När blir det ok att äga en glidare?

När blir det ok att äga en glidare?


  • Antal röstningar
    0

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Köpte en M1800, får den levererad imorgon!

Sjukt hur man svänger i val av hoj. Körde en BMW GS 1250 R i Spanien och Frankrike så sent som i September 2019. Blev helt såld på den maskinen. Några månader senare väljer jag en Intruder... :rolleyes:

Det är bra drag i den uppåt 180 får alla andra jobba hårt för att hänga med..
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Stockholm
Hoj
Japanska 80-talare
Ibland känner jag att det vore lite kul att ha en. Glida runt utan någon större stress och mest bara... Jag vet inte. Föra oljud och irritera lite folk. Fast långsamt.

Om man verkligen vill visa att man skiter totalt i vad andra tycker så vore det enda rätta att köra omkring på en liten glidare. Kör man t ex en Virago 250 så har man garanterat väldigt gott självförtroende. Kombinationen glidare + liten cylindervolym måste verka provocerande på vilken hojåkare som helst. Hur kul som helst.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Om man verkligen vill visa att man skiter totalt i vad andra tycker så vore det enda rätta att köra omkring på en liten glidare. Kör man t ex en Virago 250 så har man garanterat väldigt gott självförtroende. Kombinationen glidare + liten cylindervolym måste verka provocerande på vilken hojåkare som helst. Hur kul som helst.
Ha-ha... håller med! Har också tänkt de tankarna. Att köpa en liten 250-glidare bara för att folk stör sig på det. Vore lite kul! ;)

Du kan tänka dig vad de coola biker-snubbarna tyckte när jag kom rullade mitt i göteborgsvintern (gråväder och +3) på en 180 cc plast-scooter och med ett fult termoscud-skynke (se bilden). Och till på köpet med korvätarhjälm.

- Och... ? Hade jag lust att säga ibland. Du åter med kollektivtrafiken för du tycker vädret är dåligt. Jag kör i svinkylan på min mesiga automatväxlade "plast-moppe". ;)

Men nu är jag ju en i grunden vänlig själ, så jag säger sällan något sådant. :)

TUCANO_URBANO_Termoscud_R037_Tucano_Urbano131111_gallery4_zoom.jpg
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Om man verkligen vill visa att man skiter totalt i vad andra tycker så vore det enda rätta att köra omkring på en liten glidare. Kör man t ex en Virago 250 så har man garanterat väldigt gott självförtroende. Kombinationen glidare + liten cylindervolym måste verka provocerande på vilken hojåkare som helst. Hur kul som helst.

Bekant hade en sån (eller ja, japsglidare med jätteliten motor) och... Alltså det var ju lite kul för det var en glidarhoj man kunde slänga runt hur som helst och hålla full gas med hela tiden.
Men jag tror man skulle tröttna efter 30 minuter. :gnissla
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bekant hade en sån (eller ja, japsglidare med jätteliten motor) och... Alltså det var ju lite kul för det var en glidarhoj man kunde slänga runt hur som helst och hålla full gas med hela tiden.
Men jag tror man skulle tröttna efter 30 minuter. :gnissla

Efter att ha kört en polares virago 535, 30 minuter låter väldigt generöst. :D Jag var jävligt trött på den efter någon km. Och den var nog det läskigaste jag hållit hastighetsbegränsningen i kurvor på 70-väg med. :hihi
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Efter att ha kört en polares virago 535, 30 minuter låter väldigt generöst. :D Jag var jävligt trött på den efter någon km. Och den var nog det läskigaste jag hållit hastighetsbegränsningen i kurvor på 70-väg med. :hihi

Det var ju i princip en övermotoriserad moppe med förlängd framgaffel. Man kunde hålla 20km/h i en rondell och den kändes som att det gick jättefort! :yoparty :rock

Och så lastbilskänsla då man måste planera bromsning långt på förhand... :3freak
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det var ju i princip en övermotoriserad moppe med förlängd framgaffel. Man kunde hålla 20km/h i en rondell och den kändes som att det gick jättefort! :yoparty :rock

Och så lastbilskänsla då man måste planera bromsning långt på förhand... :3freak

För att inte tala om att det tog mer tid för den hojen att komma upp i fart än en generell överlastad snikskåpbil.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top