Android vs iPhone

Status
Ej öppen för fler svar.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kunde inte hålla mig så jag passade på att fingra på 2 st HTC-lurar när jag var hos Tysken i ett annat ärende. Förutom det rent estetiska, dvs att HTC-lurarna är fula, kändes Andriod väldigt plåttrigt, så där som Sony Ericsson och Nokia brukade se ut. Man försöker hela tiden få in så mycket knappar och skit som möjligt överallt och det blir bara rörigt.

Ta tex bara en sån dum grej som att tangentbordet har det vanliga QWERTY-utseendet när HTC:n ligger ner och att det ändras till något stenåldersliknande ABC, DEF... minatyr när man ställer den upp. Kanske går att ställa in någonstans men...

Surfa kunde man inte göra hos Tysken, tyvärr, men jag ska se om jag kan hitta någon looserkompis med en Android-lur för att få testa lite.

Nej du Jens, någon Android lär jag inte köpa de närmsta åren om så min iPhone 5 är omodern redan när den kommer och inte kan visa Fläsch :krama
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kunde inte hålla mig så jag passade på att fingra på 2 st HTC-lurar när jag var hos Tysken i ett annat ärende. Förutom det rent estetiska, dvs att HTC-lurarna är fula, kändes Andriod väldigt plåttrigt, så där som Sony Ericsson och Nokia brukade se ut. Man försöker hela tiden få in så mycket knappar och skit som möjligt överallt och det blir bara rörigt.

Ta tex bara en sån dum grej som att tangentbordet har det vanliga QWERTY-utseendet när HTC:n ligger ner och att det ändras till något stenåldersliknande ABC, DEF... minatyr när man ställer den upp. Kanske går att ställa in någonstans men...

Oj vad det greppas halmstrån här....

Du kan få vilket tangentbord du vill i vilket läge du vill, skulle inte dom medföljande alternativen falla dig i smaken kan du ladda hem så många du vill alldeles gratis eller så kan du tillverka ett eget om du vill.

Just valfrihet är Android rätt överlägsna på.
 

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Här kan vi kriga så mycket vi vill.

Är det så att Android suger och att Steve Jobs är hela västvärldens frälsare?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
F UUUUUUUUUUUUU

in 4 flame :gnissla

101011-windows-phone-7-04.jpg
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
shit the same...

iphone på apps sidan har väl ett litet övertag men jag tror att android kommer ikapp snart.

Windows i en mobil är så fel att det finns inte...:skrämd :skrämd
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Nu är det här en tråd för iPad, inte en htc vs iphone tråd. Håll det tjafset nån annanstans!

Den dagen klanen håller sig borta ur alla PC-trådar så...

Sandis: du kan liksom ordna allt själv, att ditt klåpar-jon till polare inte har ett estetiskt sinne kan du inte skylla på android... ;-)

Min startskärm ser ut såhär:

swedroid.se/forum/images/homescreencontest/mikil.png

Fult? Kan du ändra så? :p

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Sandis: du kan liksom ordna allt själv, att ditt klåpar-jon till polare inte har ett estetiskt sinne kan du inte skylla på android... ;-)

Min startskärm ser ut såhär:

swedroid.se/forum/images/homescreencontest/mikil.png

Fult? Kan du ändra så? :p
Du missar poängen Jens, på en iPad/iPhone funkar allt som man vill att det ska göra och man slipper lägga tid på att ladda hem egna tangentbord och massa annat skit som var kul när man var 23 och komponerade sina egna ringsignaler :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Du missar poängen Jens, på en iPad/iPhone funkar allt som man vill att det ska göra och man slipper lägga tid på att ladda hem egna tangentbord och massa annat skit som var kul när man var 23 och komponerade sina egna ringsignaler :)

Allt fungerar i Android också, skillnaden är att man KAN OCH FÅR ändra.'

Men för vissa människor är det ju bra att någon annan tar alla beslut...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Allt fungerar i Android också, skillnaden är att man KAN OCH FÅR ändra.'

Men för vissa människor är det ju bra att någon annan tar alla beslut...
Personligen har jag inget behov av att pilla på allt i luren, speciellt eftersom gränssnittet är väldigt intuitivt och bra i I-phonen. Det sistnämnda är också vad jag tror är den största anledningen till dess popularitet och att den kopieras friskt.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Personligen har jag inget behov av att pilla på allt i luren, speciellt eftersom gränssnittet är väldigt intuitivt och bra i I-phonen. Det sistnämnda är också vad jag tror är den största anledningen till dess popularitet och att den kopieras friskt.

Det gör inte jag heller, men jag KAN OCH FÅR.

Vem har kopierat gränssnittet? Motorola Accompli?
Palm med sina handdatorer?

Då måste dom ha haft väldigt bra tidsmaskiner på dom företagen som lyckades kopiera det unika upplägget flera år innan iPhone ens fanns?

Dom enda som tycker att det är unikt är fanboys, alla andra inser att man kan inte arrangera ikoner på en pekskärm på så många vis...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är väl jättebra att de som vill pilla och dona har sina OS och de som inte vill har sitt. Förstår inte problemet med att vissa är nöjda med I-phone?

Jag talar om lite mer än just att man har små ikoner på förstasidan....men det förstår du säkert.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är väl jättebra att de som vill pilla och dona har sina OS och de som inte vill har sitt. Förstår inte problemet med att vissa är nöjda med I-phone?

Jag talar om lite mer än just att man har små ikoner på förstasidan....men det förstår du säkert.

Näe, berätta, vad är unikt Apple som andra har kopierat?

Jag har hört så många säga det så många gånger, men ingen har kunnat tala om vad, det är nästan så man tror att fanboysen läser upp samma pressmeddelande allihopa...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Näe, berätta, vad är unikt Apple som andra har kopierat?

Jag har hört så många säga det så många gånger, men ingen har kunnat tala om vad, det är nästan så man tror att fanboysen läser upp samma pressmeddelande allihopa...
Är det OK för dig att jag gillar hur I-phonen fungerar eller måste du argumentera med invektiv? Du får ha vilken lur du vill för mig.

Jag gillar känslan i skärmen, grafiken, hur menyer är upplagda, hur den är att hålla i, kompabiliteten med mina andra Appleprodukter etc.
Argument som är viktiga för MIG.

Sedan kan man konstatera att delar av utseendet funnits hos Motorola, Palm etc men du kan ju inte förneka att I-phonen förändrat hela mobiltelefonmarknaden, oavsett vad du tycker om den som telefon. Vidare har jag aldrig kallat I-phonen unik utan bara sagt att JAG gillar den.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det sistnämnda är också vad jag tror är den största anledningen till dess popularitet och att den kopieras friskt.

VAD KOPIERAS FRISKT?
AV VEM?

Du sa det själv nyss, men sen har du inte påstått det utan övergår till "att du gillar"...

En lögn blir inte en sanning för att den upprepas, att iPhonen skulle ha kopierats friskt upprepas gång på gång, men ingen har någon substans bakom påståendet.

Sandstream har också påstått att det kopieras, ingen substans där heller...

Jo, iPhonen är en bra telefon i många avseenden, men den är inte magisk, unik, fantastisk, eller föregångaren till alla andra telefoner, det är bara marknadsföringsfloskler från Apple som okritiskt repeteras av dom som har gått med i sekten.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Så du tycker inte utseende, användargränssnitt och funktioner i telefonerna har förändrats sedan I-phonen blev en succe? Jag tror att Nokia och Sony-Ericssons aktieägare är av en annan åsikt men kan såklart ha fel.
Utseendet på tex. den Samsung som Sandstream visade är bara en slump, eller en marknadsföringsfloskel från Apple?
Nå väl. Jag ger mig, ska lägga mig i sängen och kika på Top Gear på I-paden som den fanboi jag tydligen är. :hej
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så du tycker inte utseende, användargränssnitt och funktioner i telefonerna har förändrats sedan I-phonen blev en succe? Jag tror att Nokia och Sony-Ericssons aktieägare är av en annan åsikt men kan såklart ha fel.
Utseendet på tex. den Samsung som Sandstream visade är bara en slump, eller en marknadsföringsfloskel från Apple?
Nå väl. Jag ger mig, ska lägga mig i sängen och kika på Top Gear på I-paden som den fanboi jag tydligen är. :hej

Dom är väldigt lika, dom är också väldigt lika dom PDA's och Smartphones som fanns långt före iPhone.

Det mest logiska sättet att ordna ikoner på en pekskärm är flera rader/kolumner.

Den mest logiska layouten på en telefon är mikrofonen nertill och högtalaren upptill.

På en smart telefon är det logiskt att det finns en ikon för webbläsare, en för epost, en för kalender....

Jag hade ett tag en tidig windows telefon, ett riktigt dåligt koreanskt bygge, men det var det häftigaste då, den hade också ikoner ordnade i rader/kolumner, den hade också webbläsare, epost, kalender ikoner.

Den hade en stor glasskärm, den hade mikrofonen längst ner och högtalaren längst upp.

Inte ens Apples signaturgrej att sätta ett "i" före produktnamnet är nytt, här har du orginalet till det:
compaq.jpg
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top