300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em


  • Antal röstningar
    0

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ok, nu kommer du nog att kalla mig rasist men det viktiga är inte fakta utan en stark åsikt som man upprepar många gånger. :mad:

För dig verkar det vara viktigast att vara mesig och medborgarfientlig.

Är det inte brottslingar det ska daltas med så är det alla andra tärande grupper i samhället.

Nu är ju zigenarna väldigt ofta brottsliga, så det kanske klappar ett extra slag för dom i ditt fall...
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Jag tänkte skriva ett brev till FN och be dem ta bort följande trams i sitt pladder om mänskliga rättigheter:

Artikel 14

1. Envar har rätt att i andra länder söka och åtnjuta fristad från förföljelse

I alla fall borde det inte gälla zigenare eller muslimer eller somalier... men så får jag väl inte ens säga för då blir man väl kallad rasist. :mad:
Nej, men FN bör kanske även formulera det uppenbara:

Artikel 14

1. Envar har rätt att i andra länder söka och åtnjuta fristad från förföljelse. Detta under förutsättning att envar ålägger sig att följa landets lagar och regler och tar ansvar för sin egen försörjning
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Vi skulle ju kunna ta emot en rejäl del av de som är flyktingar om vi samtidigt sparkar ut de 95% som inte är det som finns i Sverige idag.

+ om de inte är analfabeter eller generellt ondskefulla, otacksamma & respektlösa.

Då kan vi ta några.

Ehm, men inte fler än Finland tar.

Japp, så får det bli! :tummenupp

Edit: Fan, glömde Dublinfördraget. Alla skall stanna i första EU-landet de kommer till. Just det ja.

Nä, då bidde det inte en enda.

Japp, så får det bli, det blir nog bäst. :tummenupp:tummenupp

Då blir det 0, hoppas jag!

En av de större fördelarna med Finland är flyktingpolitiken, o jag hoppas verkligen att det hålls på det viset! Jag har inget emot någon folkgrupp, men jag ogillar många kulturer.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nej, men FN bör kanske även formulera det uppenbara:

Artikel 14

1. Envar har rätt att i andra länder söka och åtnjuta fristad från förföljelse. Detta under förutsättning att envar ålägger sig att följa landets lagar och regler och tar ansvar för sin egen försörjning

Nu finns det iofs redan en sådan formulering i nästa stycke:
"2. Denna rätt må icke åberopas vid laga åtgärder, reellt grundade på icke-politiska brott eller på handlingar, som strida mot Förenta Nationernas ändamål och grundsatser."

....eller rättare sagt, den betyder att man inte kan söka skydd för att man begått brott av sådan art som strider mot FNs värdegrunder.

Och vad det gäller att följa lagen är väl det något som skall förväntas av alla? För i rollen som medborgare följer ju även skyldigheter att följa lagar och förordningar. ...eller vill du ha "extrastraff" för invandrare som begår brott för att de är så "otacksamma"?!
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Oavsett om det handlar om 10 000 eller 300 000 kommer de landa här till slut. Var så säkra på det.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Och vad det gäller att följa lagen är väl det något som skall förväntas av alla?
Nejdå!

Det finnns faktiskt kulturer där man är förväntad att bryta mot lagar! Det har jag hört av en kompis!

Vilka är dessa kriminella kulturer? USA har flest medborgare per capita i fängelse så vi borde nog vara försiktiga med att ta till oss så mycket från det landet! Man varnade, tydligen med rätta, för tuggummi och rockmusik redan efter andra världskriget. Tyvärr en bortglömd kamp men det är nog för att vi har blivit hjärntvättade och amerikaniserade så att McDonalds kan ta över från våra korvmojjar!
:mad:
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Billström: Italien överdriver farhågor för flyktingvåg


BRYSSEL. Sverige avvisar kraven från Italien på hjälp med att ta emot flyktingar från norra Afrika. Migrationsminister Tobias Billström tycker att italienska regeringen överdriver när den talar om en flyktingvåg av "bibliska proportioner".

Italienska regeringen har varnat för en massflykt med uppåt 300.000 flyktingar om det blir inbördeskrig i Libyen. På EU-ministermötet i Bryssel i dag väntas Italien tillsammans med övriga Medelhavsländer begära att EU ska inrätta en solidaritetsfond och förbereda sig för att alla medlemsländer solidariskt ska ta emot flyktingarna.

Men Tobias Billström tog fram ett räkneexempel när han anlände till mötet:

– Hittills har Italien fått ta emot 5.000 flyktingar. Men Sverige tog emot 32.000 asylsökande i Sverige i fjol till en befolkning på 9 miljoner invånare. Italien har 58 miljoner invånare, och motsvarande vad Sverige tog emot skulle det ha varit 200.000 för Italien.

– Men när hör ni mig använda uttrycket bibliska proportioner för att beskriva det här? Jag tycker man måste vara lite mer nyanserad i diskussionen, sade Billström.

Billström efterlyste en "mer balanserad approach" till flyktingsituationen.

– Jag tycker vi ska ta det lugnt. Vår främsta oro bör gälla det som händer inne i Libyen och attackerna mot befolkningen där. Det andra vi bör se på är hela Medelhavsregionen, och särskilt den lågintensiva krisen som pågår i Grekland.

– Att hjälpa människor i sjönöd är fullständigt självklart, men jag ser inte framför mig någon stor omflyttning av människor från de här länderna när vi än så länge bara sett 5.000 personer.

– Naturligtvis klarar Italien av 5.000 personer.

Tobias Billström vill att EU ska inleda förhandlingar med de nya regeringarna i norra Afrika om migrationsproblemen.

För EU tycker han att flyktingsituationen i Grekland är mycket värre än i Italien.

– Den grekiska situationen riskerar att trängas undan av den här dramatiska politiska utvecklingen. Men den är mycket tuffare för de människor som befinner sig på gränsen mellan Grekland och Turkiet, det är en mycket stor humanitär påfrestning för människorna där.

– Och dessutom en mottagningssituation i Grekland som är under all kritik.

Tobias Billström är medveten om att hans besked inte är vad Italien vill höra.

– Man måste vara ärlig och realistisk. Många medlemsstater som jag pratat med de senaste dagarna har gett uttryck för samma åsikt.

– Och även om man visar vaksamhet om vad som kan komma så får man inte i detta nu ge sig in den här typen av uppblåsta resonemang bara för att man inte tycker att man ska göra sin del av jobbet.

Billström avvisar också de sydeuropiska ländernas krav på en solidaritetsfond, som de tog upp vid ett möte i Rom på onsdagen om flyktingsitautionen i Medelhavet.

– Jag vet inte vad man men menar. Det finns redan i dag flyktingfond, det finns återvändandefond, det finns gränsfond osv. Dessutom är ju inte Italien något fattigt land, inte Malta heller för övrigt. Jag betvivlar mycket starkt att det skulle handla om pengar i det här sammanhanget, sade Billström.

Henrik Brors, DN:s korrespondent

http://www.dn.se/nyheter/varlden/billstrom-italien-overdriver-farhagor-for-flyktingvag
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Och vad det gäller att följa lagen är väl det något som skall förväntas av alla? För i rollen som medborgare följer ju även skyldigheter att följa lagar och förordningar. ...eller vill du ha "extrastraff" för invandrare som begår brott för att de är så "otacksamma"?!
Tycker du själv att det är orimligt med olika konsekvenser för brott begångna av svenska medborgare respektive icke svenska medborgare?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur många zigenare har fått asyl i Sverige senaste åren? mig veterligen är det nästintill ingen av de som sökt asyl som sedan fått asyl.

Men herregud vad du är naiv, de stannar ju ändå.

Om du nu värnar asylrätten borde det ligga i ditt intresse att den inte missbrukas kunde man ju tycka, men tydligen är ivern att vara PK större.

struts.jpg


Oavsett om det handlar om 10 000 eller 300 000 kommer de landa här till slut. Var så säkra på det.

Det kan korvgubbe och bonny skoja bort, var så säker.

Då har vi i allfall det klart.

Ja det är glasklart, men om alla media gör bedömningen att det kan vara en riktig prognos så blir den inte automatiskt riktig. Däremot blir den inte felaktig bara för att du inte gillar italienare, paopå påstådd rasism alltså. :lol

Hur många tror du själv? Nej visst ja, du är leftish - ni behöver bara gnälla och ifrågasätta, aldrig bidra eller besvara. :lol
 
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Lite väl mycket gräva skyttegrav från Korvgubbe och Bonny nu faktiskt. Jag tror faktiskt att ni ser problem med massinvandring men vill absolut inte tappa ansiktet och håller därför benhårt på det idylliska och problemfria med urskiljningslös massinvandring från stenåldersländer.

Bara för att ens granne är skitschysst kan man ju inte undvika att se problemen med tex brottslighet och viljan att lyfta bidrag. Eller korvgubbe?

Och angående rassesnacket. Tror exempelvis du, korvgubbe, verkligen att tex jag eller Markus är rasister? Om vi har en som är mörkhyad på jobbet så skulle vi inte behandla den personen utifrån hans/hennes personlighet utan ras? Då är det liksom ingen idé att snacka mer överhuvudtaget. Löjligt.

Rasister är dumma i huvudet. Thats it. Men jag vidhåller att det inte är rasism att tex säga att en viss grupp är extra tjuvaktiga. När en stor andel av dem lever efter egna regler och beter sig illa, så kan man faktiskt nån gång få vara så politiskt inkorrekt att bunta ihop alla på en gång tycker jag, utan att nån PK viktigpetter blir tyst och sur och sätter sig och börjar tjura. Sen om man emellanåt blir motbevisad så är det bara välkommet.

Jag är så JÄVLA trött på mes-PK-riet. Har sett det många gånger IRL, när tungan råkar gå lite för fort. Aldrig några motargument. Det är tydligen svårt att ha när man inte kan sitta och googla fram några obskyra skitundersökningar i en halvtimme utan måste komma med ett eget svar. Då är det bättre att bli tvär och grinig. Det är alltid etniska svenskar också (hallå hjärntvätt). Möjligtvis en del från latin-/sydamerika. Verkar nästan bara ha kommit rena kommunister därifrån.

Nej, ta och bli lite resonabla istället så vi kan diskutera på rätt nivå.

/Stolt kulturrasist. (Borde heta kulturist eg. Var ordet ras kommer in i bilden förstår jag inte)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Och angående rassesnacket.

Det är ju bara du som ständigt leker martyr och säger andra använder rasiststämpeln.

Det är sällan någon kallar någon annan rasist på SH.
Det är däremot djävligt ofta folk hävdar att de blir kallade rasister....

Hur många gånger har någon kallat dig rasist på SH?
Hur många gånger har du sett mig eller bonny kalla folk rasister?

Ta av dig martyrkepsen tack.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det är ju bara du som ständigt leker martyr och säger andra använder rasiststämpeln.

Det är sällan någon kallar någon annan rasist på SH.
Det är däremot djävligt ofta folk hävdar att de blir kallade rasister....

Hur många gånger har någon kallat dig rasist på SH?
Hur många gånger har du sett mig eller bonny kalla folk rasister?

Ta av dig martyrkepsen tack.
Tja, fast du är nog störst rasist av all på forumet. Finns det något som retar dig mer än en fritt tänkande, framgångsrik, medelålders, VIT man utan ett kriminellt förflutet?

Skulle inte tro det.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Tja, fast du är nog störst rasist av all på forumet. Finns det något som retar dig mer än en fritt tänkande, framgångsrik, medelålders, VIT man utan ett kriminellt förflutet?

Skulle inte tro det.

UTMEDPACKET!!!:mad:

...eller så kanske du vill utveckla ditt resonemang...:va

Finns det något som retar dig mer än en fritt tänkande, framgångsrik, medelålders, VIT man utan ett kriminellt förflutet?

Är mest nyfiken på om du är allvarlig och om det finns ens ett inlägg där jag så mycket som andas något sådant även om jag förstår att de skulle vara bekvämt för dig att intala dig att så var fallet?!

Eller är det någon sådan förenklad retorik i stil med:
-"Alla som är feminister hatar män, du är för jämställdhet, alltså hatar du män!?"
 
Last edited:

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Hmm..kan dom tillföra ngn ny bra fastfood? då är dom välkomna!, pizza & kebab känns gammalt!

Couscous är en riktig nationalrätt i Libyen. Couscousgrynen äts med ett flertal olika såser, grönsaker och kött, där lammkött är det vanligaste. Couscous blandat med honung och mjölk är också en typisk libysk frukost.

Om Couscous tycker jag inte... heller :rolleyes:
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det är ju bara du som ständigt leker martyr och säger andra använder rasiststämpeln.

Det är sällan någon kallar någon annan rasist på SH.
Det är däremot djävligt ofta folk hävdar att de blir kallade rasister....

Hur många gånger har någon kallat dig rasist på SH?
Hur många gånger har du sett mig eller bonny kalla folk rasister?

Ta av dig martyrkepsen tack.

Haha, det nya från extremliberalvänstern nu. Martyrer :yoparty. Man får inte på nåt sätt hävda något om man har en annan åsikt än den "offentliga" svenska åsikten. Då spelar man ett lågt martyrkort. :rofl

Ja blir helt för övrigt helt snurrig av alla martyrskap. De som skriker antisemit eller rasist jämt och ständigt anklagas för martyrskap och sedan blir de som anklagar själva anklagade för martyrskap av er i vänsterskaran. Kan man nu anklaga er för martyrskap för att köra martyrskapskortet hela tiden? Så fort tex SD har sagt något så skriker ju du eller nån av dina PK-kompisar ut hur SD spelar martyrer. Det känns på nåt sätt att ni tycker ni blir kränkta av det faktumet. Att det liksom är lite lågt att spela martyr. Därmed blir ju även ni martyrer.

Jaja, jag tycker nog det hade varit bäst om alla kan få säga vad man tycker så får var och en bedöma trovärdigheten och substansen i det och bemöta sakligt istället för att börja skrika rasse, martyr eller alla vad det är. Tyvärr är ju det problemet med PK-heten, att det finns ingen annan sanning än den tillrättalagda som man blivit matad sedan barnsben och då hamnar det lätt på sandlådnivå. Eller i ditt fall skyttegravsnivå/martyrskrikarnivå. Som sagt, tyvärr, för jag är helt övertygad om att du åtminstone besitter normal begåvning.

Tja, fast du är nog störst rasist av all på forumet. Finns det något som retar dig mer än en fritt tänkande, framgångsrik, medelålders, VIT man utan ett kriminellt förflutet?

Skulle inte tro det.

Du glömde straight och ej alkoholiserad. :mattias
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
istället för att börja skrika rasse

Nu är du där igen så jag får väl fråga en gång till:
- Hur ofta är det faktiskt någon som anklagar någon annan för att vara rasist här på SH?

Jag hör väldigt ofta folkbeklaga sig över att de blir kallade rasister men jag har nästintill aldrig sett någon som faktiskt blivit kallad rasist här på SH..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top