300.000 libyska flyktingar

Hur många av de eventuellt 300.000 libyska flyktingarna tycker du Sverige skall ta em


  • Antal röstningar
    0

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Enligt media så kommer kanske upp till 300.000 flyktingar lämna Libyen. Förutom att det är något ologiskt att om de nu väl störtat sin tyrann så måste de dra direkct, så undrar man ju hur dessa 300.000 flyktingar skall fördelas. Att Sverige kommer ta mer än sin beskärda del kan man vara säker på, lika säker som att de stormirika arabländerna i närområdet inte kommer ta en enda.

Så, frågan är då:

Hur många tycker du att Sverige skall ta emot och varför?
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag tycker vi ska ta emot precis så många som behöver hjälp.

Flyktingar ska man inte förknippa med assylsökande.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag tycker vi ska ta emot precis så många som behöver hjälp.

Ok, en åsikt så god som någon förstås. Menar du "vi" som i EU eller Sverige? För ine tycker du väl alla skall trattas upp genom 5-6 länder för att komma hit och bo? :confused:
Flyktingar ska man inte förknippa med assylsökande.

Förvisso en bra poäng, men ändå inte. :gnissla
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
Vi skulle ju kunna ta emot en rejäl del av de som är flyktingar om vi samtidigt sparkar ut de 95% som inte är det som finns i Sverige idag.

+ om de inte är analfabeter eller generellt ondskefulla, otacksamma & respektlösa.

Då kan vi ta några.

Ehm, men inte fler än Finland tar.

Japp, så får det bli! :tummenupp

Edit: Fan, glömde Dublinfördraget. Alla skall stanna i första EU-landet de kommer till. Just det ja.

Nä, då bidde det inte en enda.

Japp, så får det bli, det blir nog bäst. :tummenupp:tummenupp
 
Last edited:

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
Jag saknar ett alternativ i pollen:

Alla de som är rika och välutbildade, inga fattiglappar!
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Enligt media så kommer kanske upp till 300.000 flyktingar lämna Libyen. Förutom att det är något ologiskt att om de nu väl störtat sin tyrann så måste de dra direkct, så undrar man ju hur dessa 300.000 flyktingar skall fördelas. Att Sverige kommer ta mer än sin beskärda del kan man vara säker på, lika säker som att de stormirika arabländerna i närområdet inte kommer ta en enda.

Så, frågan är då:

Hur många tycker du att Sverige skall ta emot och varför?

Har du flyktingfobi?
 

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Om man verkligen ville få ut nåt av resultatet borde alternativen möjligen ha varit:
- Alla.
- Så många som vi kan hantera.
- Inga.
Har man en eftergymnasial utbildning borde man kunna sno ihop en poll bättre än så här. :mattias
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Säger nej, stopp och belägg, vi har folk så det räcker. Bara för detta blir jag klassad som rasist och nazist... Sverige är bra skoj i bland....
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Inte en enda! Spelar ingen roll om dom är välutbildade eftersom vi är så jävla rädda för att anställa invandrare som redan är tex läkare. Det slutar ju med att dom inte får jobb ändå
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Om man verkligen ville få ut nåt av resultatet borde alternativen möjligen ha varit:
- Alla.
- Så många som vi kan hantera.
- Inga.
Har man en eftergymnasial utbildning borde man kunna sno ihop en poll bättre än så här. :mattias

Rent hypotetiskt så skulle det ju kunna vara så att man anpassar pollen efter vad man själv vill ha ut av den....? Det kräver nog iofs en eftergymnasial utbildning det med. Hmmm... :rolleyes:
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Inte en enda! Spelar ingen roll om dom är välutbildade eftersom vi är så jävla rädda för att anställa invandrare som redan är tex läkare. Det slutar ju med att dom inte får jobb ändå

Det där håller jag inte med om, visst, kan dom inte bevisa att dom har en fullgod läkarutbildning så ska dom inte jobba som läkare heller, men jag ligger på lassa nu och tycker att det är väldigt blandade nationaliteter på vårdpersonalen.

Men skulle någon från medicinmannautbildningen i mumbai vilja kasta kycklingblod på mig skulle jag nog be om en annan läkare, även om han gick ut som kursetta.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Om vi skiter i den där kultur/tradition/religionsdebatten ett tag så tycker jag att vi är ett alldeles för glesbefolkat land. Hur coolt vore det inte om Stockholm vore en fet storstad? Höghus som har mer än 20 våningar från Nyköping till Gävle! Där borde det väl gå åt... 20 miljoner människor? 50 kanske?
Köpcentrum, parkeringar och villaområden på varenda tråkig åker söder om Jönköping behövs.

Dagens politiker och stadsplanerare har spelat för lite Simcity när de var små.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top