40.000.- och ingen hoj

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Söker på blocket stup i kvarten, finns inte mycket nytt som kommer in, säsongen är väl igång nu tycker jag. Solen skiner. Har en budget på 40.000.- och söker med ljus och lykta. Inne på import från Tyskland/England tidigare men vill ut och åka nu! GSR, Er6, Bandit är väl vad man kan få för de småslantarna. Inte äldre än 2005 får den vara heller. Hornet 600 -07 o frammåt hade varit den mest ultimata för mig men då får man punga ut minst 10 lock till. Tips?
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
Hornet 900

En Hornet 900 i Varberg för runt 45. -05-06 Grafitgrå med Slipon.. Pma om du är intresserad..
 

Linkan78

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
CBR900RR
En FZ6N/S 04-06 med 98hk är en trevlig cykel den också och är liknande GSR. Är ungefär i dom pengarna du vill spendera.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
finns några snygga fireblades 954 på blocket som jag gärna hade satt tänderna i om jag inte hade haft min busa redan.
02 svartgul och hade inte rullat mycket heller fört den delen:)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det här med beg hojpriser är fantastiskt tycker jag.

Ragges subjektiva snabbprislista:

30000:- = Bojsänke.

40000:- = Uppspacklat bojsänke eller bra hoj från Stenåldern. Inte självklart vilket.

50000:- = Helt OK gammal hoj.

60000:- = Riktigt bra nygammal hoj.

70000:- = Riktigt modern bra hoj.

Undantag finns naturligtvis. Jag blir alltid förvånad över hur mycket mera hoj man får 60 kkr jämfört 40 kkr.

Öka budgeten 20k om du kan. Det kommer att vara värt varenda krona.

Skall 40 k täcka försäkring också? Det kommer i så fall att påverka valet en hel del.
 
Last edited:

Magnus S

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
07-Yamaha R6, 08-Yamaha xt660z, 10- Aprilia RSV4 2010
Finns massa ZX7-r i Tyskland för en bra peng....
 

isot

Ignorance is bliss
Gick med
17 Feb 2009
Ort
Tukholma
Hoj
sebeärr ärr ärr
Någon som har en schysst samlingslista elr dyl. för mc affärer nere i Tyskland ? Är i liknande tankar men tänkte lägga lite mer . Har mobile.de men den verkar funka sådär .
 

AAA7

Ny medlem
Gick med
18 Nov 2008
Ort
GBG
Hoj
Rsix
Såg din tråd av en ren slump!
Vet att du inte vill gå under 2005, men jag skriver min rekommendation ändå!

hade 45000 för 2 år sedan köpte en R6 -00 i bra skick och inget strul,Detta blev min första hoj. Sjukt nöjd, och det som behövde bytas var väl det vanliga slitage grejor, gasvajer o lite små fix som jag själv ville göra!

Glömde tillägga som en ovan skrev, PRUTA!
Åker du längre bit kolla flera hojar i samma närområdet och va iskall för annars tror dem att du åkt längre sträcka endast för deras hoj och vägrar sänka mycket!

:tummenupp Ha d gött!
 
Last edited:

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM
Ja, jag tittar väl på 50.000.- hojar och prutar från det. Första hojen var en er6 som jag växte ur, sedan blev det FZ6, en 04 98hk och efter det KTM 950 vilket var det roligaste jag haft. Tyvärr fick jag sälja den för att börja köra barnvagn och vara pappaledig. Så nu måste jag hitta något som jag kan åka runt på i sommar innan man lyckats spara ihop tillräckligt med stålar. Håller med, 60tkr och upp så öppnas en massa fler möjligheter. Försäkringen på CBR600 och liknande drar iväg för mycket.
Nej, försäkring ska inte täckas av de pengarna. Hittar väldigt lite trådar om GSR600. Jämförbar med Hornet 600?
 

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Street triple, kraschad
Om du gillade KTM950 borde du prova en superduke, eller det kanske var en sådan du hade... :tummenupp

De kan du få för runt 50-60'.

Annars är Triumph Speed triple ett bra alternativ, street triplen har inte kommit ner riktigt så mycket på priset som beggad ännu.
 
Last edited:

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
40 000:- prisklassen är värst gällande begagnat (iaf sporthojar) då man oftast får en 4-5 år nyare hoj för bara 5-10k till.

Glöm inte att kika på lite dyrare alternativ som gör att du kan få en bra mycket nyare hoj, eller pruta ner 15-20k på de gamla öken. :tummenupp
 

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Växjö
Hoj
Speed Triple -16
Om du redan klarat av FZ6:an rekommenderar jag GSX-R 750 00-02 eller en CBR 954 RR. Den sistnämnda får du nog dock acceptera en häftigare mätarställning på om du ska få den för 40 k.
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Alltså varför får den inte vara äldre än 2005? Finns mycket gott att hitta för de pengarna om man kan sträcka sig från 97 och framåt. 30sek sökande gav mig bl a dessa alternativ i Göteborgstrakten.

Suzuki SV650S helkåpa -04, 39.000:-
Honda CBR 900 RR Fireblade -98 , 38.000:-
Honda Hornet 900 -02, 39.500:-

Detta var bara ett urval, typ de första jag orkade klicka på. Tror säkert maskinerna har mycket kvar att ge. Spring och köp nu så du får åka lite. :tummenupp
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Som någon skrev, gå upp 10-20k och man får en mycket bättre och modernare hoj. Gamla hojar är jävligt dyra mot vad nyare kostar.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
buell? billlig märkesförsäkring också (tror jag?).. borde går att hitta nyare än 05 för runt 40K..
 

Code

Medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skåne
Hoj
KTM

Gott om hojar till riktigt bra priser i UK. frakt och allt mekk är lite avskräckande. Ja, jag får väl försöka trycka till en 10tkr till.
Ska ju vara kul att leta hoj men nu känns det nästan bara jobbigt. Sporthoj i Götet blir dyrt. Är förvisso 30+ men bara haft kortet i 3 år.
Hornet är jäkligt kul och dessutom fin att se på. Försäkringsmässigt riktigt bra.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top