300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em


  • Antal röstningar
    0

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Om vi skiter i den där kultur/tradition/religionsdebatten ett tag så tycker jag att vi är ett alldeles för glesbefolkat land. Hur coolt vore det inte om Stockholm vore en fet storstad? Höghus som har mer än 20 våningar från Nyköping till Gävle! Där borde det väl gå åt... 20 miljoner människor? 50 kanske?
Köpcentrum, parkeringar och villaområden på varenda tråkig åker söder om Jönköping behövs.

Dagens politiker och stadsplanerare har spelat för lite Simcity när de var små.

-3 på det där, skulle bli sjukt jobbigt att hitta någonstans att köra hoj lite inspererat om det inte fanns lite roliga vägar mellan de tråkiga åkrarna.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
-3 på det där, skulle bli sjukt jobbigt att hitta någonstans att köra hoj lite inspererat om det inte fanns lite roliga vägar mellan de tråkiga åkrarna.

Well, det går väl att lösa?
Om man kan köra formelbilar i Monaco och värdens häftigaste hojrace går i Macau kan vi säkert skapa något fett.
Lägga asfalt på taket av skytrainen i en slinga?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bara för detta blir jag klassad som rasist och nazist...

Fan vad mycket pengar jag skulle ha om jag fick en slant varje gång någon avslutar sina meningar i stil med:
"...men så får jag ju inte säga för då blir jag väl kallad rasist!"

Jag skulle vara rik ÄVEN om upplägget innebar att jag fick betala en slant varje gång någon faktiskt blev kallad rasist.
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R

'När vi går med i EG så kommer det att stå 40000 tyska bögar vid gränsen direkt för att komma till Sverige!!!'

Fritt ur minnet förvisso, men något åt det hållet var det väl



Vem har du lyssnat på nu, den italienske utrikesministern? Han som, istället för att använda de goda kontakter han har med Libyen för att försöka få stopp på det blodbad som Gadaffi nu genomför, började predika om en islamistisk stat vid EUs (Italiens) gräns?

En ytterst smaklös och tvivelaktig individ, överträffad endast av hans egen chef.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fan vad mycket pengar jag skulle ha om jag fick en slant varje gång någon avslutar sina meningar i stil med:
"...men så får jag ju inte säga för då blir jag väl kallad rasist!"

Jag skulle vara rik ÄVEN om upplägget innebar att jag fick betala en slant varje gång någon faktiskt blev kallad rasist.

Hela fenomenet med att kläcka ur sig "Jag är inte rasist, MEN..." är ju ganska intressant... Om man inte är rasist (bara för att man dementerar detta faktum) trots att man alldeles snart ska komma att visa upp åsikter som rent allmänt uppfattas som rasistiska, vad är man då?:va Vad är det egentligen man hoppas på med sin dementi, att bli placerad i ett annat fack automagiskt?
"Jaha, nej men dåså. Klart du inte är rasist om du nu säger så, även om du hatar invandrare...":rolleyes:

Jag tycker väl som jag brukar tycka i de här frågorna, rent krasst får väl folk komma hit så länge de sköter sig. Folk som faktiskt lägger manken till, ser till att integreras i samhället, anpassar sig, sköter sig och försörjer sig på annat än bidrag är mer än välkomna, så kan vi i gengäld sparka ut folk som inte passar i den kategorin. Skulle gärna propagera för utsparkandet av svenskar som inte sköter sig också, men vart fan skulle vi göra av dem egentligen?:va Lättare då att skicka hem någon som har ett annat "hem".
 
Last edited:

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Jag tycker vi ska ta emot allesammans, de kan bo hos Markus. Det dröjer väl inte länge innan det hoppar ur någon groda ur munnen på vederbörande och bland 300 000 flyktingar är det säkert någon som har kort stubin. Då har han ju någon som jagar honom runt Lidingö, lär väl behövas för att få fläskberget runt banan inom rimlig tid.

En win-win, så att säga... :D
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem har du lyssnat på nu, den italienske utrikesministern?

Han är säkert klok, som de flesta styrande italienska politiker.

Det finns nog en källa som faller dig bättre i smaken om du nu är så intresserad av källor istället för fakta.

Nu manas omvärlden att göra sig beredd på en befarad massflykt av libyer

Så många som 300.000 flyktingar kan enligt italienska beräkningar komma att fly till Europa om Kadaffi faller.

200 000–300 000 flyktingar

Jag antar att ni vulgärliberalr i Hinze-generationen vet bättre än alla andra hur många som kommer. Du kanske kan göra en egen prognos rent av? :D


Rasist alltså.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Rasist alltså.

Hatar människor i största allmänhet, och hatar därmed alla "raser". Så ja:) Hatar dock inte någon ras mer än någon annan, människor i allmänhet är idioter och visar det gång efter annan.

Edit: Ska vi nu dra igång hela "vem får stanna"-debatten så tycker jag att vi kan börja med att sparka ut folk som inte gör mycket annat än att starta politiskt inriktade debattrådar på sporthoj och trollar i största allmänhet...:7peta
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Edit: Ska vi nu dra igång hela "vem får stanna"-debatten så tycker jag att vi kan börja med att sparka ut folk som inte gör mycket annat än att starta politiskt inriktade debattrådar på sporthoj och trollar i största allmänhet...:7peta

Fördelen med att vara student/tärande/bidragsberoende är att man får tycka vad man vill.

Nackdelen är att ingen bryr sig.

:)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Fördelen med att vara student/tärande/bidragsberoende är att man får tycka vad man vill.

Nackdelen är att ingen bryr sig.

:)

Klart fan att du inte bryr dig, du vill ju fortsätta debattera och hänga i ot^2-forumet:D
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Folk får gärna tycka och tro att jag är rasist, mina vänner vet vad jag har för ståndpunkt och oavsett om det är svenska vänner eller någon av alla mina vänner med utländskt påbrå så tycker dom att jag har ganska rätt.

Flyktingar med giltiga skäl ska alla länder hjälpas åt att ta emot, men för att kunna göra det måste vi sluta ta emot välbeställda skäggbarn som egentligen inte har några skäl samt Zigenare som har blivit utkastade ur andra EU länder för att dom har misskött sig där...

Någon fransk minister sa att zigenare är EU's gräshoppssvärmar, jag börjar dela den uppfattningen, och gräset i Sverige är väldigt grönt....
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...Någon fransk minister sa att zigenare är EU's gräshoppssvärmar, jag börjar dela den uppfattningen, och gräset i Sverige är väldigt grönt....

Hur många zigenare har fått asyl i Sverige senaste åren? mig veterligen är det nästintill ingen av de som sökt asyl som sedan fått asyl.

...eller menade du att det kommer komma zigenarsvärmar från Libyen?


. .Hittills i år har 4 692 serber sökt asyl i Sverige. Det förs ingen statistik över etnisk tillhörighet, men de allra flesta har uppgett att de talar romani
....
I Sverige får i princip alla avslag på sin asylansökning.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/ny-flyktingvag-av-romer-fran-serbien
Anledningen till att så många romer från Balkan söker sig till Sverige och andra EU-länder är att EU vid årsskiftet beslutade att avskaffa visumtvånget för medborgare från Serbien, Montenegro och Makedonien. Samtidigt är situationen för romer i området mycket hård. De har svårt att få jobb och utbildning och många försörjer sig och sina barn genom att plocka skräp. Det är dock inte skäl nog för att få asyl i Sverige. Nio av tio asylsökande romer från Balkan får avslag.http://arbetarbladet.se/nyheter/gavle/1.2407507-asylsokande-romer-lamnar-engesberg
Falsk ryktesspridning i Ungern har fått omkring 150 romer att söka politisk asyl Sverige. Migrationsverket har behandlat 22 ansökningar. Samtliga har lett till avslag. http://www.sydsvenskan.se/sverige/article197060/Ungerska-romer-soker-asyl-forgaves.html
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag tänkte skriva ett brev till FN och be dem ta bort följande trams i sitt pladder om mänskliga rättigheter:

Artikel 14

1. Envar har rätt att i andra länder söka och åtnjuta fristad från förföljelse

I alla fall borde det inte gälla zigenare eller muslimer eller somalier... men så får jag väl inte ens säga för då blir man väl kallad rasist. :mad:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Hur många zigenare har fått asyl i Sverige senaste åren? mig veterligen är det nästintill ingen av de som sökt asyl som sedan fått asyl.

...eller menade du att det kommer komma zigenarsvärmar från Libyen?

Jag menar dom som blev utslängda ur Frankrike, som vi numera upplåter en hel stugby på Öland eller Gotland åt...
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...
Det finns nog en källa som faller dig bättre i smaken om du nu är så intresserad av källor istället för fakta.

...


Kom igen nu grabben.

Alla de tre källorna tar ju uppgiften om 300k från de italienska beräkningarna, alltså rimligtvis från samma underlag som Herrn Frattini. Vilket, i ett nötskal, var min poäng, och anledningen till frågan huruvida du hade fått uppgifterna den vägen.


Alltså; de 300k som du ser sitta och vänta på stranden på en ledig eka för att paddla till Stockholm, det är samma 300k som Herrn Frattini fantiserar om.


Då har vi i allfall det klart.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top