Youtubefest - posta det bästa ifrån youtube.

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Trodde först att det var hans egen hoj och funderade över hur många kunde ha så mycket åsikter om att han förstör det han själv äger. Missade den ursprungliga diskussionen när filmen postades första gången.

Men nu när jag läser era kommentarer om att han ska klubbas ned och att han inte förtjänar att äga fordon m.m. förstår jag att han stulit hojen och sen ställer sig och förstör den . Jävligt dåligt får jag säga... hoppas ägaren blev kompenserad och tjuven fick sitt straff.

Det var hans hoj. Han beställde en ny dagen efter. En bekants bekant som jag brukar träffa på krogen då och då.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
På film blir allt genast så ubercoolt med tanke på kommentaren "The closer you are to death the more alive you feel".Tror inte han hade samma tankegång 1976 på Nürburgring under de sekunderna han fördes ur sitt krachade vrak svårt brännskadad och märkt i ansiktet för resten av livet.

Satt vid den stunden framför TV apparaten 1976 och såg det direktsända loppet när det gick en djup suck genom rummet och någon sa ... va faaan, Nicki Lauda brinner ju upp.Som motornörd minns man sådant resten av livet liksom Ronnie Petersons död. :(
 
Last edited:

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
På film blir allt genast så ubercoolt med tanke på kommentaren "The closer you are to death the more alive you feel".Tror inte han hade samma tankegång 1976 på Nürburgring under de sekunderna han fördes ur sitt krachade vrak svårt brännskadad och märkt i ansiktet för resten av livet.

Satt vid den stunden framför TV apparaten 1976 och såg det direktsända loppet när det gick en djup suck genom rummet och någon sa ... va faaan, Nicki Lauda brinner ju upp.Som motornörd minns man sådant resten av livet liksom Ronnie Petersons död. :(

Jag kan inte "Gilla" ditt inlägg, men jag håller med om det du skriver. Och jag minns också såväl Laudas som Petersons krascher.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Den där har jag kollat på hela vintern.... :)
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Ja fy åt helvete vilken cool video! Jag tycker oftast inte att den här typen av film ger så mycket men den här var annorlunda. Man blir inte LITE avundsjuk på vägarna dom kör, vill också vara där och leka :yoparty

Kände igen två av vägarna. Väg 28 Davos - Bormio och Gaviapasset i alperna. Var där i somras och ska dit denna sommar igen. Det är precis lika häftigt som det ser ut att vara, om inte bättre :tummenupp
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hoppas denna inte varit uppe tidigare. Riktig stjärna det här...


På vilket sätt gör han fel tycker du? Han varvar ju knappt ur hojen alls. Ingen stjärna på att köra kanske, men att motorn rasade hade knappast något att göra med hans körstil. Inte av det man fick se iaf....
 

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Superduke 990
Vad fan händer på slutet? Ser ju skitkonstigt ut, hojen ser ju ganska upprätt ut, kör han in i någon framför eller nåt?

Edit: Ride-filmen alltså.
Edit 2: Kanske bara är go pro'n som lossnar.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top