Only in America

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nä, inte jättelätt.
Jag är säker på att de flesta republikaner velat ha en annan kandidat.

Både ja och nej om att ta det med en nypa salt.
Håller med om att "resten av världen" inte alltid är klockren i sin analys. ;)
Men problemet är själva skrattandet inte varför eller om det är rätt sas.
USA kan inte ha en ledare man skrattar åt oavsett skäl (iaf min åsikt).
De som började skratta åt Ronald slutade ganska fort vilket de nog inte kommer göra ang Trump (återigen spekulationer).

Jag tror faktiskt det beror mer på att Mr Putin vill se världen skratta åt USA snarare än någon respekt för personen Trump. Ett vekare USA = starkare Ryssland typ.
Hillary blir nog inte lätt att komma överens med för någon världsledare . :3freak
Jag tror inte någon skrattar om/när han blir vald. Vad är det förresten att skratta åt? Muren? Frisyren? Tv-programmet?

Däremot skrattar man ju gärna åt hans dråpliga kommentarer, som när han satte kommunist-påven på plats.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Välkommen tillbaka efter sommaruppehållet! :tummenupp

Ja, den första biten att du står nära konservativa hade jag nog klart för mig. ;)

Det är den andra biten jag har problem med.
Jag är absolut inget fan av Clinton, val mellan pest eller kolera här, men tycker att vem som helst skulle bli en bättre president än clownen Trump.
Är nog en av de sista människorna på planeten jag skulle sätta avtryckarknappen till kärnvapenrobotar i handen på. :3freak
Jag har otroligt svårt att tänka mig att amerikaner i gemen skulle tycka att de hade en kanonledare om Trump valdes.
För att inte tala om övriga världen som redan skrattar åt USA i allmänhet och republikaner i synnerhet för att The Donald överhuvudtaget valdes till kandidat.
Hade man från republikanskt håll kraftsamlat och fört fram en annan kandidat, vilken som helst, hade man haft väldigt goda förutsättningar att vinna valet.
Jag tror världen behöver ett starkt USA och stark är man inte om resten av världen skrattar åt en.
Jag tror iofs att världen skulle se USA som försvagat även med Clinton men inte i samma grad.
Hon har iallafall ett gäng ganska politiskt rutinerade rävar i sitt hörn (på gott och ont).
The Donald verkar ju göra sig av med alla som har rutin i rasande fart.
"You're fired!" :(

Jag är säker på att du är mer hemma på republikansk politik än jag men The Donald är väl inte en traditionellt konservativ republikan?
Återigen beror frågetecknet på att det är väldigt svårt att veta vad han egentligen politiskt vill. :)

Orkade inte läsa hela, för han är bra för usa helt enkelt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
@Markus och Skäggot.
Varför Donald?
Såg någonstans att sanningshalten när han talar ligger på 6%. :3freak
Kan inte såga att jag känner nåt särskilt för Clinton heller som låg på runt 30% sanning. :crash
OBS! att jag kan minnas siffrorna fel.
OM det stämmer så skulle det vara som att välja Bagdad-Bob (eller hans lillasyster :) ) till president.
Tycker själv att The Donald :1pajas verkar helt galen rent allmänt.
Har sett en del tal utan att han sagt ett smack om vad han vill göra med tex utrikespolitik, skola, arbeten, sjukvård osv?
Förutom de smått roande löftena om att andra stater skall betala hans mur osv. :)

Jag tycker ofta ni har poänger i det ni skriver men här förstår jag er faktiskt inte alls?
Man jag utgår dock från att ni även här har något skäl eftersom jag tror gott om alla som ni vet. :)

Här har du en god anledning till varför jag hoppas på honom, media och den etablerade makten är livrädda för honom.
http://beforeitsnews.com/alternativ...utm_medium=twitter&utm_campaign=beforeitsnews
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Här har du en god anledning till varför jag hoppas på honom, media och den etablerade makten är livrädda för honom.
http://beforeitsnews.com/alternativ...utm_medium=twitter&utm_campaign=beforeitsnews

Och de blir ledsna när de inte får de svar de vill.

https://www.youtube.com/watch?v=9Jz1Pn71kFs

Liberala snyfttanter blir ännu ledsnare. Finns ingen som ser raser så mycket som sk antirasister. Den här killen är en grym debattör. Kommer in vid ca 3,20min.

https://www.youtube.com/watch?v=xv4D4hNH6jY
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det svänger. Hur nu Clintonskan kan lyckas fucka upp öppet mål är för mig en gåta.. mEn men.


3.50 i odds på Trump. Satsar. Känns som om jag tar hem det..
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det svänger. Hur nu Clintonskan kan lyckas fucka upp öppet mål är för mig en gåta.. mEn men.


3.50 i odds på Trump. Satsar. Känns som om jag tar hem det..

Det allra märkligaste är väl att alla de övriga partierna som amerikanarna faktiskt kan rösta på aldrig ens lyckas ta sig in på listan typ.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Det ligger i den amerikanska mentaliteten.
Allt måste delas in i bra och dåligt.

Ja och såklart en stor del är ju deras alldeles förträffligt värdelösa valsystem där många miljoner människors röster bara kastas bort tack vare elektor systemet.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
MAGA-folket protesterar mot att olika delstater försöker sakta ner smittspridningen av Corona.
Rätt knäppa grejer, bl.a. trakassera sjukvårdspersonal eller hindra dem att komma in till sina arbetsplatser.
*ursäktar 9gag-länkar, hittade inte originalen*

https://9gag.com/gag/a7w4YQe

https://9gag.com/gag/aP7631K
Knasigt.
En annan konstig grej är hur Tegnell och Trump verkar vara de enda på jorden som är överens. Tegnell tycker väl precis som hon som ville till frissan?

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Är inkomsterna borta, gör folk rätt knäppa saker.
Kollade du videona? MAGA-människorna protesterar ju inte för att de har slut på pengar och vill jobba. De protesterar för att de vill att folk i serviceyrken ska gå tillbaka till sina jobb så att de kan få sina tjänster.
Därav många plakat med texten "I NEED A HAIRCUT!"...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kollade du videona? MAGA-människorna protesterar ju inte för att de har slut på pengar och vill jobba. De protesterar för att de vill att folk i serviceyrken ska gå tillbaka till sina jobb så att de kan få sina tjänster.
Därav många plakat med texten "I NEED A HAIRCUT!"...

Du menar lika smarta i sitt uppträdande som låt säga, bröderna ”vi ska ha vår skabbiga biff på Sturehof” Schulman? Eller det räknas inte för att Calle minsann pudlade veckan därpå...

Jaha? Det låter förvisso inte som ”Only in...” utan mer som ett ”It’s ok when...”
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
*gamla länkar borttagna*

Det skär verkligen i hjärtat.
Allt han kämpat för och byggt upp under många år tar andra sig friheten till att plundra, förstöra och elda upp på några minuter. Dessutom med någon lam ursäkt om en "solidarisk antirasistisk handling". Det går inte ihop, inte det minsta.

Önskar jag kunde ge honom en kram.

*EDIT*

Hittade det på YouTube
Verkar vara från ett tidigare upplopp, 1992. Men innebörden är densamma

https://www.youtube.com/watch?v=uEdFMQFTovY

Those who cannot learn from history are doomed to repeat it. Here we are, 28 years later on the same bullshit.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top