Fan vad jag är trött på småkriminellt pack.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Nä det hade ju varit svårare, ungefär lika svårt som det
är för henne att komma över smuggelsprit i dag.

Samtidigt, när de inte kommer över folköl dricker de ju
bajjamajjatvål eller boffar tändargas och bensin eller
köper rävgift på nätet i stället. :död

Att det skall vara ett sånt förbenat sug efter droger hos ungdomen. :va

Go figure. :rolleyes:

Köp ut en minimoto i stället! :yoparty

(var på Tuvängen i måndags.:D)

/e


Ja experimentlustan ihos undomen för att få sig ett rus är det inget fel på.:D

Men smuggelspriten flödar då den accepteras av gemene man, som oxå köper den, vilket grundar sig i inställningen till alkoholen.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Debatten borde i ett nyktert (haha..) perspektiv röra vad vi kan ta bort och inte tillföra.
Min uppfattning;
Kroppen styrs till yttersta del av kemi. Ju mer man tillför, ju mindre "sköter" kroppen sig själv. Den är liksom alla andra organismer; av naturen lat.

Jag tycker inte det finns ett egenvärde i att man endast ska ta bort och inte tillföra något. Tillför något gör man varje dag i laboratorier när det laboreras med att ta fram nya mediciner tex. Det är väl snarare så att man försöker göra det lättare att få patienter friska snabbare med minimala bieffekter och beroenden - jag välkomnar all forskning där resultat kan gagna sjuka människor. Många ryggar tillbaka när man börja prata om att droger kan vara medicin, även om ingen tänker på att det doktorn har i skåpet faktiskt är illegala droger om man använder dessa utan recept. Mycket av det doktorn skriver ut kan göra stor skada vid felhantering och missbruk. Tex en näve sömnpiller eller ångestdämpande och en flaska sprit typ.

Kroppen styrs av kemi, att hjälpa kroppen med kemiska tillsatser ser jag inget fel med. Tvärtom, visar forskning på att det kan hjälpa folk är det ok från min sida iaf. Dessutom händer det varje dag att man tillför kroppen viktiga kemiska ämnen och detta är viktigt då kroppen själv inte producerar ämnet. Tex ämnet selen som är en kraftfullt antioxidant och livsviktigt för cellernas uppbyggnad. Detta ämne kan kroppen inte själv producera utan man får tillföra ämnet externt tex genom att äta fisk, skaldjur eller paranötter.
 

sonnydingdong

Ny medlem
Gick med
13 May 2011
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki ER-5, 01
Haschrökande vänsterpack

nåt mer som stör mig är alla småknarkare som bara förpestar min tillvarao jag ser dem alltid dra runt kring torget när jag är på väg hem från jobbet. Va får de pengar ifrån är alla kriminella? hoppas polisen får bukt på detta snart. de stör mig nåt otroligt kan de inte bara sticka hem till sina äckelkollektiv och sluta vara i min väg.:mad: kanske lite OT men ville bara skriva av mig.
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
nåt mer som stör mig är alla småknarkare som bara förpestar min tillvarao jag ser dem alltid dra runt kring torget när jag är på väg hem från jobbet. Va får de pengar ifrån är alla kriminella? hoppas polisen får bukt på detta snart. de stör mig nåt otroligt kan de inte bara sticka hem till sina äckelkollektiv och sluta vara i min väg.:mad: kanske lite OT men ville bara skriva av mig.

Det stör dig alltså att de jobbar natt och
sedan står på torget och röker på?

Detta i stället för att som du slava dagtid på
ett skittrist jobb och sedan lägga vad de lägger
på hasch på tv, mobil, bredband och liknande?

En fråga: Viftar de med partiböcker?
Om inte, hur vet du att de inte är till exempel folkpartister?
Eller kanske partipolitiskt ointresserade?

De kan tyvärr inte sticka till några äckelkollektiv eftersom
så gott som alla dessa lades ner för 20-30 år sedan.

En till fråga: Är de verkligen så många att det är svårt att ta sig fram på torget?
En bild vore himla skoj! :D
trafalgar-pigeon-feeding.jpg


/e
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
En fråga: Viftar de med partiböcker?
Om inte, hur vet du att de inte är till exempel folkpartister?
Eller kanske partipolitiskt ointresserade?

Nu spelar du faktiskt dum! Det fattar väl alla att de inte är folkpartister!

Inte en enda stad i världen hade accepterat att ha folkpartister, ungmoderater, kristusnazister, plopp-partister och annat sånt alliansskrot på torget. Det hade varit dit med kravallpolisen direkt! Sanitär olägenhet.

Alltså måste de vara vänster.

Folkpartister, det vet vi ju hur det går med sådana... bannade direCkt! :markus :D
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
det är aldrig rättsligt försvarbart att bära hand på dom, det är ju förbjudet att misshandla djur.....

Jag skulle önska att du förtydligade vad du menar med 'djur': skrottjuvar eller zigenare/romer? Nog för att det här är ett dumpforum, men det här är på gränsen till lågvattenmärke.
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Pappan till den dödade 22-åringen i Åkersberga:

– För mig var han ju en god person. Han var snäll i själen och hjärtat.

Den döde 22-åringen är känd av polisen och dömd för brottslighet, bland annat rån, grov misshandel och brott mot knivlagen.

Snäll verkar inte bara rätt ord kanske ...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Min kusin har Ramlösabrunns Mekaniska (RAMEK) på Ättekulla och för 2-3 år sen var det mycket stölder där.
Fast detta var inte småtjuvar utan det var organiserat.
Stals rostfritt för mångmiljonbelopp, plåtarna stals en ex en tisdag och på torsdagen när det hade kommit nytt och så var de där igen och stal.

På övervakningskamerorna såg man 7-8 man som styrdes av en som bara stod och pekade och berättade.
Inte maskerade eller nåt sånt så förmodligen var det inte folk som bor i närheten.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Min kusin har Ramlösabrunns Mekaniska (RAMEK) på Ättekulla och för 2-3 år sen var det mycket stölder där.
Fast detta var inte småtjuvar utan det var organiserat.
Stals rostfritt för mångmiljonbelopp, plåtarna stals en ex en tisdag och på torsdagen när det hade kommit nytt och så var de där igen och stal.

På övervakningskamerorna såg man 7-8 man som styrdes av en som bara stod och pekade och berättade.
Inte maskerade eller nåt sånt så förmodligen var det inte folk som bor i närheten.

Då ställer man en sån här mellan plåtarna:

trupp122.jpg
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top