Uppmaning: Använd lyset på MC!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Är folk helt pantade eller?
Känner skräcken då 90-talisterna bara börjat komma in i mc-världen!

Curlingbarn :gnissla


Undrar om de testar om spisplattan är varm så fort de flyttat hemifrån... :tungan

Skönt att nya hojar har aut.halvljus. Verkar dock mest vara gamm-stofilerna på slitna klenoder som glömmer slå till ljuset dock...
 

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Ort
Hemma
Hoj
Kawa
Vad är detta?

Trådar om t-shirt körande, snubbar som använder puckeln som ryggskydd och rekommendationer om att köra med ljus???

Vi borde snart prata om hur vi borde ta bort bromsoken för att spara vikt och svartmåla visiret för att få det där riktigt coola utseendet på kortet i fotokurvan

Är folk helt pantade eller?
Känner skräcken då 90-talisterna bara börjat komma in i mc-världen!

JA JAG KÖR MED LJUSET PÅ!!!!!!!!!!!!!!

Men fakkin äntligen någon som fattar hur jävla illa vissa saker låter. Tack för kommentaren. In och skriv loss lite på t-shirts tråden med. Man blir fan mörkrädd hur otroligt envist och vårdslöst vissa resonerar!:Bugar
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Vad är detta?

Trådar om t-shirt körande, snubbar som använder puckeln som ryggskydd och rekommendationer om att köra med ljus???

Vi borde snart prata om hur vi borde ta bort bromsoken för att spara vikt och svartmåla visiret för att få det där riktigt coola utseendet på kortet i fotokurvan

Är folk helt pantade eller?
Känner skräcken då 90-talisterna bara börjat komma in i mc-världen!

JA JAG KÖR MED LJUSET PÅ!!!!!!!!!!!!!!

Som man säger på norska, jag är helt enig med dig tack för vettigt inlägg och sen vill jag passa på att säga.

SNÄLLA SNÄLLA glöm inte sadla på hojen innna ni sticker ut på tur, man kan få så ont i röven annars på långturer:arsele
 

Zeit

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki SV650S -06, Suzuki GSX 750 -03
Kan man ens stänga av halvljuset på moderna hojar idag?
Det går inte på min honda iaf... :va
Vet inte om en -03'a räknas som modern, men det går lätt att stänga av ljuset på min hoj.
Ja jag ERKÄNNER att jag glömde slå på ljuset första turen för säsongen, brukar alltid ha knappen på men hade tryckt ifrån den under vintern av nån anledning. Var en snäll bil som tutade på mig, då kom jag på det... :gnissla

Så, m.a.o, ni som kan stänga av ljuset, GLÖM inte att slå på det ifall ni råkat fippla av spaken under vinterns skruvande. :tummenupp
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Kör alltid med lyse :D
Men kör ni med hel eller halv ljus på?
har testat både att ha halvljus och helljus på men va tycker ni blir ni störda/bländade? (som mötande trafik)
personligen blir jag inte störd av detta..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
@ alla ni som är så jäkla vitsiga och fyndiga + ni som behöver göra inlägg om att ni alltid har lyse eller inte kan stänga av: Gissa om första inlägget var riktat till er eller inte... *suck* :rolleyes:
Newsflash: Inläggsräknaren är borta sen länge

Fundera också sen på om tråden är helt meningslös och ogrundad och måste häcklas eller om det kan finnas lite nytta med en påminnelse. Jag förstår knappt att jag orkar bemöda mig att möta spam-inläggen i text men jag blev riktigt trött på den låga nivån i forumet.

Av de tunga hojar jag sett nu i vår så har mer än en av tio kört utan lyse - därav tråden och om en så enkel sak som en forumtråd och/eller en knapptryckning kan rädda ett ben eller liv så tycker jag det är värt insatsen.

Jag blev tidigare under dagen blivit omkörd av en rätt vårdslös hojåkare, utan lyse, och dessutom med passagerare i hockeyhjälm kryssandes mellan bilar, så en tråd om använd (riktig) hjälm hade också varit legitim även om ytterst få hade varit berörda och framkallat ännu fler moppefuckoinlägg.

Nu brukar ju rena idioter som den ovan, 'sortera bort' sig själva helt enligt Darwins teorier men jag tycker att det är onödigt med den dåliga PR'en, statistiken och de statliga utgifterna, och det är egentligen inte dessa människor jag vänder mig till. Tror inte att jag når fram den här vägen ändå. (det är nog bara skrapsår och frakturer som funkar)

Nej, detta är en påminnelse i all välmening och hade jag kunnat skriva den så de som oftast kör utan lyse på två hjul (mopedisterna) så hade jag gjort det men kan inte de forumena. Ni som känner till de kanalerna - för gärna budskapet vidare. De vi är mest rädda om är ju våra barn.
Att döma av nivån på svaren så kanske jag inte är så fel ute ändå :D
 
Last edited:

mc_vw

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R1-99
Tror nog att vi mc åkare borde hålla lite extra mkt koll på de nya bilarna från södern, (tyskland) vilket nu för tiden inte har bakljus tända på automatik med halvljus. f.rom. 2010-2011 års modeller BMW/ MB /DKW etc.Svårare att se och uppmärksamma om de står still/kör ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top