Före/Efter bilder på Hojbyggen

1100 bike

classe
Gick med
8 Mar 2010
Ort
rimforsa
Hoj
93 gsxr 1100w
crazy sambo, omlackad ninja 9 .

skickar ett par bilder på zx9r 97a som sambon tyckte skulle få ett lyft till denna säsong, mycke spänd förväntan har de varit innan hon fick hem kåpor från lacken, men allt har varit okej, men de ligger väl i betraktarens ögon....:tungan
 

Bifogat

  • DSC08589.jpg
    DSC08589.jpg
    234.3 KB · Visningar: 498
  • ninja 003.jpg
    ninja 003.jpg
    243.2 KB · Visningar: 459
  • ninja 007.jpg
    ninja 007.jpg
    240.1 KB · Visningar: 498

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jaha när tjejen hade en pålitlig Traja så fick jag med köpa mig en. SP3:a blev det sen kom lite 996 ben på en 02:an Daytonamotor med 50 hk extra mot orginalrovan. Lite Alubankade karossdelar ett avgas under sadeln byggdes av lite Duccekrökar osv. Slipade ner lacken när den var nylackad & vaxade med bivax (idoitförklarades fin hemma). R6a lysen hemgjorda breddade kronor & massa annat skit.
Säljes /bytes om nån nu gillar hur den ser ut står mest nu i garaget sen man fick ungar så känns det som det räcker med lite slöare hojar men .....

Vad har du tänkt dig i rena kalla cash?
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Ny i butik (inte min hoj)
1998_TL1000R_yel_l-rfr_500.jpg


Efter vurpan:
putteliten.jpg



Nutid:
Gap mod är inte gjord på denna bilden, den gjordes strax därefter.
Och, jo, jag har bytt framdäck nu... :hihi

2009_April_DSC00107.jpg

2009_April_DSC00106.jpg



Bild med en del detaljer. bla det så kallade "gap mod".

2009_Maj_DSC00124.jpg



Snurr på grejerna :)

Spinning.jpg


Hoppas det inte var för många bilder. :)
 
Last edited:

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Hej! Hittade den här för många år sedan, velade en längre stund innan jag köpte den. Det fanns en del att göra på den. Blev klar efter nägra år. Nu blir det lite för bättringar varje år. Har nu ett nytt projekt på G. Naturligtvis en Sexa det åxo. Sugsuki gaffel o Ducce sving. Kanske klar till nästa sommar.

// Peter
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    47.4 KB · Visningar: 633
  • Pettas CBX.jpg
    Pettas CBX.jpg
    255.9 KB · Visningar: 796
  • IMG_0435.JPG
    IMG_0435.JPG
    149.4 KB · Visningar: 617

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hej! Hittade den här för många år sedan, velade en längre stund innan jag köpte den. Det fanns en del att göra på den. Blev klar efter nägra år. Nu blir det lite för bättringar varje år. Har nu ett nytt projekt på G. Naturligtvis en Sexa det åxo. Sugsuki gaffel o Ducce sving. Kanske klar till nästa sommar.

// Peter

Grymt snyggt!

Rätt uppdateringar för att inte förstöra originallooken utan bara förbättra. Och dessutom få en körbar hoj på köpet, antar jag? Och har man hört ljudet från en CBX ur ett och samma rör glömmer man det aldrig. Motorporr:yoparty
Applåderar:tummenupp

/U
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Hej! Hittade den här för många år sedan, velade en längre stund innan jag köpte den. Det fanns en del att göra på den. Blev klar efter nägra år. Nu blir det lite för bättringar varje år. Har nu ett nytt projekt på G. Naturligtvis en Sexa det åxo. Sugsuki gaffel o Ducce sving. Kanske klar till nästa sommar.

// Peter



Jösses va fin cykel!
Kan du inte starta byggtråd på ditt andra bygge där? Såg väldigt intressant ut, och du verkar ju uppenbarligen kunna bygga! :tummenupp
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Jösses va fin cykel!
Kan du inte starta byggtråd på ditt andra bygge där? Såg väldigt intressant ut, och du verkar ju uppenbarligen kunna bygga! :tummenupp

Tjing!
Har varit inne på det, efter att hängt på Viktors tråd. ( inspirerande). Vi får se, hur det blir. Bilder finns det alla fall.:)

// Peter
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Hej! Hittade den här för många år sedan, velade en längre stund innan jag köpte den. Det fanns en del att göra på den. Blev klar efter nägra år. Nu blir det lite för bättringar varje år. Har nu ett nytt projekt på G. Naturligtvis en Sexa det åxo. Sugsuki gaffel o Ducce sving. Kanske klar till nästa sommar.

// Peter


Ojojoj, vad fint!


Grymt snyggt!

Rätt uppdateringar för att inte förstöra originallooken utan bara förbättra. Och dessutom få en körbar hoj på köpet, antar jag? Och har man hört ljudet från en CBX ur ett och samma rör glömmer man det aldrig. Motorporr:yoparty
Applåderar:tummenupp

/U

Håller med om det där med ljudet. Nu är ju detta ett 6-2, vilket du säkert ser likaväl som jag. Ljudet kan ju kanske ändå vara fint men man undrar ju. Vackert system är det i alla händelser.
 

petta59

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Västerås
Hoj
3 CBX:er. Ombyggd 81:a . Orginal 79:a. + Egen byggd CBX 1000
Ojojoj, vad fint!




Håller med om det där med ljudet. Nu är ju detta ett 6-2, vilket du säkert ser likaväl som jag. Ljudet kan ju kanske ändå vara fint men man undrar ju. Vackert system är det i alla händelser.

Har en sekvens på tuben med bänkkörning om ni vill lyssna på ljudet, Kommer nog en på landsvägen framöver. Håller på med hållaren till kameran. http://youtu.be/IyKjIrsV68Q

// Peter
 

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Tjörn
Hoj
honda cbr900rr-97
Här är min cbr efter lite ombyggnation.
 

Bifogat

  • 001.JPG
    001.JPG
    124.6 KB · Visningar: 661
  • 20010-04-19 105.jpg
    20010-04-19 105.jpg
    259.2 KB · Visningar: 684
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top