300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em


  • Antal röstningar
    0

Kneedrag

Guest
Har en kille från Libyen på mitt jobb . Han hatar sina landsmän. Tycker de är lata och fuskar mycket med bidrag m,m. Om honom tycker hans kompisar att han är knäpp som sliter som han gör.

Om en svensk sagt det så blir man kallad rasist men nu kom det från honom själv.
Kan berätta fler roliga jag har haft o göra med SFI praktikanter genom jobbet.


För övrigt tycker jag man kan hjälpa flyktingar tillfälligt tills läget är mer stabilt i landet. Skicka tillbaka dem och hjälp dem i sitt hemland senare när det går. Fattar inte varför vi ska ta emot alla här när vi har 83% arbetslöshet bland ungdomar i göteborg.
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Har en kille från Libyen på mitt jobb . Han hatar sina landsmän. Tycker de är lata och fuskar mycket med bidrag m,m. Om honom tycker hans kompisar att han är knäpp som sliter som han gör.

Om en svensk sagt det så blir man kallad rasist men nu kom det från honom själv.
Kan berätta fler roliga jag har haft o göra med SFI praktikanter genom jobbet.


För övrigt tycker jag man kan hjälpa flyktingar tillfälligt tills läget är mer stabilt i landet. Skicka tillbaka dem och hjälp dem i sitt hemland senare när det går. Fattar inte varför vi ska ta emot alla här när vi har 83% arbetslöshet bland ungdomar i göteborg.

Lika lite som du vill bli kallad rasist så vill jag undvika bli kallad för... eh, ha gubbåsikter men varför kan inte ungdomarna klippa sig och skaffa ett jobb?
De blir ju knappast bli utkonkurrerade på arbetsmarknaden av flyktingar/asylsökanden? Vad jobbar du med förresten och upp till ålder räknar du ungdommar, normalt brukar det vara 24 år?
83% är ju en helt sjuk siffra om stämmer. Bara 17% som pluggar eller har ett jobb, vafan pysslar ni med där nere?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Bara 17% som pluggar eller har ett jobb, vafan pysslar ni med där nere?
Haha jaa, antingen så knappade Tina lite fel eller oxå så går det brant utför med Götet. :)

(Men det är klart, jag har en kompis från GBG som säger att alla göteborgare är lata och arbetsskygga så då är det nog så. )
 

Kneedrag

Guest
Lika lite som du vill bli kallad rasist så vill jag undvika bli kallad för... eh, ha gubbåsikter men varför kan inte ungdomarna klippa sig och skaffa ett jobb?
De blir ju knappast bli utkonkurrerade på arbetsmarknaden av flyktingar/asylsökanden? Vad jobbar du med förresten och upp till ålder räknar du ungdommar, normalt brukar det vara 24 år?
83% är ju en helt sjuk siffra om stämmer. Bara 17% som pluggar eller har ett jobb, vafan pysslar ni med där nere?

Kulturberikning:D

Många svenska ungdomar sticker till Norge och jobbar Why! finns inga jobb här, hörde en siffra på 80 000 svenskar som jobbar i norge med skitjobb som ingen norsk vill ha (rensa fisk och skala bananer) men vet ej om det stämmer på siffran exackt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kulturberikning:D

Många svenska ungdomar sticker till Norge och jobbar Why! finns inga jobb här, hörde en siffra på 80 000 svenskar som jobbar i norge med skitjobb som ingen norsk vill ha (rensa fisk och skala bananer) men vet ej om det stämmer på siffran exackt.

Svenska ungdomar är i och för sig så jävla slöa och odugliga, det är nog det största problemet. Varför har inga av alla dessa påstått arbetslösa skitstövlar startat en snöröjarfirma de senaste tre månaderna i Stockholm t.ex? :confused: Varför säljer ingen skösnyfflar? Varför fan gör de inget? De kunde tvätta min bil, bre mig smörgåsar, ha kvällsöppna frisörer så man slapp gå runt i något skitigt förortscentrum på jakt efter en centrumfrilla, försöka tänka lite själva. Problemet är att facket meddelat dem att de inte behöver jobba, och att arbetsförmedlingen beviljar fler bidrag. Dra ner bidragen rejält och du skall se att vi både får ungdomarna i jobb och ej arbetsvilliga utlänningar att åka härifrån.
 

Kneedrag

Guest
Haha jaa, antingen så knappade Tina lite fel eller oxå så går det brant utför med Götet. :)

(Men det är klart, jag har en kompis från GBG som säger att alla göteborgare är lata och arbetsskygga så då är det nog så. )


Ok kanske blev fel med siffrorna men inte långt från verkligheten.


Sverige har högst ungdomsarbetslöshet i Norden, enligt en rapport från Nordiska ministerrådet. Bland ungdomar under 25 år ligger den på 29 procent i Sverige. Norge är bäst i Norden med en arbetslöshet på 9 procent för samma grupp.

Svenska ungdomar är i och för sig så jävla slöa och odugliga, det är nog det största problemet. Varför har inga av alla dessa påstått arbetslösa skitstövlar startat en snöröjarfirma de senaste tre månaderna i Stockholm t.ex? :confused: Varför säljer ingen skösnyfflar? Varför fan gör de inget? De kunde tvätta min bil, bre mig smörgåsar, ha kvällsöppna frisörer så man slapp gå runt i något skitigt förortscentrum på jakt efter en centrumfrilla, försöka tänka lite själva. Problemet är att facket meddelat dem att de inte behöver jobba, och att arbetsförmedlingen beviljar fler bidrag. Dra ner bidragen rejält och du skall se att vi både får ungdomarna i jobb och ej arbetsvilliga utlänningar att åka härifrån.

Varför jobbar 80 000 svenskar i norge då?

Där gör de skitjobb som att rensa fick och skala banan.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1379167/Svenskar-skalar-norska-bananer.html
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Kulturberikning:D

Många svenska ungdomar sticker till Norge och jobbar Why! finns inga jobb här, hörde en siffra på 80 000 svenskar som jobbar i norge med skitjobb som ingen norsk vill ha (rensa fisk och skala bananer) men vet ej om det stämmer på siffran exackt.

GixxerTina, sitter du och hittar på uppgifter för att de ska passa dina åsikter bättre?

Var tionde utan jobb

För ett år sedan pekade prognoserna på en kraftig fortsatt ökning av antalet unga arbetslösa. Men så har det inte blivit i Göteborg.
Här var ungdomsarbetslösheten som högst i somras med 10 procent för att sedan falla tillbaka något.
I hela tal var 2 571 unga mellan 18 och 24 arbetslösa i januari 2010 i Göteborg enligt arbetsförmedlingens statistik. I juli var siffran 3 152.
I landet i dess helhet har dock ökningen fortsatt och ungdomsarbetslösheten ligger nu på tolv procent enligt arbetsförmedlingen.
- Det tycks som vi har en lite starkare arbetsmarknad för unga i Göteborg, säger Mats Arnsmar. Även om industrin i staden har drabbats hårt av krisen så går det bra för handeln och servicesektorn där det finns många jobb för unga. Vi har ett ganska bra företagsklimat.

Klippt från första träffen på google.
http://gt.expressen.se/nyheter/1.1955596/farre-arbetslosa-unga-i-goteborg

Förvisso ett år gammal artikel men vem tror ens att 83% låter som en rimlig siffra att föra vidare på ett forum?
Kritiskt tänkande och åsikter som baseras på fakta är alltid välkomna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Varför jobbar 80 000 svenskar i norge då?

Där gör de skitjobb som att rensa fick och skala banan.

http://www.sydsvenskan.se/varlden/article1379167/Svenskar-skalar-norska-bananer.html
Därför att lönerna är höga där, att stanna här och betala tillbaka på skulden till samhället anses väl inte effektivt nog när man jete fort måste få ihop pengar till en ny LED-tv och en R6. Hur ditt resonemang eventuellt hänger ihop är inte glasklart för mig förresten.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Svenska ungdomar är i och för sig så jävla slöa och odugliga, det är nog det största problemet. Varför har inga av alla dessa påstått arbetslösa skitstövlar startat en snöröjarfirma de senaste tre månaderna i Stockholm t.ex? :confused: Varför säljer ingen skösnyfflar? Varför fan gör de inget? De kunde tvätta min bil, bre mig smörgåsar, ha kvällsöppna frisörer så man slapp gå runt i något skitigt förortscentrum på jakt efter en centrumfrilla, försöka tänka lite själva. Problemet är att facket meddelat dem att de inte behöver jobba, och att arbetsförmedlingen beviljar fler bidrag. Dra ner bidragen rejält och du skall se att vi både får ungdomarna i jobb och ej arbetsvilliga utlänningar att åka härifrån.

Om svenska ungdomar är lata, vad är då inte de norska? Jag har ofta undrat vad fan de sysslar med då alla jobb som traditionellt är ungdomsjobb och även anses som lite coolt att jobba med, som tex bar och restaurang, utförs av svenskar. I alla fall i Oslo.

Sen vet jag inte om de är så hemskt lata egentligen. Det är klart, jämfört med kineser är de säkert de, men jag får ofta förfrågningar om sommarjobb från ungdomar. Kommer de så fint med kompletta CV:n och allt. I och för sig är detta från finförort mest. Tyvärr har jag inget att ge längre.

Att anställa städhjälp, vilket jag gör, är hur enkelt som helst. Finns alltid nån ung person som är intresserad. Kvalitetskänslan är väl sådär :hihi. Tjejer duktigare och ordentligare än killar i allmänhet, är min uppfattning. Det märks att det är ont om jobb och man förstår att de lätt kan utnyttjas. Jag försöker vara schysst mot dem och timlönen är helt ok. Den nuvarande städerskan har hållt på i 2-3 år och har inga planer att ge upp sitt extraknäck. Tydligen har hon även en kompis som gärna tar över.

Man undrar även i hur många hundra år de vuxna har gnällt på att ungdomar är lata och att det kommer gå åt helvete med allt. :D

Kallar du mig rasist?

PS. Gift med en judinna... :D

Race traitor!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Man undrar även i hur många hundra år de vuxna har gnällt på att ungdomar är lata och att det kommer gå åt helvete med allt. :D

Nej! Det är ett nytt fenomen!!! :mad:

Skämt å sido så är ungdomar slöare och slöare, det är jag helt säker på. Dummare och fulare också.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nej! Det är ett nytt fenomen!!! :mad:

Skämt å sido så är ungdomar slöare och slöare, det är jag helt säker på. Dummare och fulare också.

Skojar du? Skulle dagens tjejer vara fulare än de var på 70-80-90-talen? No way. Fast det har ju kanske mer med stilen att göra.

Fetare är de nog i och för sig. På min tid i grundskolan fanns det alltid bara ett klassfetto. Nu verkar det finnas flera. Och mindre allmänbildade kanske.
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Skojar du? Skulle dagens tjejer vara fulare än de var på 70-80-90-talen? No way. Fast det har ju kanske mer med stilen att göra.

Hur kul var det att se brudar i Pernilla Walhgrenfrisyrer med pastellfärgarde hårband och högt skurna stentvättade jeans?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Hur kul var det att se brudar i Pernilla Walhgrenfrisyrer med pastellfärgarde hårband och högt skurna stentvättade jeans?

Bortsett från 80-talet så tycker jag ändå att det funnits väldigt attraktiva "kvinnostilar" under samtliga av det senaste 5 decennierna. Bondbrudarnas 60-tal med kort-korta A-klänningar och hårband, soultjejerna från 70-talet, indiepoptjejer från nittiotalet, och eh, alla möjliga sorters snygga tjejer från 00-talet. All else equal så tror jag också att tjejer är snyggare nakna nu, än för 20-30 år sen...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08

Hej och hjärtligt välkommen till tråden. Du får gärna delta och bidra med dina tankar, reflektioner och låta oss höra din argumentation för, emot eller om något som berör detta ämne. Vem vet, det kanske får tråden tillbaka på rätt spår..
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Det räcker, helt klart!

Arabländerna kan väl sköta det där sinsemellan eftersom det i princip bara är där det bråkas och krigas.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Vad har 70-tals bondbrudar gemensamt med 300 000 libyska flyktingra :va




:felämne

Attackfeminist!

;)

Hur kul var det att se brudar i Pernilla Walhgrenfrisyrer med pastellfärgarde hårband och högt skurna stentvättade jeans?

Fanns bara en snygg tjej i världen på 80-talet. Samantha Fox. :D

Fast nu i efterhand börjar man tvivla även där.

60-talet var nice däremot.


Edit: Ok, back to topic. Det får vara nog just nu. Kvinnor välkomna, de är mer öppna för nya intryck.
 
Last edited:

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
Hela fenomenet med att kläcka ur sig "Jag är inte rasist, MEN..." är ju ganska intressant... Om man inte är rasist (bara för att man dementerar detta faktum) trots att man alldeles snart ska komma att visa upp åsikter som rent allmänt uppfattas som rasistiska, vad är man då?:va Vad är det egentligen man hoppas på med sin dementi, att bli placerad i ett annat fack automagiskt?
"Jaha, nej men dåså. Klart du inte är rasist om du nu säger så, även om du hatar invandrare...":rolleyes:

Jag tycker väl som jag brukar tycka i de här frågorna, rent krasst får väl folk komma hit så länge de sköter sig. Folk som faktiskt lägger manken till, ser till att integreras i samhället, anpassar sig, sköter sig och försörjer sig på annat än bidrag är mer än välkomna, så kan vi i gengäld sparka ut folk som inte passar i den kategorin. Skulle gärna propagera för utsparkandet av svenskar som inte sköter sig också, men vart fan skulle vi göra av dem egentligen?:va Lättare då att skicka hem någon som har ett annat "hem".

Men du... Att inte vilja ha hit fler flyktingar och assylsökande människor till Sverige är INTE samma sak som att man är rasist. punkt!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top