Suzuki GSXR 1000 K1-K2

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
01 GSXR 1000
Söker en original ljuddämpare (k1/K2).
Vill köra orginal, nämligen.

Har ett halvohyfsat att byta med om du vill behålla en
"Besiktningsdämpare".
 

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
01 GSXR 1000
Söker en original ljuddämpare (k1/K2).
Vill köra orginal, nämligen.

Har ett halvohyfsat att byta med om du vill behålla en
"Besiktningsdämpare".
 

Alex92

Medlem
Gick med
5 Nov 2008
Ort
Åland
Hoj
Husqvarna 701SM, Suzuki RMZ 450SM, MiniGP 187cc
Jag har lånat en k2a nu som jag tänkte köpa men den är strypt just nu och det skulle jag vilja plocka bort! hittade tre mod på ebay som jag tänkte beställa efter! Men hur ska man göra med original avgasspjället som sitter i avgasröret? ska man plocka bort det eller ska man låta det vara kvar? Och finns det några andra strypningar som man kan ta bort eller är det endast tre mod och avgasspjället? Börjar felkodslampan lysa om man lägger dit ett tre mod för man kopplar väl ur motorn till avgasspjället då?

Mvh Alexander :)
 

tompe66

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2009
Ort
borås
Hoj
suzuki gsxr1000+KTM 450
OJ vilken trevlig tråd. :tungan har en k2 och det är alltid kul att göra lite förändringar..;).kikat lite på power commander. Är det värt pengarna?
Nån som har tips på bra justerbara fotpinnar?. Finns en del på ebay , hong kong prylar. Billigt. Men är det skit?
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
hej på er, är nu oxå på jakt efter en k1 eller k2, har en på lut men den är reggad 96kw import... hur är den strypt? va e tre mod? Mvh. Anders
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Då vart en k1 inhandlad, men den här tråden skulle behöva lite uppmärksamhet... hur var det med spjället i avgasröret, bort eller kvar??
:va
 

Hassle

Någon måste komma sist
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Rydöbruk/Göteborg
Hoj
YZF750R -93, GSX-R1000 -02
Jag har satt på tre-mod (inkl. växelindikator) på min K2, har inte pillat på avgasspjället. Tre-mod:en skall lura ECU:n (eller nåt) att man aldrig har någon av de lägre växlarna i eftersom tändningen då ställs om för lugnare beteende. Märkte ingen ofantlig skillnad, men det kan väl inte skada, plus bra med växelindikator.
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
ok, det kanske jag får kika på då, växelindikator e ju inte fel... har kört lite idag tycker det vibbrerar som obalans i över 200 men det kanske bara e vinden, har inte haft hoj med helkåpa tidigare....
 

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Ort
Täby
Hoj
Cbr600rr -05
ok, det kanske jag får kika på då, växelindikator e ju inte fel... har kört lite idag tycker det vibbrerar som obalans i över 200 men det kanske bara e vinden, har inte haft hoj med helkåpa tidigare....

Den ska vara tokstabil upp mot 300. Kolla så att bakdäcket är i linje annars testa att balansera däcken och när du sätter dit däcket igen tänk på att gunga lite så gaffeln hamnar i rätt position innan du drar åt. Enda tipsen jag kan ge. Hade ett problem med vibrationer på min men det var typ vid 140 och då vibrerade det så mycket att jag var tvungen att slå av. Visade sig vara en av motorfästena som hade börjat lossna på något vänster.
 

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
2014-08-24 18.35.18.jpg
Har problem med att ladda upp bilder, men tror jag ordnat en nu iaf :hej
Edit: en till
20130801_173504 (1).jpg
 
Last edited:

Woods

Medlem
Gick med
10 Jul 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
01 GSXR 1000
Vårterapi...

bild 3.JPGNu jävlar har det grejats!
I påskas ställdes den ut i solen. Bytt koppling, justerat avgasventilspel (insugspel inom toleranserna), monterat manuell kamkedjesträckare (joda, det blev tystare), pimpat med fälgdekaler, höjt bakändan för lite snabbare styrning (Dessutom jävligt snyggt) och för att de bak/nedflyttade fotpinnarna inte ska ta i vid lite seriösare kurvtagning. Vidare nytt drivpaket tillsammans med guldeloxerade drevmuttrar. Är ärligt lite svag för just guld så ett par bobiner och korta broms och kopplingshandtag har det också blivit i samma färg.




Enda fördelen med vintern är väl att man kan samla på sig lite vill-ha grejor som det blir så förlösande att få montera/installera när man kan sitta ute i vårsolen.
Jag är i alla fall helnöjd och förmodligen Sveriges gladaste K1 ägare! Eller inte?

Sätt nu lite fart på den här tråden och visa vad ni har, vad ni gör eller vad ni längtar efter till era K1:eek:r eller K2:eek:r!

Lev väl!
Woods
 

Bifogat

  • bild 2.jpg
    bild 2.jpg
    654.5 KB · Visningar: 107
  • bild 4.JPG
    bild 4.JPG
    1.8 MB · Visningar: 113
  • bild 1.jpg
    bild 1.jpg
    646.3 KB · Visningar: 96
Last edited:

2K

Medlem
Gick med
18 Aug 2014
Ort
Skövde
Hoj
Gsxr1000 k9 och Kawasaki versys 2012
Grymt sjysst med fälg dekaler! När du höjde hojen baktill, är det bara att skruva på ringarna som ligger an mot fjädern? Måste man trycka ihop fjädern först isf? :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top