publiken.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker om P3.
Åtminstone till stor del.
Men:
De har haft någon sorts uttagning för att få fram nya komiker.
Ansåg troligen att det vore politiskt korrekt med kvinnliga komiker.
Angry law.
Jag är ganska fredlig.
Anser dock att dessa två kvinnor är så obegåvade att de borde få en stenhård spark på fittan.
Inte säkert att det hjälper.
Men jag skulle må bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=b1eigqFSYiY
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag tycker också att de är sketkass och jagar upp mig än mer än så.

Jag byter kanal mitt i programmet bara sådär eller stänger helt resolut av radion.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Stänger av när Henrik Torehammar kommer på.Vet om att han är homo nu efter att han säger det varannan minut
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stänger av när Henrik Torehammar kommer på.Vet om att han är homo nu efter att han säger det varannan minut

Det retade jag mig på när han var ny.
Knappt en mening utan att han påpekade att han var bög och talade dialekt.
Båda sakerna hörs tydligt.
Båda sakerna är för mig helt ointresanta.
Nu har han skärpt sig.
Jag tycker att han är skitbra i sin roll nu.

En bög med dialekt är ingen världsnyhet:morronmedmark

Jag tycker också att de är sketkass och jagar upp mig än mer än så.

Jag byter kanal mitt i programmet bara sådär eller stänger helt resolut av radion.

Jag byter till fickgramofon (MP3) med P3 dokumentär.
Rekomenderas.
"Operation Sepals" är höjdpunkten hitills.
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det kunde jag ge mig på; att du knallar runt i skogarna med ett grästrå i munnen och en mp3 kodad 78 varvare i fickan, hur fan får man in ettorna o nollorna på en ministenkaka?

P3 dokumentär är bra, håller med där. Sepäls, var det det avsnittet som handlade om bordellmamman och huruvida Thorbjön Fälldin såg kissen eller inte?
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Säger som många andra. När Torehammar pratar då byter jag kanal, men i övrigt gillar jag P3. P3 dokumentär och deras humorprogram är helt underbara.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Liv Strömkvist tycker jag mest skämmer ut sig själv när hon går loss mot män i allmänhet och verkligen basunerar ut sitt tydliga vänstervridna budskap utan någon som helst glimt i ögat.
De gånger hon faktiskt har något opolitiskt att hänga upp sig på så kan hon vara riktigt rolig, men det är allt för sällan.

Jag skulle tycka att det var rent ut sagt osmakligt om det satt en nazist och körde sitt budskap i riksradio. Därför är det beklämmande att extrema vänsteråsikter verkar vara OK. De är nära nog lika ruttna som nassarnas.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
P3 spelas på arbetsplatsen. Funkar bra med listmusik varvat med snack. Dessutom gillar jag P3-dokumentär på söndagarna efter kl 18.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Jag skulle tycka att det var rent ut sagt osmakligt om det satt en nazist och körde sitt budskap i riksradio. Därför är det beklämmande att extrema vänsteråsikter verkar vara OK. De är nära nog lika ruttna som nassarnas.

Det hade varit tröttsamt med en moderat som sitter och propagerar också. Objektivitet är viktigt. Fox är ju patetiskt också. Liv Strömqvist och de andra tjejerna(typ) i det programmet är ju så äckliga och tröttsamma så det finns inte. Hatiska och jobbiga.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top