Sala Racing Park

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
vad är det som krävs för att komma och få köra?
om det inte kräver allt för stora mods så skulle jag lätt kunna tänka mig att åka:tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Tyvärr vart man ju sjuk i fredags så det var inte läge att åka upp o gasa. Kommer nästa helg om man hinner bli ordentligt frisk.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Alla banarrangörer måste förstå att man inte åker 100 mil bara för att få köra en dag.
Titta på alla läger som görs = smockfulla!
Samma sak med alla tävlingar för då det blir mer tid att köra.
Jag och alla jag känner kör varje tillfälle som det blir 2eller3 dagars körning.
Sen måste tiderna för att köra bli längre! Som Örebro tex 8/9 till 18/19.
Hoppas det bli något läger i Sala banan ser skitbra ut!
 
Last edited:

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Alla banarrangörer måste förstå att man inte åker 100 mil bara för att få köra en dag.
Titta på alla läger som görs = smockfulla!
Samma sak med alla tävlingar för då det blir mer tid att köra.
Jag och alla jag känner kör varje tillfälle som det blir 2eller3 dagars körning.
Sen måste tiderna för att köra bli längre! Som Örebro tex 8/9 till 18/19.
Hoppas det bli något läger i Sala banan ser skitbra ut!

Det ligger något i det du säger. Och håller med dig. Men vad händer i Örebro mellan den 8/9-18/9.

Kräftrejset är tvådagars möjlighet att köra. Rejs hela lördagen med skitmycket körtid för alla. Men tyngdpunkten ligger på att bygga gemenskap, att vinna tävlingen är inte så noga. Det är ju ändå på kräftskivan och i vildmarksbadet på kvällen som det roliga börjar. Och fri träning dagen därpå. Summa=två dagars körning.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Det ligger något i det du säger. Och håller med dig. Men vad händer i Örebro mellan den 8/9-18/9.

Kräftrejset är tvådagars möjlighet att köra. Rejs hela lördagen med skitmycket körtid för alla. Men tyngdpunkten ligger på att bygga gemenskap, att vinna tävlingen är inte så noga. Det är ju ändå på kräftskivan och i vildmarksbadet på kvällen som det roliga börjar. Och fri träning dagen därpå. Summa=två dagars körning.

Jag vet Lasse!
Och det är med en tår i ögat jag påminner dig om att jag ska fiska kräftor med båt och grejer den helgen (har betalat dyrt redan för båt biljett plats osv)
Så jävla typiskt!!
Men all heder till er arrangörer endå som fixar banor och träningar osv, jag vill inte på något sätt klaga bara säga hur jag och alla mina kompisar ser på situationen.

Jag vet Lasse!
Och det är med en tår i ögat jag påminner dig om att jag ska fiska kräftor med båt och grejer den helgen (har betalat dyrt redan för båt biljett plats osv)
Så jävla typiskt!!
Men all heder till er arrangörer endå som fixar banor och träningar osv, jag vill inte på något sätt klaga bara säga hur jag och alla mina kompisar ser på situationen.

Jag menade att det var dom tiderna man kör ca hos er? Var det inte 9-17 eller 18 eller liknande?
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Jag menade att det var dom tiderna man kör ca hos er? Var det inte 9-17 eller 18 eller liknande?

Nej, vi kör aldrig så länge, med hänsyn till våra grannar som inte uppskattar motorljud lika mycket som oss kör vi aldrig längre än till kl.14 förutom om det är tävling eller något större läger.
 

Tossloo

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2009
Ort
Bagarmossen
Hoj
Yamaha WR426F -02 . Yamaha YZ426F -02 . Yamaha R6 -04
Nej, vi kör aldrig så länge, med hänsyn till våra grannar som inte uppskattar motorljud lika mycket som oss kör vi aldrig längre än till kl.14 förutom om det är tävling eller något större läger.

ja det var just läger vi pratade om :huvet
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Heldagars körningar är bra, men en hel helg körningen kan få vilken röv som helst att blöda! (Med erfarenhet från Ålands lägrena o.sv!) =)
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...det är väl så illa att motardåkarna i västeråstrakten är mer intresserad av att åka på bakhjulet och leta efter de minst lämpliga ställena att köra hoj på inne i stan (och filma eländet). :va

Köra bana, då syns det ju hur tafflig man är på att spaka, och egot får sig en törn.

Men jag kan ju ha fel också.
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
Vad måste göras på hojen vid körning, är det krashpuckar, najning och uppsamlingskärl som gäller eller räcker det med en fulkonverterad cross?

Jag har nämligen en liten 250 och ett par gamla motardfälgar från en gammal hoj jag haft som skulle vara kul att testa :)
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
För att prova på behöver du inte najja allt, men ett uppsammlingskärl är att uppskattas ? skumt ord :va,

Och du behöver byta ut kylvattnet med glykol i mot rent vatten eller vatten med waterwetter i.
Krachpuckar är kalas om du har men inte ett krav..

Du är välkommen till GröndalRaceWay oxå och pröva våran nyasfalterade bana när den är klar :tummenupp

Peter
GröndalRaceWay i Eskilstuna...
 

mekbom

Medlem
Gick med
16 Sep 2004
Ort
gävle
Hoj
R6 + szr660
För att prova på behöver du inte najja allt, men ett uppsammlingskärl är att uppskattas ? skumt ord :va,

Och du behöver byta ut kylvattnet med glykol i mot rent vatten eller vatten med waterwetter i.
Krachpuckar är kalas om du har men inte ett krav..

Du är välkommen till GröndalRaceWay oxå och pröva våran nyasfalterade bana när den är klar :tummenupp

Peter
GröndalRaceWay i Eskilstuna...

Ok, låter fin fint, då är det bara till att börja skruva lite då :)
 

DoD

Keep it flat out dudes!
Gick med
18 Jul 2011
Ort
östhammar
Hoj
2008 Husaberg fs650e
Hur ser det ut med träning i Sala (supermotard) nu i helgen 20-21/8?
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Träning 10-13 i morgon.
Efter 13 kör vi så länge det inte kommer folk som vi köra hyrkart..

Välkomna!!
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Träning på lördag blir endast mellan 10-12 då vi har bokat från 12..

Häls Tommy
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
[YOUTUBE-ID]nhfj3r3M-ow[/YOUTUBE-ID]

Ett litet klipp hur det kan se ut för er som inte hittat till Sala än
 

Gubbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sala
Hoj
Husqvarna 701
Vi har bilutställning i morgon så det blir ingen träning i morgon, men vi kommer ha öppet för motard på söndag mellan 10 och 13 i stället.

Tommy
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Tack för svar Tommy. Vädret ser ostadigt ut på söndag så jag åker till Örebro istället.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top