Bilder på hemsnickrade snabbtankanordningar

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Var ute o skulle leta grejer för att bygga nån form av 24-liters snabbtankningsmackapär idag. Hittade kulventiler och annat lämpligt, men jag tycker det ser hemskt komplicerat ut att svetsa ihop två jeepdunkar. Tunn plåt och svåra ytor. Är det någon som byggt av enkla medel och kan lägga upp några bilder på hur ni gjort?

Eller kanske har någon nån till salu?
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
28l expansionskärl, i rostfritt. På med en ventil i var ända..
Finns en del knep, men vi tankade riktigt snabbt.
Spillde aldrig :)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
5_gallon_hose-1.jpg


Nu kör jag inte ERF men om du ändå inte har snabbtank med dry-break utan vanliga tanklock så hade jag kört på http://www.justgastanks.com Kostar 100USD och är färdig. Fungerar utmärkt för att expresstanka ökenmoppar ivf....
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det där ser ju oerhört smidigt ut! Borde vara lättaste lösningen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Vi provade den där och man hinner få minst ett par hjärtattacker innan tanken är full

När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?

Pours 5 gallons in 38 seconds? LÅter inte så snabbt. Med en simpel jeepdunk med kulventil i botten tankar man på 15 sekunder om man är lite vass på det.
 

Roadhunter

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Ort
Kungshamn
Hoj
Honda CBR 1000 RR -09
När man läser beskrivningen så låter den ju rätt ok...

Fitting fuel tank apertures of 37mm in diameter and larger. The 20 litre Tuffjug with its unique dry-break coupling is the perfect container to transport liquids in. It will enable a safe and non-drip filling of the vehicle and will also stop the filling action when the fuel tank is full. In fact you will be able to turn it upside down and no fuel will come out until you compress the nozzle. Very sturdy construction. Made square to maximise storage areas. Wide-mouth design for easy pouring of additives and observing fuel level when filling Heavy-duty body with 5-gallon capacity Spill-proof, self-sealing nozzle automatically pours and shuts off as fuel level in tank fills to end of nozzle.

Varför fick du hjärtattacker?

Inte snabb på nått sätt och grymt frustrerande att se många andra komma in och tanka och ge sig iväg medans man själv fortfarande står och tankar :)))
 

Brkn

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Nykvarn
Hoj
Nada
Inte snabb på nått sätt och grymt frustrerande att se många andra komma in och tanka och ge sig iväg medans man själv fortfarande står och tankar :)))

Det var väl f*n, vi köpte precis den till teamet för att just få lite tempo i tankningarna. Fick ju till och med fila ner mitt fina nyinköpta pptuning tanklock för att få den att passa perfekt. :huvet

Men iförsig så har man ju då nått och skylla på fall man blir sist :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vi köpte en beg Acerbis snabbtankning, och den fungerar bra (lite seg dock). Passar klockrent i PP-tanklock till Honda, inte fullt lika bra till Suzuki. Hittar dock inte den på nätet...
 

Bifogat

  • tankutr.jpg
    tankutr.jpg
    40.6 KB · Visningar: 189

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Vi köpte en beg Acerbis snabbtankning, och den fungerar bra (lite seg dock). Passar klockrent i PP-tanklock till Honda, inte fullt lika bra till Suzuki. Hittar dock inte den på nätet...

Ser ut som våran gamla tankutrustning som vi körde med på Duccen.
Funkar bra, men rymmer inte 24 liter..
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Varför håller ni på och jiddrar om den lilla anläggningen för?
Den Boris JR föreslog tömmer 41 liter på 10 sekunder, förmodligen ännu snabbare med bara 24 liter i.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Det var väl f*n, vi köpte precis den till teamet för att just få lite tempo i tankningarna. Fick ju till och med fila ner mitt fina nyinköpta pptuning tanklock för att få den att passa perfekt. :huvet

Men iförsig så har man ju då nått och skylla på fall man blir sist :)
Vi kör med en liknande som tuff jug, har aldrig tagit exakt tid men skulle uppskatta vi tankar 18 L på ca 15-20 sek! har tidigare år kört med jeepdunk med kulventil o det trycker i soppan jävligt snabbt!! men har oxå stått väldigt långa minuter i stop and go för soppaspill när man inte är med på att stänga skiten i tid! bättre några sek extra än att ta bestraffning!
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Varför håller ni på och jiddrar om den lilla anläggningen för?
Den Boris JR föreslog tömmer 41 liter på 10 sekunder, förmodligen ännu snabbare med bara 24 liter i.

Jag ser dock inte hur man kontrollerar flödet. Någon som vet?
 

Skåneligan

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
I bussen
Hoj
CBR 1000 -08
Lätt att vara kaxig när man inte är med i matchen:arsele

Hade jag inte rätt??? gick i depå till första tankningen bakom robban på anderstorp, körde från tankningen innan han var färdig. Och jag hade tom tank, hojen hade hostat nästan ett varv, därav att ni låg före oss in i depå :yoparty

Sen att vi va kassa på att byta hjul är en annan historia :huvet
 

Fastway

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Ort
KBA
Hoj
1st Cbr 1000rr, Cbr 600rr
Hade jag inte rätt??? gick i depå till första tankningen bakom robban på anderstorp, körde från tankningen innan han var färdig. Och jag hade tom tank, hojen hade hostat nästan ett varv, därav att ni låg före oss in i depå :yoparty

Sen att vi va kassa på att byta hjul är en annan historia :huvet


Och kedja!! Va ni inte mkt bättre med!!:D:D

Och kedja!! Va ni inte mkt bättre med!!:D:D

Sedan ger jag inte mkt för fivers tankanläggning!! Fyller dom inte fullt så läcker den soppa!! Hmm :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top