Only in America

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä, det Jordan har rätt i är upphovet till kravallerna.
De sidor han menar måste samexistera, gissar jag, är demokrater och republikaner.
Bättre med polarisering när vi ändå kommit så långt ur kurs tycker jag, för 10-20 år sedan hade jag hållt med

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
sm75ynfxd8651.jpg
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man återfår ju hoppet för mänskligheten när man ser sånt här.
Så j@vla cool när han lugnt bara går fram och avbryter vandalen. :tummenupp
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...ar-vandaliseringen--nu-undrar-alla-vem-han-ar

Edit:
– De skrek att de var arga på polisen.
Då frågade jag: ”Är polisen där inne?" :rofl
Jättebra och imponerande insats.
Frågan är dock varför media lyfter fram denna händelse i denna utsträckning, det är knappast representativt för kravallerna.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag såg ett klipp på en svart kvinna som gick ut på gatan och stoppade kravallerna och vandaliseringen.

Hon påpekade att affären dom plundrade och vandaliserade ägdes av immigranter, att alla anställda där var olika hudfärger och förmodligen förlorade sina jobb, att busskurerna dom slog sönder ledde till att dom hemlösa inte längre hade några skydd för natten, att bilarna dom vandaliserade till stor del ägdes av svarta människor som behövde ta sig till sina jobb på sjukhus och serviceinrättningar, att busslinjerna ställdes in i det området på grund av vandalisering, att papperskorgarana dom tömde och eldade upp gjorde att brandkåren var tvungen att rycka ut i onödan, och att ingen i området kunde sova, men att dom ändå var tvungen att jobba.

Dom vita AFA anhängarna med dreads och dom svarta huliganerna verkade faktiskt ta till sig vad hon sa och drog vidare.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jättebra och imponerande insats.
Frågan är dock varför media lyfter fram denna händelse i denna utsträckning, det är knappast representativt för kravallerna.


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Jag tror både du och jag vet varför media tar upp det. :)
Både mitt, och GuW's exempel, är dock försvinnande få jämfört med plundrade idioter.
Jag postade mitt då jag tyckte han var så grymt lugn.
Det jag funderar lite på sedan dess är:
- Hade jag vågat? Där är tyvärr svaret nej. :rodnar
- Om jag som vit medelålders man hade vågat, vad hade hänt?
- Vågade jag inte 1 pga av 2?
- Hade inte 2 behövts om fler utfört 1?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tror både du och jag vet varför media tar upp det. :)
Både mitt, och GuW's exempel, är dock försvinnande få jämfört med plundrade idioter.
Jag postade mitt då jag tyckte han var så grymt lugn.
Det jag funderar lite på sedan dess är:
- Hade jag vågat? Där är tyvärr svaret nej. :rodnar
- Om jag som vit medelålders man hade vågat, vad hade hänt?
- Vågade jag inte 1 pga av 2?
- Hade inte 2 behövts om fler utfört 1?
Ja för att de är fake news, de vill inte ge en bild av vad som hände så att folk får bilda sig en egen uppfattning.
Jag såg det live själv efter terrordådet i Stockholm. Två muslimer i slöja fanns i folkhavet på Sergels torg. Vem lyckades de intervjua? Kunde inte låta bli att fotografera spektaklet, höll på att kräkas.
Huruvida man skulle göra motsvarande som mannen i vitt? Ja han hörde ju till samma gäng så riktigt så modig som om du eller jag hade lagt sig i behöver vi inte låtsas att han var, även om det var bra gjort.
5083936970fdfe84e04584de895e9fb4.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ett nytt president- alternativ börjar så smått diskuteras "over there".
Bret Weinstein (och andra delar av IDW gissar jag) lanserar ett koalitions-alternativ med en kandidat från varje parti.
Förklaras rudimentärt i detta klipp.
https://youtu.be/ptrrDfDGzqs
Jag är nog tveksam...:va
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
"Joe Biden klev upp på podiet och levererade sitt livs största tal utan problem. Det är ingen liten bedrift för Biden som är känd för att fastna på ord på ett sätt som gjort att Demokrater är rädda för att spä på den karikatyr som Donald Trump och Republikanerna lagt fram."

https://omni.se/analyser-svart-att-kalla-biden-for-slow-joe/a/P9W5R0


Wow, vilka höga krav de har på sin presidentkandidat...
Kan ni gissa åt vilket håll Politico ligger åt och vilka intressen de vill gynna?...
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
"That's my good dog."
https://old.reddit.com/r/PublicFrea...t_the_fuck_is_wrong_with_the_police_officers/
Sjuka jävlar.

Han gör ju fan inte en tillstymmelse till att inte lyssna. "Stand up" skriker the popo och precis när han ställer sig upp så bussar de hunden på honom. VARFÖR?
Det första de sedan säger är "go to the ground(?)" medans hundfan biter i honom. Hur fan tänker dom?
Näväl, han går till the ground och då kommer nya order om att lägga sig på mage, fortfarande med den ilskan jävla byrackan gnagandes.

Tror dom att det är lättare att lyssna och följa order med en islken jävla byracka som käkar på en?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top