Bromsskivor!

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tjena! [Skivorna är till en CBR 600 FS]

Iaf.. Min ena främre bromsskiva har slagit sig (kanske båda, inte hunnit testa än).. Så jag är på jakt efter nya, inte allt för dyra skivor men som inte är skit.

Har sökt runt ganska mycket men blir inte så mycket klokare på vad som är BRA och inte för dyrt. Billiga skivor finns det ju annars att hitta. Så nu vänder jag mig till alla er som förhoppningsvis har några svar!

Undrar också ifall det är någon som har en/två begagnade skivor liggandes.. Kanske skulle vara aspirant på dem isf!

Undrar mest över skivorna men antar att jag borde byta bromsklossarna i samma veva?

Eric
 

per7

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Täby
Hoj
zx7r-96 och CB500 Four K1 1975
Hej! Ring ISR . De brukar ta 4500 för ett par om jag inte minns fel och de är riktigt bra.
Per:squid
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Det finn ju en anledning till att skivor slår sig. En anledning kan vara kärvande kolvar. Vore jag du (och inte glömt skivbromslåset) skulle jag gå igenom oken.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Och bromsklossarna ska du byta i samma veva ja. (om du inte är snål och har mycket kvar att slita på, kan du få dem med helt plan slityta borde det funka ändå).
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hej! Ring ISR . De brukar ta 4500 för ett par om jag inte minns fel och de är riktigt bra.
Per:squid
Ok! Trodde de var mycket dyrare men ska helt klart kolla dom då! :)


Det finn ju en anledning till att skivor slår sig. En anledning kan vara kärvande kolvar. Vore jag du (och inte glömt skivbromslåset) skulle jag gå igenom oken.
Något lås har jag inte glömt så det kan väl vara värt att gå igenom oken då, så har jag ju något att göra innan vägarna blir torra också!:tummenupp
Något speciellt man ska kolla efter? Kanske finns en tråd?;)


Och bromsklossarna ska du byta i samma veva ja. (om du inte är snål och har mycket kvar att slita på, kan du få dem med helt plan slityta borde det funka ändå).
Ok! Vad köper man då? Viktigt att ha samma tillverkare? Hårdhet för mestadels gata?
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Hör med Acke vilka belägg han rekommenderar. Beställ snart, innan våren kommer. Helt klart nöjd med mina ISR-skivor.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top