Dragrace EM-deltävling på Tierp Arena 9-12 juni, 2011

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En av racingbranschens största snackisar de senaste månaderna har varit om Tierp Arena ska få anordna en av dragracing-EM-seriens deltävlingar eller inte. Nu har svaret kommit, och det är ett stort JA!

Under kvällen den 7:e februari meddelade det Svenska Bilsportförbundets förbundsdirektör, Thomas Jansson att de beslutat att godkänna Tierp Arenas ansökan om att få köra en EM-deltävling i dragracing under sommaren 2011.
http://tierparena.com/page/news.php?id=64
:yoparty
 

halle 70

halle
Gick med
20 Jan 2008
Ort
älvkarleby
Hoj
suzuki gsx1100r turbo
tävlingen

har bara en fråga om man får ta tävlings-lecensen???. Jag bara undrar för dom har nog så det räcker till.Men man kan alltid fråga tycker jag.
mvh HALLE:banana
 

Stromma

Medlem
Gick med
7 Oct 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha1400(900hp)Suzuki TL1000R
Läste någonstans att det blir EM för hojar på båda banorna men inga Fia klasser på Mantorp,dom skulle vara tillbaka där 2012.

Peter
 

Bellon

Fast i accelerations träsket SGB 81
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Kungsör
Hoj
Zx-12r 00:a och en SV 1000n
Mantorp vara eller inte!!

Läste någonstans att det blir EM för hojar på båda banorna men inga Fia klasser på Mantorp,dom skulle vara tillbaka där 2012.

Peter


På mantorps kalender den 9 feb finns inte Veidec med.

http://www.mantorppark.com/evenemang_stcc.html


Evenemang


20-21 maj 2011
STCC Deltävlingen

10-11-12 juni 2011
Bug Run

17-18-19 juni 2011
Gate Bil

27 juli 2011
Back To Basic

5-6 augusti 2011
Action Meet

26-27-28 augusti 2011
Trailer Trucking Festival

23-24 september 2011
STCC Grande Finale

Björn
 

halle 70

halle
Gick med
20 Jan 2008
Ort
älvkarleby
Hoj
suzuki gsx1100r turbo
mantorp

jag titta på nitroz och där sa dom inte JA eller NEJ. om att det skulle bli TIERP OCH MANTORP. som dom sa att man kan ha två tävlingar, som england!!!. Dom skulle med dela oss alla när dom har fackta om det.sa dom på nitroz i alla fall
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Skönt att få bränna gummi på hemmaplan.....Redan 2006 pratade jag med SHRA Uppsala om Tierp då Lunda lade ner sitt. Men då var det en omöjlig fråga för kommun, men Leif Andreasson och Pappa Lindberg samt grabbarna Lindbergs förtjänst!! Ett kollosalt arbeta att ro det i hamn och det var rätt folk som lyckades få till ekonomin för detta!!
 

PeterFZR1000

Åka fort...
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Hemma
Hoj
TSW Eagle 45
Så skönt att få köra där!

Skönt att få bränna gummi på hemmaplan.....Redan 2006 pratade jag med SHRA Uppsala om Tierp då Lunda lade ner sitt. Men då var det en omöjlig fråga för kommun, men Leif Andreasson och Pappa Lindberg samt grabbarna Lindbergs förtjänst!! Ett kollosalt arbeta att ro det i hamn och det var rätt folk som lyckades få till ekonomin för detta!!

Jaa det var och är många som tvivlat på mitt pro stock chassie och att jag inte fått fart på grejorna. Men dom finns tyvärr kvar men jag struntar i det och kör mitt race. NDRS tävlingen som var nu 7-8 maj var en liten test då Matte Bolin satt fingrarna i min motor och har fått snurr på den och den mannen har ju magiska fingrar. Det är mycket kvar att justera med koppling mm och det ska skruvas mera för att få till en 7:a som jag har som mål innan säsongen är över!:tummenupp
 

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Ort
Upplands-väsby
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Jaa det var och är många som tvivlat på mitt pro stock chassie och att jag inte fått fart på grejorna. Men dom finns tyvärr kvar men jag struntar i det och kör mitt race. NDRS tävlingen som var nu 7-8 maj var en liten test då Matte Bolin satt fingrarna i min motor och har fått snurr på den och den mannen har ju magiska fingrar. Det är mycket kvar att justera med koppling mm och det ska skruvas mera för att få till en 7:a som jag har som mål innan säsongen är över!:tummenupp

Okej motorn kanske går bra när Matte vart o pillat lite, men en liten fråga va åker du med för koppling???? För inte kan det vara en lock-up inte........ Fan du gjorde ju street bike starter ju och ser ut som du kör en touring hoj,fan kryp upp på 2 step dynan o kryp ihop bakom kåpglaset. Kopplingen ska du straffa som en slyna, det sa Metin Basberber när bror började köra PRO-STOCK,har ju för f n stödhjul och åka på:banana

Sigge
 

wachen

Överladdad och numera snusfri
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Hemma
Hoj
ducati
okej motorn kanske går bra när matte vart o pillat lite, men en liten fråga va åker du med för koppling???? För inte kan det vara en lock-up inte........ Fan du gjorde ju street bike starter ju och ser ut som du kör en touring hoj,fan kryp upp på 2 step dynan o kryp ihop bakom kåpglaset. Kopplingen ska du straffa som en slyna, det sa metin basberber när bror började köra pro-stock,har ju för f n stödhjul och åka på:banana

sigge

:d:d:d..
 

cerveza

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Ort
Söderköping
Hoj
2015 KTM Superduke 1290 R
Såklart jobbar man den helgen men tänkte kanske dra en repa till Alastaro i slutet på Juni.. Ngn som varit där o har lite info om arrangemanget?
 

pwillen

Medlem
Gick med
1 Mar 2005
Ort
Nacka
Hoj
2-hjulig
Såklart jobbar man den helgen men tänkte kanske dra en repa till Alastaro i slutet på Juni.. Ngn som varit där o har lite info om arrangemanget?
Alastaro - från ett inlägg jag skrev på HarleyDrags.com en gång:

"Klart du ska åka till EM på Alastaro! Det är en kanonball tävling/anläggning med i mitt tycke den bästa MC-depån av alla EM-banorna. Finländarna bjuder dessutom på sedvanlig mycket bra show på banan såväl som runt kvällsaktiviteter och att det är ljust till långt efter midnatt när deras EM-löp går av stapeln är enbart ett bonus. Läktare ända nere vid målgång är superfränt, bra kringutrustning typ duschar, bastu, månghövdad och entusiastiskt publik, pub/restaurant utan fast stängningstid(!), m.m., m.m., och en i allmänhet mycket välkomnande och trevlig stämning. För vårt Pro Stock Bike team (baserat i Mariefred) är det dessutom kortare vägmil dit än till Mantorp dock är det ju en tripp på färjan med i resan men personligen ser jag även det som en bonus att sitta på däck och suga på en kall finsk öl när man glider genom världens vackraste skärgårdar mitt i sommaren."

Mvh
PiPPi
http://HarleyDrags.com
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top