Suzuki GSXR 1000 K1-K2

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Någon här som vet om det finns någon anledning att plocka bort spjäll/motor som sitter i avgassystemet?

Samma sak det här med "Tre-mod" är det värt att lägga pengar på det?

Nybliven ägare utav en K2.
 

zuzu77

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
gsxr 1000 k1
kablarna lossnade

Någon som vet vad dosan heter som gör att man får ett vrid från början till slut. Jag har en dosa som tydligen ska fixa så man får det där lilla extra på 1:ans växel samt 2 och 3:an, normalt ska den vara lite strypt orginal.

Kablarna lossnade från fästet så ja vet inte vilken färg som ska vara på plats. Det finns 4 kablar. En röd som sitter där den ska sen är det en Svart, Grå och vit kabel som lossnade. Se bilden och hjälp, Snälla!!
 

Bifogat

  • bild (35).jpg
    bild (35).jpg
    235.9 KB · Visningar: 187

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Är sugen på att köpa en GSX-R 1000 k1 eller k2.

Finns en på blocket som har gått 5300 mil. Är detta "för långt"? Vad ska vara gjort på den, tänker på ventiljustering osv?
 

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Är sugen på att köpa en GSX-R 1000 k1 eller k2.

Finns en på blocket som har gått 5300 mil. Är detta "för långt"? Vad ska vara gjort på den, tänker på ventiljustering osv?


Ventiljusteringen görs ju vid 2400mil, sen är det oljeservice var 600:e mil efter det.

Jag tycker inte att du ska stirra dig blind på miltalet. Är allt bara väl skött så går den hur långt som helst.
Är objektet i fråga inte för långt borta så åk och titta på den, kläm och känn. Verkar allt vara i sin ordning är det bara att köpa!
 

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Ort
linköping
Hoj
gsx 1100
ngt som kan va värt o kolla upp är trattarna i luftburken ,, jag tyckte det såg ut som ngn strypning på dem
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Nu är även jag ägare av en GSX-R 1000 K1! Under vintern ska jag bara putsa lite och byta lite småsaker, har t.ex. beställt korta broms & kopplingsgrepp osv. Annars är det bara att köra!
Hade varit kul med lite Gixxer snack nu, piggar upp när höstmörkret närmar sig.
Behöver man mappa om om man bara ska byta ljuddämpare?
Här kommer en bild på henne.
 

Bifogat

  • IMG_5388.jpg
    IMG_5388.jpg
    241 KB · Visningar: 279

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Nybliven ägare av en 1000 K2 tyvärr inte fått kört den ngt större men kan tänka mig att det är en härlig maskin eller? Vad gör alla verkar va en dö tråd om man jämnför med z 750 tråden jag hoppar från, såg att ngn tidigare nämnt slip/bolt-on själv är jag inne på scorpions tycker det låter och ser riktigt bra ut :) mvh Christian
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Får tacka för länk tippset :) beställde därifrån igår 10 dagar skulle det ta att få hem, 2400:- gick det på med allt, blev ett trioval svart med 2 utblås :)
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Jahapp hur går det med er i vinter mörkret? Nu är det väl ändå inte allt för länge kvar tills premiär turen :)? Ngn av er som kör med växelindikator med tre funktionen hur funkar detta för er? Gjorde de ngn skillnad? Kan ju även passa på att tipsa om MTC Bolton fick det hade det hemma efter knappt en vecka och passa perfekt låter riktigt gött ;) mvh Christian
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Får väl tipsa om Suzukis Märkes försäkring på Gixxern.. bytte min försäkring på den nu när den slog över till 10 år, fick tips av dom förra året att återkomma i år för då kunde dom ge mig ett bra erbjudande. Så har numera hel/hel för runt 400:-/mån med en självrisk på 5K för vagnskada och resten på 3K vilket är billigare än halvförsäkring hos dom.

Är 34år gammal och bor i vad som räknas som en stad, bor inte ute på landsbygden i alla fall. Inte storstad som Sthlm/Göteborg dock. Hojen står i låst garage med skivbromslås samt ytterligare ett lås i backen/grunden (spelade ingen roll för försäkringen).

Kan vara värt att kika på...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jahapp hur går det med er i vinter mörkret? Nu är det väl ändå inte allt för länge kvar tills premiär turen :)? mvh Christian

Ska fortfarande beställa en ny kopplingswire och fixa till den då de yttre höljet vid handtaget har blivit uppfläkt och funktionen är inte riktigt bra längre... annars så står den inbäddad fint under ett eget täcke i garaget och bara väntar på våren.. :D

IMG_0462.jpg
 

Forzavale

Sporthojsnörd
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja
Kör också med Suzukis märkesförsäkring för 400:- i månaden. :tummenupp

Min står också och väntar på våren, håller på att tillverka ett nytt kedjeskydd i rostfritt, får se hur det blir :)
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Blir märkes försäkring för mig med runt 9000:- hel/hel är 24år tyckte inte det var så farligt
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
Jag är ev. intresserad av en köpa en 01-02a till våren, just nu är det väldigt fattigt med gsx-r 1000 annonser på blocket, var ligger priset för 01?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Köpte min 02:a förra sommaren och den gav jag 46K för de var väl en av de billigare på blocket. Men i bra skick så jag klagar inte, fick göra den sk. Stora servicen dock med ventilkontroll m.m. så de var ett par tusingar till. Så runt där eller lite billigare bör man hitta en 01:a för skulle ja gissa.

Finns inte så många äldre Gixxers i omlopp även under säsongen, vet att jag letade nästan hela sommaren innan jag hittade en. Fanns nyare men då stack försäkringen iväg så mycket.
 

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Ort
Nära asfalten
Hoj
Ingen
De står sig onekligen bra i pris trots sin höga ålder, får se om jag lyckas hitta någon som passar innan sommaren är över. Är det schims eller justerskruvar på de här modellerna till ventilspelet?
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Gav 40 000 för min nu i höstas har visserligen gått 4000 mil men låter bra i motor och unga växlar som hoppar :), det är shims 7,48mm ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top