It's better in the wind (Easy Rider-inspirerad hojfilm)

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Trailer för en kommande film som handlar om ett gäng killar som kör genom västra USA, för att komma undan daglig rutin, njuta av de fria vidderna etc etc. Klassiskt mc-filmstänk alltså.


http://www.itsbetterinthewind.com/
http://vimeo.com/19008867

IMG_0150-web.jpg
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Ser lovande ut, skön låt!

Tänk om vi hade lite vildmark i detta land istället för mil efter mil med planterad skog och viltstängsel...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ser lovande ut, skön låt!

Tänk om vi hade lite vildmark i detta land istället för mil efter mil med planterad skog och viltstängsel...

De flesta européer anser nog ändå att vi i det glest befolkade Sverige har lockande stor tillgång på vildmark.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Du är välkommen norrut!

När kan man börja köra i dina trakter då?
Jag har en vän som studerar i Umeå och vill besöka honom innan han drar därifrån.
Är det samma som i resten av landet eller kanske senare med tanke på att ni har typ 1000 minusgrader just nu?

Jävligt långt att köra men kan vara ett fint semesteräventyr, snor studentjävlarna hojen av mig om jag lämnar den på gatan där tror du?

mvh
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
De flesta européer anser nog ändå att vi i det glest befolkade Sverige har lockande stor tillgång på vildmark.

Visst har vi det rätt så bra, har varit till holland och det är inte konstigt att de flockas hit. Men det är jäkligt skövlat här i landet, på gott och ont, skogsindustrin är ju inte en liten inkomstkälla..

Ska gaska upp mig.. Jävla deprimerande vinter :argpådato
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Trailern ger sken av några yngre attitydpersoner som gjort en oblyg ripoff på Kurpis filmer. Fast med moderna köpehojar.

[YOUTUBE-ID]J3ZwiF88RkE[/YOUTUBE-ID]


Kurpius channel med de flesta av hans filmer.
http://www.youtube.com/user/kidkurpius#p/u/7/J3ZwiF88RkE

Ja, så är det kanske. Har inte sett de filmer du nämner men de ska ju kollas upp! Sen kan jag väl tycka att det är lite skitsamma vilken sorts hoj man gör resan på, men visst är det lite reklambyråstuk på killarna i klippet jag länkar till. De ska väl iofs också få komma ut och se världen...
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ja, så är det kanske. Har inte sett de filmer du nämner men de ska ju kollas upp! Sen kan jag väl tycka att det är lite skitsamma vilken sorts hoj man gör resan på, men visst är det lite reklambyråstuk på killarna i klippet jag länkar till. De ska väl iofs också få komma ut och se världen...

Ja det är just det. Känns inte så äkta. Om två år gör de garanterat nåt heelt annat, som också är lika krystat i sin ambition att verka "äkta".

Jag tycker det är helt ok med moderna hojar, men att i en film verka solitär och kobojsarsjälvständig, går bättre ihop om man åker på ngt man iaf dratt ihop själv.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När kan man börja köra i dina trakter då?
Jag har en vän som studerar i Umeå och vill besöka honom innan han drar därifrån.
Är det samma som i resten av landet eller kanske senare med tanke på att ni har typ 1000 minusgrader just nu?

Jävligt långt att köra men kan vara ett fint semesteräventyr, snor studentjävlarna hojen av mig om jag lämnar den på gatan där tror du?

mvh

Du kan nog hinna hälsa på honom innan han drar, men senaste veckan har det varit -20 och det ligger rätt mycket snö överallt, så det är väl tveksamt om 1'a maj är körbart...
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Du kan nog hinna hälsa på honom innan han drar, men senaste veckan har det varit -20 och det ligger rätt mycket snö överallt, så det är väl tveksamt om 1'a maj är körbart...

Hmmm han är ju färdig ungefär sista maj tror jag så det kan bli tajt alltså.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top