REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Resultat 1 till 14 av 14
    Hooray för the boobies! Söderen_s avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    cebeär 600 rejs

Benämning Pirellidäck

Halloj!

Ska köpa lite pirellidäck och behöver veta exakt vad dom heter. det är Pirelli diablo supercorsa vi pratar om, racedäcken som körs i sst600. Har för mig det finns två varianter av dom nämligen, en gatmodell och racemodell och gatskit vill vi inte ha

/A

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Varför just dom och inte slicks?
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Snabbare än fy fan jävla skit-sege! slevens avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    ZX-6R SST 600
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Varför just dom och inte slicks?
    För att han kör SST 600 kanske? Varför ifrågasätta det överhuvudtaget?
    Svara på frågan eller låt bli.

Jag tänkte också köra Pirelli i år så jag undrar med över benämningarna och vilka hårdheter som blir bra?
    Senast redigerat av sleven den 2011-02-07 klockan 17:52.
    250 räser. För att du var värd det.

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av sleven Visa inlägg
    För att han kör SST 600 kanske? Varför ifrågasätta det överhuvudtaget?
    Svara på frågan eller låt bli.
    Fick för mig att han körde rookie.
    Det är väl alltid bra om man kan dra nytta av andras erfarenheter och kunskaper?
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

BFF P€RRAs avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Njet
    “Marc rides very hot,” said Cal Crutchlow at Sepang. “But some riders make a controversy of it for no other reason than they’re annoyed they’re getting beaten; simple as that.”

Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    cebeär 600 rejs
    Det är lugnt johan inte lätt att hänga med i svängarna och allt folk överallt. Har kört slicksen förra året och körde mest sc1 och sc2. Är supercorsan exakt samma däck förutom att dom är skurna? Tänker på gummiblandningarna och uppbyggnaden av däcket?

/A

Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Yamaha
    Däcken du ska ha heter Diablo Supercorsa SC. Finns i blandningarna SC0 supersoft, SC1 soft och SC2 medium. Finns även SC3 men de är inget att ha i sprintrace. SC1 bak och SC2 fram e en bra kombination.

Gatvarianten heter Diablo Supercorsa SP, finns även en variant som heter Diablo Supercorsa pro.

Supercorsa bakdäcken finns i ny profil i år 180/60-17 men 55 profilen finns också kvar.

Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    cebeär 600 rejs
    Citat Ursprungligen postat av Bohmen Visa inlägg
    Däcken du ska ha heter Diablo Supercorsa SC. Finns i blandningarna SC0 supersoft, SC1 soft och SC2 medium. Finns även SC3 men de är inget att ha i sprintrace. SC1 bak och SC2 fram e en bra kombination.

Gatvarianten heter Diablo Supercorsa SP, finns även en variant som heter Diablo Supercorsa pro.

Supercorsa bakdäcken finns i ny profil i år 180/60-17 men 55 profilen finns också kvar.
    Tack Krister! Precis vad jag ville veta!

Men sc1 bak och sc2 fram? Hade för mig att tvärtom vore bättre men jag är väl och cyklar på fel åker?

/A
    Senast redigerat av Söderen_ den 2011-02-07 klockan 20:10.

Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Yamaha
    SC1 bak ger betydligt bättre fäste än SC2 men slits betydligt fortare, speciellt när de är kallt i asfalten.
    SC2 fram känns styvare i stommen och ger en bättre känsla men samma fäste som SC1, tycker jag i alla fall.

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av Bohmen Visa inlägg
    SC1 bak ger betydligt bättre fäste än SC2 men slits betydligt fortare, speciellt när de är kallt i asfalten.
    SC2 fram känns styvare i stommen och ger en bättre känsla men samma fäste som SC1, tycker jag i alla fall.
    Personligen körde jag på SC2 fram OCH bak. När jag provade SC1 bak så upplevde jag ökat slitage och sämre grepp. Detta kanske hade kunnat avhjälpas med skruvande på fjädringen, men jag orkade inte utan körde SC2. SC1 SKA ju betta bättre!
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Personligen körde jag på SC2 fram OCH bak. När jag provade SC1 bak så upplevde jag ökat slitage och sämre grepp. Detta kanske hade kunnat avhjälpas med skruvande på fjädringen, men jag orkade inte utan körde SC2. SC1 SKA ju betta bättre!
    Fast ska man tro på Pirellis hemsida: http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/mo...a_sc.tab?tab=9 så hänger det ju mycket ihop med temperaturen också, bak verkar det ju som att SC1 klarar mer värme och ifram är det SC2 som gäller.

Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Hoj
    Honda cbr 600 rr
    Pirellis dya dimension 180/60/17, vad är tanken med den? är det att däcket blir toppigare och därmed mer lättsvängt? mer anläggningsyta? nackdelar? någon som provat?

Reg.datum
    nov 2005
    Hoj
    cebeär 600 rejs
    Citat Ursprungligen postat av Pelle-coco Visa inlägg
    Pirellis dya dimension 180/60/17, vad är tanken med den? är det att däcket blir toppigare och därmed mer lättsvängt? mer anläggningsyta? nackdelar? någon som provat?
    Rent tekniskt sett i mitt huve vorde det blir lite mer lättsvängt och lite mer gummi i backen vid nedlägg, alltså mer grepp.

Beställde en variation av alla dimensioner och gummiblandningar så nu ska det laboreras!
    Tack för all hjälp!

/A

Medlem TheViktors avatar
    Reg.datum
    mar 2009
    Hoj
    Se be ärr sekshundra ärr ärr
    Lånar tråden lite

Är det någon som vet, VET, om Metzelerdäcken är "samma" som Pirellidäcken?.

Har hört många säga att de görs på samma fabrik och har samma gummiblandning och att det är samma däck, bara att de karvar in ett annat mönster i Metzelerdäcken.

Har även hört vissa säga att det inte alls är samma däck..

Någon som har stenkoll?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

irish
Vill du annonsera ovan? Klicka här