MC-frakt inom Sverige?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om ni behöver nåt fraktat från Norrbotten till Göteborg, eller del av sträckan så åker jag neråt 16-18/8 ungefär lagom till Uddevalla GP.

På tillbakavägen direkt efter finalen är det nog fullastat viktmässigt, möjligen någonting lätt kan funka.
 

calle-balle

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1 -83, KTM 625 SMC -05
Är det någon som åker Norrbotten-Stockholm inom en snar framtid och har plats för en hoj? Råkade köpa en YZ426F i Boden och nu återstår problemet med att få ner den. Har kollat med olika åkerier och flyttfirmor men tycker att det blir lite väl dyrt med tanke på vad jag köpte hojen för och vad den är värd.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Är det någon som åker Norrbotten-Stockholm inom en snar framtid och har plats för en hoj? Råkade köpa en YZ426F i Boden och nu återstår problemet med att få ner den. Har kollat med olika åkerier och flyttfirmor men tycker att det blir lite väl dyrt med tanke på vad jag köpte hojen för och vad den är värd.

Många hemvändare som åker upp till Jul så du har bra tajming och det borde lösa sig för dig om du inte har panik.

Finns nog någon köp och säljsida för Boden på facebook du kan annonsera i, eller testa grannkommunerna.
 

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Är det någon som åker Norrbotten-Stockholm inom en snar framtid och har plats för en hoj? Råkade köpa en YZ426F i Boden och nu återstår problemet med att få ner den. Har kollat med olika åkerier och flyttfirmor men tycker att det blir lite väl dyrt med tanke på vad jag köpte hojen för och vad den är värd.
Kolla i Facebookgruppen - Returlast "Gå inte tom"
 

calle-balle

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1 -83, KTM 625 SMC -05
Ja det känns ju som att det inte skulle vara helt omöjligt att hitta någon.

Har ansökt om att gå med i FB-gruppen, tack för tips!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Kring 26-27/9 kör jag söderut ner till Malmö med tom bil och släp. Eventuellt styr jag inåt landet kring Söderhamn för att passera Orsa på vägen, eller så tar jag den vägen norrut istället. Det beror lite beroende på vad som dyker upp.

På vägen norrut kring 1-2/10 kan det eventuellt finnas plats också.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jag skickade en yz250 från Umeå till dalsland med bussgods för några år sedan. Det kostade 500:-

Dock fick jag ta av gaffeln med framhjul o svingen med bakhjul sedan lägga allt på en eur pall o banda fast.

Lite pyssel men prisvärt.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag skickade en yz250 från Umeå till dalsland med bussgods för några år sedan. Det kostade 500:-

Dock fick jag ta av gaffeln med framhjul o svingen med bakhjul sedan lägga allt på en eur pall o banda fast.

Lite pyssel men prisvärt.
Det måste varit några år sedan..... Idag kostar EUR pall betydligt mer än så hos alla speditörer.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det måste varit några år sedan..... Idag kostar EUR pall betydligt mer än så hos alla speditörer.

Ja det är nog ? 4 år sedan tänkte mera på att det blir bra mycket billigare att vika ihop hojen det är ju inte så mycket jobb och om det skiljer x antal 1000 lappar är det en utväg.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Jag skall hämta cykel i Stockholm onsdag 2/10 och åker med tom släp upp från Karlshamn/Växjö typ... PM ifall nån behöver få med något uppåt
 
Last edited:

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Vänder mig till mina mc-bröder och ser om det finns någon chans/möjlighet (risk?) att någon ska kuska från 08-området (Värmdö närmare bestämt) neråt södra Småland/Skåne längs E4:an i skåpbil/med släp och kan tänkas sig transportera en offroadare...?
Bistår gärna med en slant till soppan och evig tacksamhet!
:Bugar


(om det så inte är hela vägen ner till där jag finns (Markaryd) så kan jag självfallet mötas uppåt längs E4:an)

Lite av en long-shot men ställar jag inte frågan så får jag inte heller något svar...
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Vänder mig till mina mc-bröder och ser om det finns någon chans/möjlighet (risk?) att någon ska kuska från 08-området (Värmdö närmare bestämt) neråt södra Småland/Skåne längs E4:an i skåpbil/med släp och kan tänkas sig transportera en offroadare...?
Bistår gärna med en slant till soppan och evig tacksamhet!
:Bugar


(om det så inte är hela vägen ner till där jag finns (Markaryd) så kan jag självfallet mötas uppåt längs E4:an)

Lite av en long-shot men ställar jag inte frågan så får jag inte heller något svar...

satte nästan kaffet i halsen, bor just på värmdö men ska till götet och tyvärr inte söder ut. Vilken otur :(
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
satte nästan kaffet i halsen, bor just på värmdö men ska till götet och tyvärr inte söder ut. Vilken otur :(

Men jag har en god vän i GBG som skulle kunna husa mc:n tills jag kan lösa transporten från GBG hem till mig!
Med din hjälp så kan jag halvera min körsträcka.
OM du kan, vill och har lust att hjälpa mig med detta så kanske vi kan ta resten av detaljerna via PM?

Stort tack på förhand!
 
Last edited:

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Åhus
Hoj
675 -06, R1 -15
Jag vet att banhoj.com eventuellt har en leverans i Stockholm nästa vecka och kommer köra tomt ner till Skåne via Markaryd. Lägg ett mail och kolla läget ????????
 

Brit

Is lost in translation...
Gick med
9 May 2007
Ort
Super Duper Skane
Hoj
Something old, something new, something borrowed and something blue
Yes, I will be delivering a bike to Stockholm before the end of the month and returning with an empty van.
Send me email via banhoj.com and see if we can arrange something.
Thanks
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Men jag har en god vän i GBG som skulle kunna husa mc:n tills jag kan lösa transporten från GBG hem till mig!
Med din hjälp så kan jag halvera min körsträcka.
OM du kan, vill och har lust att hjälpa mig med detta så kanske vi kan ta resten av detaljerna via PM?

Stort tack på förhand!

Gick inte att lösa med bil, har en vanlig personbil då min firmabil är utlånad till farsan idag så får inte in en hoj och vi åker snart. :(
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top