Mappning KTM 690

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Ska du göra "allt som går" är det bara lämna in den och öppna plånboken, dom landar väl strax över 90hk då :tummenupp Insprutning och tändsystem byts ut så du behöver inte köpa PC.

Första steget är väl däremot det som du själv skriver på raden under, original är dom för jäkla slöa så det gör skillnad
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Ska du göra "allt som går" är det bara lämna in den och öppna plånboken, dom landar väl strax över 90hk då :tummenupp Insprutning och tändsystem byts ut så du behöver inte köpa PC.

Första steget är väl däremot det som du själv skriver på raden under, original är dom för jäkla slöa så det gör skillnad

Ha Ha ja det vore kul men Tant skulle bli bra bitter :mad::tuttar
Jag har ju en superduke oxå (nu ute på försäljning på Din Mc sollentuna) och i jämförelse med den så är allt bra slött o trött :D

Ja på gatan är inte Enduron det mest rappa, :) men som jag skrev blir bara grus bus med
den och där duger den gott.

Då kör jag på det gamla vanliga Pc o allt annat godis :tummenupp
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Hm? Nu blev jag lite intresserad :huvet Vart hittar man någon /kostnad för att byta tändsystem+insprut.:hihi
 

Ph-92

Medlem
Gick med
4 Jun 2012
Ort
Malmö
Hoj
En Er6a
Hade slip-on på min innan men satte på originalburken istället, men mappningen från slip-onet är kvar. Borde man mappa om den till original då istället? Kommer den gå bättre? Har inte märkt att det blev någon skillnad när jag byta.
 

svingrym

Ny medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
Boden
Hoj
KTM 690 SMC 2009
Jag har tidigare mappat om en ktm 690 smr 2008 med tuneecu och det var enkelt för det stop vad varje map var lämplig till för setup och då var min cykel helt original och gick ryckigt pga av dom snåla bränsleinställningarna från fabrik så jag hittade en map för original setup men med lite mer soppa antar jag för den skulle inte gå lika ryckigt sen och det gjorde den inte heller. Men nu några år senare när jag ska använda tuneecu så hittar jag ingen beskrivning till mapparn vad dom är för till hoj setup så jag har ingen aning om vilken map som är för allt original men med lite mer soppa så den inte går så ryckigt för det är nästan omöjligt att hålla konstant gas, antingen vill den accelerera eller sakta ned. Snälla vet någon vart dom beskriver vilken setup är lämplig till vilken mappning?
 

svingrym

Ny medlem
Gick med
30 May 2020
Ort
Boden
Hoj
KTM 690 SMC 2009
Super tack

GULD! TACK så mycket! Nu ska jag få ordning på den!!!!!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top