Körkort för invandrare subventioneras

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Med lite svartjobb och småbrott är det nog helt okej. :gnissla


Med ett statligt subventionerat körkort kan dom ju köra ut svartpizza åt sin kusin.

Är det någon fler än jag som har upptäckt att Pizzeriornas enda sätt att dra in svarta pengar är utkörningspizza, sedan den nya kassalagen trädde i kraft.

Tidigare hade dom kravet att man skulle beställa 4-5 pizzor åt gången och att man inte bodde mer än en mil bort, nu kan man beställa hem en bakispizza även om man bor utanför stan, enda kravet "ENDAST KONTANT BETALNING" (vad är oddsen att dom pengarna slås in i kassan?)

Så det är klart att det behövs körkort...
 

valmers

@valmersofficial
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Med ett statligt subventionerat körkort kan dom ju köra ut svartpizza åt sin kusin.

Är det någon fler än jag som har upptäckt att Pizzeriornas enda sätt att dra in svarta pengar är utkörningspizza, sedan den nya kassalagen trädde i kraft.

Tidigare hade dom kravet att man skulle beställa 4-5 pizzor åt gången och att man inte bodde mer än en mil bort, nu kan man beställa hem en bakispizza även om man bor utanför stan, enda kravet "ENDAST KONTANT BETALNING" (vad är oddsen att dom pengarna slås in i kassan?)

Så det är klart att det behövs körkort...
du e rassist dem måsste juh tjöra ut pizza för dem får inte jåbb som jern kirrurg som dem e ut billdade till!!!!!!!111
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Varför skulle detta vara ett bidrag och inte ett lån? Får m´de nu jobb efteråt så är det väl inte så svårt att betala tillbaka kalaset efter något år?
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Att lägga några tiotal tusen på coacher och annat dravel är ok, men inte något personerna har nytta av, eller hur skall man tolka inläggen?
 

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Ort
Hemma.
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Jag ser hellre att killen som snor bilen vet hur man kör den. Än tvärtom.

Ordentliga fördomar från min sida ja. Men ska man titta på statistiken så tycker jag att jag har rätt.

Men jag blir väl också tvungen att säga, att ett körkort ökar din chans att få jobb med typ 50%.

Det är en långtidssatsning som sagt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du har nog bättre insikt i det än mig men om du säger att det är så får jag ta dig på ditt ord.

Jo, jag vet ganska mycket om det mesta faktiskt. Att många slashasar jobbar svart t.ex.

struts.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag är inte för särbehandling så jag upprepar återigen min åsikt som är att detta borde erbjudas alla som är långtidsarbetslösa och som aktivt söker jobb. Körkort är ju krav på väldigt många arbetsplatser så det är inte särskilt svårt att gissa att körkort förbättrar möjligheten att få jobb.

Det erbjuds många långtidsarbetslösa åtminstone där jag är uppväxt. De lataste odågorna från min högstadietid har nästan alla kommunsponsrade KK. Antingen B för att köra budbil eller CE för att bli yrkeschaffis.....

Det är märkligt att man får rikta dessa erbjudanden till ex invandrare. Hade de varit riktade till enbart män hade DO slagit ner direckt. Att rikta de till långtidsarbetslösa är väl dock klokt. Kostnaden för ett liv på statlig försörjning istället för att arbeta är enorm.....
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Att lägga några tiotal tusen på coacher och annat dravel är ok, men inte något personerna har nytta av, eller hur skall man tolka inläggen?

Grundar sig snarare i att Sverige inte ska ta emot invandrare som belastar samhället. Lätt att ta in 60.000 invandrare/år och därefter stå med brallorna nere för att dessa invandrare sedan inte har någonstans att ta vägen.

Ena korkade beslutet följs av nästa. Bör nog fundera lite på om källan till problemen bör bearbetas i förstahand.
 
Last edited:

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
:fakta Konstigare än så är det nog inte. Jag har minst en kompis som har allt utom buss på sitt körkort nu. Gratis utbildning och dessutom har han ju haft lön under tiden han utbildade sig till lastbilschaffis.

Och han är hör och häpna 100% svensk.

Att vara svensk och få sitt körkort finansierat av Sverige är ganska mycket mer logiskt än att vara mongol och få körkortet finansierat av Sverige.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top