Aspen på Anderstorp før Pro SBK

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Någon som vet om detta innan man bestæller?

Alla andra kør på Shell V-Power? men ska vi PSBK køra på Aspen samband

med So,SM

Roger

#88 Pro SBK
 

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
SO och SM har väl aldrig haft krav på Aspen för Superbike?

Precis , men nu ska ju kunga klassen køra dær och har endast kørt på Aspen tidigaren, kanske ær endast i samband med STCC. Vad vet jag som rookie

Det har kommit førfrågan ifrån Lantmænnen om førbestællning dvs...
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Precis , men nu ska ju kunga klassen køra dær och har endast kørt på Aspen tidigaren, kanske ær endast i samband med STCC. Vad vet jag som rookie

Det har kommit førfrågan ifrån Lantmænnen om førbestællning dvs...

PRO SBK kör efter sitt reglemente vilket innebär att bränsle och däcksreglemente skall följas. Orkar ni läsa så står det om detta i TR för Anderstorp.
 

Carry ARC

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2010
Ort
Gislaved
Hoj
Nada 01
Tackar før detta :) dock icke læst om detta i TR før Anderstorp.

Punkt 23

23. PRO Superbike
För att kunna tillgodoräkna sig poäng i PRO Superbike måste man vara serieanmäld och även använda sig av
enhetsbränsle och enhetsdäck och följa PRO Superbikereglementet som finns publicerat på www.stcc.se
Detta gäller även privatcupen. Det finns en ändring i däcksbegränsningen som innebär att de som är
kvalificerade till superpole har möjlighet att använda ett extra däck. Wildcard går att söka via STCC som på
andra tävlingar. Samtliga startande har möjlighet att ta poäng i Superbike Challenge.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Punkt 23

23. PRO Superbike
För att kunna tillgodoräkna sig poäng i PRO Superbike måste man vara serieanmäld och även använda sig av
enhetsbränsle och enhetsdäck och följa PRO Superbikereglementet som finns publicerat på www.stcc.se
Detta gäller även privatcupen. Det finns en ändring i däcksbegränsningen som innebär att de som är
kvalificerade till superpole har möjlighet att använda ett extra däck. Wildcard går att söka via STCC som på
andra tävlingar. Samtliga startande har möjlighet att ta poäng i Superbike Challenge.

Är det här en regel som ALLTID gäller för oss som ska köra WC/göra inhopp i PRO SBK/Privatcupen under året? Får man bara poäng om man är serieanmäld?

Undrar också lite om Aspen, som Roger.
I beställningsblanketten från Aspen så finns inte Anderstorp med när man ska välja till vilken tävling man vill ha bränslet levererat till.

Har mailat kontaktpersonen på Aspen och frågat, men får inget svar. Någon som är lite "insatt" som vet?
 
Last edited:

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Om det var fler so undrade samma som mig så har jag nu fått svar att Aspen INTE kommer att finnas på plats på Anderstorp, och att alla förare får lösa bränslet själva...
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Är det här en regel som ALLTID gäller för oss som ska köra WC/göra inhopp i PRO SBK/Privatcupen under året? Får man bara poäng om man är serieanmäld?


Har du fått något svar på den frågan? När man läser reglementet på stcc.se så står det inget om serieanmälan under wc men jag brukar ha synfel när jag läser reglementen!
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Har du fått något svar på den frågan? När man läser reglementet på stcc.se så står det inget om serieanmälan under wc men jag brukar ha synfel när jag läser reglementen!

Jag körde ett Wc på finalen ifjol å hamnade med i den totala poänglistan. Så om det inte är ändrat nåt till i år så får man ju sina poäng utan serieanmälan.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Har du fått något svar på den frågan? När man läser reglementet på stcc.se så står det inget om serieanmälan under wc men jag brukar ha synfel när jag läser reglementen!

Jag har fått svar, och det är bara lite märkligt formulerat i TR.

Alla som har sökt WC till PRO SBK/Privatcupen får ta poäng i alla tävlingar, och Anderstorp är inget undantag. Det som menas med texten är att man inte kan ta poäng in PRO SBK/Privatcupen om man är anmäld i SBC. Man måste vara serieanmäld till PRO SBK/Privatcupen (eller fått ett WC).

/M
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
Jag har fått svar, och det är bara lite märkligt formulerat i TR.

Alla som har sökt WC till PRO SBK/Privatcupen får ta poäng i alla tävlingar, och Anderstorp är inget undantag. Det som menas med texten är att man inte kan ta poäng in PRO SBK/Privatcupen om man är anmäld i SBC. Man måste vara serieanmäld till PRO SBK/Privatcupen (eller fått ett WC).

/M

Så om jag skulle vilja försöka knipa något poäng i privatcupen så måste jag alltså ansöka om wc, vad kostar det? Gör man det till svemo eller stcc?

Ja o sen tanka aspen och köra på pirelli köpta av greven, är det något mer?

När jag ändå håller på och ställer frågor, finns det något grundtips på hur man mappar om för aspen? Har något svagt minne av att man kanske behövde feta till blandningen lite!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Så om jag skulle vilja försöka knipa något poäng i privatcupen så måste jag alltså ansöka om wc, vad kostar det? Gör man det till svemo eller stcc?

Ja o sen tanka aspen och köra på pirelli köpta av greven, är det något mer?

När jag ändå håller på och ställer frågor, finns det något grundtips på hur man mappar om för aspen? Har något svagt minne av att man kanske behövde feta till blandningen lite!

Man söker WC hos STCC.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Så om jag skulle vilja försöka knipa något poäng i privatcupen så måste jag alltså ansöka om wc, vad kostar det? Gör man det till svemo eller stcc?

Ja o sen tanka aspen och köra på pirelli köpta av greven, är det något mer?

När jag ändå håller på och ställer frågor, finns det något grundtips på hur man mappar om för aspen? Har något svagt minne av att man kanske behövde feta till blandningen lite!

Du behöver inte mappa om hojen för enstaka tävling!!!
Jorpes R1 08, med flera inkl jag själv, 4 lopp körde med samma mappning som innan!
Och i och med att vi körde Jorpes hoj efter i ERF, samtliga tävlingar förra säsongen, kan det omöjligt ställa till problem!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top