Only in America

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
tumblr_ln9aa10UAg1qzqlvro1_500.png
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hel rätt att en bidragssugande samhällsparasit får känna på lite tuffa tag! Dessutom är det förståligt att en tidigare ostraffad god samhällsmedborgare får ett milt straff. Han har ju säker betalat en massa skatt och sysselsatt en massa folk så om han försöker behålla lite för sig själv så tycker jag trots allt att han skall få en chans till efter avtjänat straff. :bazooka :dreggel:stuff :GuW
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hel rätt att en bidragssugande samhällsparasit får känna på lite tuffa tag! Dessutom är det förståligt att en tidigare ostraffad god samhällsmedborgare får ett milt straff. Han har ju säker betalat en massa skatt och sysselsatt en massa folk så om han försöker behålla lite för sig själv så tycker jag trots allt att han skall få en chans till efter avtjänat straff. :bazooka :dreggel:stuff :GuW

Ja, samla du gratispoäng om du trivs med det. Har du inte vett nog att se skillnader från fall till fall så är det nog mest dig det är synd om.

Låt mig hjälpa dig: Att sno så att man får en mätt mage eller sno för att man vill ha en fet merca, ha makt och spela kung på krogen. Fortfarande ingen skillnad? :rolleyes:
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag tror vem av oss som helst hade kunnat vara den där rånaren om vi var i samma situation - tillräckligt desperata och hungriga.

Att råna en bank och få en bunt sedlar räckt fram och bara ta en 100 dollars sedel. Man måste bara där ha sympati för mannen i fråga. Ett 15 års straff är alldeles för hårt. Åtminstone slipper han gå hungrig där.

Den där chefen kunde de gott låst in resten av livet. Finns tillräckligt giriga människor där ute i samhället. En mindre är alltid något.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Beroende på hur anstalten ser ut, så kan femton år på kåken vara en högvinst.
Jämfört med att bo på gatan utan mat, så känns det rätt OK.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Visst ser det snett ut, men troligtvis är det en följd av 3rd strike, dvs tredje gången du åker dit åker du dit rejält.

Dock verkar inte just Lousianna ha det enligt wikipedia, men även utan den lagen så har nog domstolar en tendens att döma återfallsförbrytare hårdare (vad jag googlade mig till så hade han 8 tidigare domar).

Men visst är det lite väl hårt men dom räknar väl med att han gör det igen och igen så länge han är ute och skyddar samhället. För dom räknar väl med att "vården" i fängelset ändå inte kommer göra honom laglydig...
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Visst ser det snett ut, men troligtvis är det en följd av 3rd strike, dvs tredje gången du åker dit åker du dit rejält.

Dock verkar inte just Lousianna ha det enligt wikipedia, men även utan den lagen så har nog domstolar en tendens att döma återfallsförbrytare hårdare (vad jag googlade mig till så hade han 8 tidigare domar).

Men visst är det lite väl hårt men dom räknar väl med att han gör det igen och igen så länge han är ute och skyddar samhället. För dom räknar väl med att "vården" i fängelset ändå inte kommer göra honom laglydig...

Att straffa återfallsförbrytare hårdare är generellt sett bra men man måste fortfarande se till omständigheter och inte dra det till sin spets. Men att möjligheterna finns där är viktigt. Å andra sidan vet vi inte mannens bakgrund och alla omständigheter. Dock sjukt vid en första anblick iaf. Resultatet av stelbenta lagar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hel rätt att en bidragssugande samhällsparasit får känna på lite tuffa tag! Dessutom är det förståligt att en tidigare ostraffad god samhällsmedborgare får ett milt straff. Han har ju säker betalat en massa skatt och sysselsatt en massa folk så om han försöker behålla lite för sig själv så tycker jag trots allt att han skall få en chans till efter avtjänat straff. :bazooka :dreggel:stuff :GuW

Jag är less på att folk påstår att Jag har sagt saker som Jag inte har sagt och funderar på att anmäla inlägget för förtal.
 

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Linköping
Hoj
2*Yamaha
"Flera mc-förare genomförde på lördagen en protest mot hjälmtvånget i USA. En av dem kraschade och dog. Han hade klarat sig om han hade burit hjälm.

Mc-åkarna i Syrakusa vill inte behöva bära hjälm. De menar att de är säkra ändå.

Under en protest mot hjälmtvånget i lördags – som genomfördes utan hjälmar – tvärnitade plötsligt en 55-åriga man och tappade kontrollen över sin motorcykel. Han slungades över styret och slog i asfalten.

55-åringen skadades så allvarligt att han senare avled.

– Den medicinska expert som dödförklarade honom säger att han utan tvivel hade överlevt om han hade använt hjälm, säger Jack Keller från polisen till tv-kanalen NewsChannel 9.

En talesman för mc-åkarna säger att de kommer att fortsätta kämpa för att slippa hjälmtvånget."


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13268086.ab

Edit: Samma grej men från Expressen för de som vägrar aftonbladet. http://www.expressen.se/nyheter/1.2488256/man-dog-av-huvudskador-i-hjalmprotest
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Får de?
Med ditt resonemang är det även tillåtet för fångar att planera terrordåd.

Der kanske inte är tillåtet att planera terrordåd innanför murarna men knappast svårt då det verkar vara en enkel match att kommunicera med yttervärlden hur man vill.

Sluta bråka nu. :backontop
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Hiv-epidemi sprider sig i USA
Publicerat: onsdag 21 juli 2010 kl 15:58, Ekot Dela
Bland fattiga i USA är antalet hivsmittade nu lika högt som i länder som Haiti, Burundi och Etiopien. Det visar en kartläggning som amerikanska smittskyddsinstitutet CDC, har gjort.

Smittan störst bland de fattigasteHiv-epidemi sprider sig i USA (1:14)
Bland fattiga i USA är antalet hivsmittade nu lika högt som i länder som Haiti, Burundi och Etiopien. Det visar en kartläggning som amerikanska smittskyddsinstitutet CDC, har gjort. Annika Östman/Ekot. 2010-07-21.
Onsdag 21 juli 2010 kl 18:00 (Ekot)
En hiv-epidemi breder ut sig i USA:s fattigaste områden. Det visar en kartläggning som presenteras på den internationella aidskonferensen i Wien.

Det handlar om fattiga i 23 av USA:s största städer som New York, Los Angeles, Chicago, Houston och Dallas. Man har undersökt de som tjänat mindre än 10 000 dollar om året, och det är många i USA, hela 18 procent. Bland dem är hivsmittan 10 gånger så hög jämfört med dem som tjänar 50 000 dollar om året.

Det är alltså inte längre bara bland män som har sex med män, sprutnarkomaner och prostituerade som smittan sprids i USA.

Paul Denning, epidemiolog på enheten som jobbar förebyggande med hiv och aids på amerikanska smittskyddsinstitutet menar att man nu inte längre kan se hiv som ett individuellt problem, utan behandla hela områden.

– Det är tuffa ekonomiska tider just nu, så då är det ännu viktigare att vi använder resurserna effektivt, säger Paul Denning

Funkar bra därborta.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Fucked up, men han är fortfarande bara misstänkt. Det hade varit ännu värre om han hade fått titta barnporr när han var dömd. Nämen, just det, det får de ju. Fast knappast i USA utan naturligtvis i landet med silkesvantar. Sverige.

Känns rätt stört när det är han som agerar på filmerna. Håller med om att det inte varit särdeles förvånande om det varit en "only in Svedala".
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Håller med om att det inte varit särdeles förvånande om det varit en "only in Svedala".

Nej, men å andra sidan lyckas ju USA:s rättssystem slå en med häpnad gång på gång också. Särskilt med tanke på alla stämningar etc.

Och skulle någonting kunna hänvisas till thö kånstituusjön från år ??(jävligt länge sen) så används det rakt av. Lite grann samma som vansinnesanvändandet av bibel- och korantolkningar i ett modernt samhälle. :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top