Annons ute skumma svar?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Vad är det för fel när man har annons ute på sin hoj o en massa sms på engelska börjar droppa in? Är hojen råhet i GB eller hur försöker de lura en?

Någon som råkat ut för detta?
 

s62679

Fort och fel
Gick med
16 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2009 Hypermotard 1100s
Svårt att se varför de vill köpa från Sverige när de har bättre priser i UK. Ganska snart lär de fråga om ditt paypal-konto. Luktar scam imho.

/R
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
fick 3 sms formulerade på exakt samma sätt men med olika namn som avsändare, det skummaste var att det stod hans namn ist för telenr som det brukar vara när man får mess från någon som inte finns i telefonboken.

Bara skit i dom helt enkelt.
 

ANIMAL

Lets Go Foooking Mental
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Hus
Hoj
KTM
fick 3 sms formulerade på exakt samma sätt men med olika namn som avsändare, det skummaste var att det stod hans namn ist för telenr som det brukar vara när man får mess från någon som inte finns i telefonboken.

Bara skit i dom helt enkelt.

Skype...
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Lägg till detta i din annons, ingen skummis har hört av sig till mig denna gången iallafall sedan jag skrev följande:

And for all scoundrels out there. I will not sell my bike to anyone not able to come visit me in person and i will definitely NOT involve paypal or similar payment services in any way in this deal. STAY AWAY !!!
 

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Skogen
Hoj
Hayabusa -00
Jag satte ut min gamla fzr 1000 för nästan inga pengar alls och fick svar från långtbortistan, jag tror frakten om det varit på riktigt hade blivit dyrare än fräsern, SÅ ball är en fzr knappast någonstans :p
 

Kyrkratta

Medlem
Gick med
15 Mar 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki 1100
Dagens bedragare är skickliga och på blocket finns risk att stöta på dem.
Det har blivit lättare att avslöja scam, om en person misstänks vara
en bedragare kan man kolla upp tex. mailadresser på denna sajt.

http://scamwarners.com
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Ta bort ditt telefonnummer från annonsen. Sortera i de inkommande mailen. Svara aldrig på ett mail eller meddelande förrän du har en seriös spekulant. Ignore ignore ignore. Har du rätt pris på det du säljer finns det alltid en seriös köpare där ute.
 

ktmexc300

Medlem
Gick med
12 Jan 2020
Ort
Blekinge
Hoj
Honda CBR1000
Det var en som ringde på min annons och ville att jag skulle skriva över fordonet till honomå skulle han sätta in pengar när han såg fordonet på transportstyrelsen :rofl
 

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Alnö, Sundsvall
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
"Hej xxxx
Är motorcycklar kvar? fint skick? Jag jobbar off-shore och vill överaska min son. har du fler bilder på motorcycklar, svara på min e-post adresser sturescam666&%#&?@gmail.lurad.nu"

Det är drygt att försöka sälja hoj på blocket men när man bara attraherar packet som ska scamma så är nog priset för högt.

Det känns mkt "billigare" för konsumenten idag att gå in hos handlaren och hämta en splitter ny hoj för en fast månadskostnad än att behöva hosta upp några 10-tusingar ur egen ficka :(
 
Last edited:

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Mycket intressanta svar kan man få på blocket. Brukar alltid svara sakligt aven på skambuden. Har faktiskt hänt att de ändå är intresserade och kan bli köp. Fast givetvis skippar man de som självklart är scam.

Annars skulle säja att nästan alla hojar med hyggligt "rätt prislapp/skick blir" blir sålda inom 1-3 veckor. De med bra pris blir sålda inom 2 dagar. Jag tror att priserna på blocket kommer sjunka ganska mycket efter midsommar / framåt semestern. Med den som lever får se.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top