MC-förare till fokusgrupp på Chalmers

cacigge

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
-
Hej,

Jag studerar på Chalmers och civilingenjörsutbildningen Teknisk Design där jag gör mitt examensarbete för ett företag som inom en snar framtid kommer att lansera en elektrisk motorcykel. Mitt arbete berör områdena ergonomi, användbarhet samt yttre design av motorcykeln och för att få en bättre uppfattning om de krav och önskemål som motorcyklister har, givetvis även utanför ovannämnda områden, söker jag personer som är intresserade av att deltaga i en fokusgrupp.

Fokusgruppen är tänkt att hållas i nästa vecka (v. 11), antingen tisdag, onsdag eller tänkbart torsdag i en lokal på Chalmers Johanneberg. Det hela förväntas börja vid 18-tiden och inte pågå i mer än 2h, givetvis kommer det att bjudas på enklare tilltugg samt kaffe och fika.

Oavsett hur länge ni har kört MC, eller om ni kanske håller på att ta körtkortet, så är er åsikt viktig. Anledningen till att jag främst kontaktar Avancez MC klubb är närheten men har ni vänner som vill och har möjlighet att medverka så be dem gärna kontakta mig också.

Ni hör enklast av er till mig via e-mail adressen nedan och jag tar gärna emot information om vad ni kör för typ av motorcykel, i vilket syfte (ex. pendling) samt vilka dagar ni har möjlighet att medverka.

Kontakt: emc.projekt@gmail.com

Mvh
Christian A.
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
Hej Christian!

Låter som ett intressant arbete. Kul initiativ att kontakta klubben.
Jag hade själv gärna deltagit dessvärre är jag bortrest hela nästa vecka.
Hoppas det finns några andra som har tid att komma, kan bli svårt med tanke på att det är tentavecka nästa vecka men lycka till oavsett.

MVH Christian Lyckell
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Kul grej!

Hade gärna kommit om jag hade haft möjlighet men är tyvärr i Oslo.

Lycka till med ditt projekt!
 

cacigge

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2005
Ort
Mölndal
Hoj
-
Hej,

Insåg efteråt att det som sagt är tentavecka nu så det kanske passar bättre för er att vi tar det hela på måndag eller tisdag kväll under nästa vecka (v. 12)?

Var bortrest under helgen som var men ska kolla här mer regelbundet.

/Christian A.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top