300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em


  • Antal röstningar
    0

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Nu är du där igen så jag får väl fråga en gång till:
- Hur ofta är det faktiskt någon som anklagar någon annan för att vara rasist här på SH?

Jag hör väldigt ofta folkbeklaga sig över att de blir kallade rasister men jag har nästintill aldrig sett någon som faktiskt blivit kallad rasist här på SH..

Det går att läsa mellan dina Pk-stinna rader korvgubbe. Lär dig istället att säga/skriva rakt ut vad du tycker. Och svara istället på frågan jag ställde först. Man kan inet alltid svara med motfrågor. Tror du eller tror du inte att jag och Markus är rassar?

Förövrigt skrev jag det mest för att få oss att frångå allt skitsnack och istället vara raka och rättframma och sakliga, men det gick dig tydligen helt förbi. Kan man älta något och märka ord som en kärring, då ska man minsann också göra det. :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det går att läsa mellan dina Pk-stinna rader korvgubbe. Lär dig istället att säga/skriva rakt ut vad du tycker. Och svara istället på frågan jag ställde först. Man kan inet alltid svara med motfrågor. Tror du eller tror du inte att jag och Markus är rassar?

Förövrigt skrev jag det mest för att få oss att frångå allt skitsnack och istället vara raka och rättframma och sakliga, men det gick dig tydligen helt förbi. Kan man älta något och märka ord som en kärring, då ska man minsann också göra det. :rolleyes:


Hade jag varit av åsikten av någon av er var simpla bondrasister hade jag inte bemödat mig med att är huvud taget diskutera med er..

Och du gnäller konstant på att folk kallar "er" rasister trots att det nästan aldrig händer att någon kallar någon annan rasist.

Däremot kommer det inte ett inlägg från ditt håll utan att du stämplar folk som PK, kommunister, antisemiter,muslimkramare eller valfritt epitet.
För att vara någon som är så angelägen att låta diskussionen vara "stämpelfri" är du väldigt snabb med att stämpla alla du diskuterar med.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Edit:
Dagens humor är att besöka google,skriva:
site:www.sporthoj.com +rasist

...på skoj öppnade jag första sidans träffar i varsin tab i firefox...
Fritextsök "rasist" på varje öppnad sida och välj "markera alla" så får man en snabb överblick över användningen.

Det var måååånga som kände sig anklagade eller försäkrade att de inte var rasister.
Förutom en tråd där någon drev med bullysmile var det ingen som anklagade någon för att vara rasist...

Kallar du mig rasist?

PS. Gift med en judinna... :D

F**k
Vet judinnan om din uttalade dragning till väldigt unga pojkar och djur?
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Hade jag varit av åsikten av någon av er var simpla bondrasister hade jag inte bemödat mig med att är huvud taget diskutera med er..

Vad bra. Det var väl för väl.

Och du gnäller konstant på att folk kallar "er" rasister trots att det nästan aldrig händer att någon kallar någon annan rasist.

Gör jag verkligen det hela tiden? Jag tror du blandar ihop mig med andra. Visa mig var jag gnäller att någon kallar mig för rasist. (I denna tråden var det en specifik fråga till dig för att det känns som du har den uppfattningen ibland) Det är möjligt att det finns, men i så fall med belägg. Men gnälla konstant... Där fabulerar du friskt korvgubbe. Jag kan också tycka att ordet rasist eller liknande pga O-PK åsikter används väl frekvent. Från båda sidor så att säga.

Däremot kommer det inte ett inlägg från ditt håll utan att du stämplar folk som PK, kommunister, antisemiter,muslimkramare eller valfritt epitet.
För att vara någon som är så angelägen att låta diskussionen vara "stämpelfri" är du väldigt snabb med att stämpla alla du diskuterar med.

Men du är ju PK så in i h-e. :confused: Tror till och med du hade det som profiltext förut. Förnekar du att du är det nu? Då får väl du kalla mig O-PK då. Det är ju iaf ett epitet som kan stämma in.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kallar du mig rasist?

PS. Gift med en judinna... :D

Judar gills inte längre, de är däremot populära att hata. Det är väldigt PK att hata Israel t.ex. :mattias

Så ditt alibi är inte vattentätt. :mad:

Snabb fråga, är rasism samma som främlingsfientlighet?

O ja, allt kan man kladda ihop till en PK-smet att kleta ner alla som inte tycker exakt som Alexandra Pascalidou med.

Förresten, främlingsfientlig är ett så härligt PK-ord. Om någon är "fientlig" (negativt inställd alltså) till (mass)invandring så pratar man om "främlingsfientlig". Om samma främlingar begår brott kommer de kallas svenskar och om de diskrimineras kommer de kallas invandrare.

Man kan alltså vara fientlig mot en främling men inte diskriminera en främling. Ingen är främling, alla är främling. PK-eliten vet nopg varken ut eller in själva.

[YOUTUBE-ID]YW0tY2ucBNo[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Här e du nåt på spåren. Om vi tar emot Stormuftin själv så blir det ju lugnt och alla andra kan stanna hemma. Kanon.:)
Grymt, och dessutom kan han säkert försörja sig själv och inte belasta systemet. Han kan t ex få en egen talkshow i SVT, typ ett "här är ditt liv" för avsatta diktatorer där de kan sitta å minnas fornstora dar. Slår Skavlan med hästlängder.
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Grymt, och dessutom kan han säkert försörja sig själv och inte belasta systemet. Han kan t ex få en egen talkshow i SVT, typ ett "här är ditt liv" för avsatta diktatorer där de kan sitta å minnas fornstora dar. Slår Skavlan med hästlängder.

Vilken lista på fra försöker du hamna på?:D
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
300.000 flyktingar från Libyen? Det blir trehundra tusen miljarder invandrare. Det är väldigt mycket människor!

Men nu har jag inte tid med den här riksdagsdebatten längre, jag måste hem och vattna kamphunden och röka gul blend. :tummenupp
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Om man inte vill ha hit dom, anses man som racist då, för jag vill ju inte vara en sån så då måste det ju vara ok om dom kommer?

Men hur vet man att det är just 300000?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Snabb fråga, är rasism samma som främlingsfientlighet?

Verkligen inte. Förutom i svensk media, där är man per automatik rasist om man tycker att den historiska och nuvarande integrationspolitiken inte fungerar.

En "riktig" rasist gör skillnad på och ogillar just andra "raser" än den vita rasen. Där spelar religion/kultur mindre/ingen roll, utan det är just skillnaden i ras som är det viktiga.

Visst finns det även "riktiga" rasister, men det som är mer aktuellt i dagsläget med SD osv är ju inte i första hand att människor av en viss ras står lägre ner på hierarkin utan snarare att man är emot andra kulturer, religioner och även att man har anser att det finns en gräns för hur många invandrare ett 10-miljonersland som Sverige faktiskt kan ta emot. (det sistnämnda kan jag hålla med om).

Sen vill jag tillägga att det är jäkligt synd att de etablerade partierna + media ska dra fram rasist/främlingsfientlig-kortet så fort en diskussion om invandring och integration ens kommer upp. Hela ämnet är tabu.
Själv så undrar jag hur man ska lösa ett problem om man inte ens kan prata om det.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top