Trendspaning

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
En stark trend som går nu är invandrarfientligheten. Säg vad ni vill men man märker av den rätt tydligt.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En stark trend som går nu är invandrarfientligheten. Säg vad ni vill men man märker av den rätt tydligt.

Fan är det verkligen så? Jag hade hoppats på att SD´s intåg i politiken blev som en ventil som fick smygrassesossesvenssons att släppa den knutna näven i fickan och basunera ut sin missnöjdhet varpå disskussion om ärendet inledes och pusselbitar falla på plats. Vi kanske är i en övergångsperiod.

Ledsen för spammet.
 

0scar

Guest
En stark trend som går nu är invandrarfientligheten. Säg vad ni vill men man märker av den rätt tydligt.

Kan bero pa en annan trend som blitt poppis pa sistone, sprangmedel garna kombinerat med busy shoppingstrak.

Eller dom senaste 15 arens utsugning av skattemedel till folk som totalt saknar rattigheterna till dom. Valj sjalv.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kan bero pa en annan trend som blitt poppis pa sistone, sprangmedel garna kombinerat med busy shoppingstrak.

Eller dom senaste 15 arens utsugning av skattemedel till folk som totalt saknar rattigheterna till dom. Valj sjalv.

Inte är det rättvist för de som sköter sig? Snart blir man självmordsbombare efter allt man får stå ut med. Eller börja gömma mig i buskarna och skjuta lite Svenssons. Vet inte vilken metod jag ska välja då man är lite av båda världarna.

Fan är det verkligen så? Jag hade hoppats på att SD´s intåg i politiken blev som en ventil som fick smygrassesossesvenssons att släppa den knutna näven i fickan och basunera ut sin missnöjdhet varpå disskussion om ärendet inledes och pusselbitar falla på plats. Vi kanske är i en övergångsperiod.

Ledsen för spammet.

Jag känner av det trotts att jag är väldigt svensk av mig. Varken muslim, klär mig annorlunda eller pratar med getto svenska.
 
Last edited:

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Att man ser mer och mer cyklar som vinglar runt i snömodden på vintrarna? Nu räknar jag inte MTB motionärerna utan de som använder cykeln som ren transport på vintern.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Inte är det rättvist för de som sköter sig? Snart blir man självmordsbombare efter allt man får stå ut med. Eller börja gömma mig i buskarna och skjuta lite Svenssons. Vet inte vilken metod jag ska välja då man är lite av båda världarna.

Fortsätt vara en hygglig människa och ta inte åt dig. Jag tar inte åt mig för att jag är svensk då Jakobsbergskillar med v-ringade tishor, vita bommulsbyxor som slutar nedanför knäna och hela "sommarkille"-looken åker till Koss och gruppvåldtar tjejer.

Pöbeln har för svårt att rikta sin ilska så den hamnar på hela folkgrupper. För pöbeln är arg ska ni veta. Men så länge man har ryggen fri är (ska) det inte vara ens problem.

Sorry för spam igen.

Att man ser mer och mer cyklar som vinglar runt i snömodden på vintrarna? Nu räknar jag inte MTB motionärerna utan de som använder cykeln som ren transport på vintern.

Ja och peder! Ser folk med jeans, kavaj och löjlig hjälm fara runt på mopeder med 10" hjul i saltmodden hela tiden bland bland långtradarboogin och så är det JAG som är crazy när man tjör retta i jeans uunder ljumma sommarkvällar.
 
Last edited:

0scar

Guest
Inte är det rättvist för de som sköter sig? Snart blir man självmordsbombare efter allt man får stå ut med. Eller börja gömma mig i buskarna och skjuta lite Svenssons. Vet inte vilken metod jag ska välja då man är lite av båda världarna.
Jag känner av det trotts att jag är väldigt svensk av mig. Varken muslim, klär mig annorlunda eller pratar med getto svenska.


Har du ratt i, inte ett dugg rattvist da det bevisligen finns en majoritet som kan se bortom religios hjarntvatt. Men da det finns en solklar gemensam namnare i ovannamnda attentat, har jag mycket svart att hitta sympati. Det handlar om individens egna ansvar, istallet for att skylla pa $#%#^@(@( diskriminering hela tiden. Varfor ska varlden anpassas efter en folkgrupp som ar overrepresenterad i dad som jag namnt tidigare?

Fattar att de lar vara ratt sa jobbigt med uppmarksamheten grabbar som den dar tomten har skapat, men ger jag blanka fan i. Ifall misstanksamheten raddar min van eller familjemedlem fran att bli ett av manga kommande offrer for dessa attentat, valjer jag att vara politiskt inkorrekt.

Fan vad trott jag ar pa mellanmjolks-konfliktsradda-idioter med skygglappar som fortfarande envisas med att allting ar ok, precis som forr.

:backontop :eek:rdbajserier
 
Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Närodlade råvaror och färdigkomponerade Matkassar borde man ju kunna räkna som trender.

Pratade faktiskt om det här när jag var hem och åt middag med familjen senast.
Vilka är trenderna när man kommer till mat?
Vi kom inte direkt fram till något.

Sushi är så överetablerat att varje håla med självaktning har något ställe som serverar halvtaskiga laxbitar på ris. Därför ruskigt ute....
Mellanöstern tycks då istället vara trenden (enda gången de får vara trendiga i positiv mening). Att käket skulle vara särledes nyttigt ställer jag mig tveksam till.....
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
Ja och peder! Ser folk med jeans, kavaj och löjlig hjälm fara runt på mopeder med 10" hjul i saltmodden hela tiden bland bland långtradarboogin och så är det JAG som är crazy när man tjör retta i jeans uunder ljumma sommarkvällar.

Jag gissar att de även har sina iPhonelurar i och har Aerosmiths Living On The Edge på repeat. Samma låt har de även som ringsignal på fritiden (gud förbjude något annat än standardsignalen på kontorstid) när de sitter på valfritt AfterWork ställe med sina likasinnade. Beställer de öl så är det på flaska. Detta oavsett vad krogen har på fat, för gud förbjude att de skulle dricka samma som någon som bara beställer en "stor stark". Det har de hört inte skall vara pretto.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Senaste trenden hos killar jag kan komma på är väl den där rockabilly-"light"-frisyren som är kort som fan på sidorna relativt högt upp och sedan blir en ganska luftig bakåtslique på jässan. Hör ihop med tidigare nämnda glasögon.

Jag har den frisyren... eller lite blandning av den och nazistfrillan!!! Dont make fun of me...

Dock det jag stör mig otroligt på är folk som inte behöver glasögon ändå väljer att bära dessa... det är inte trendigt att bära glasögon om du inte har ett behov av dessa!! Idioter är vad det är..
 

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
+468
Hoj
SP-1
Kokande vatten direkt ur kökskran verkar ju var ett måste när man renoverar kök.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Glasögonbågar utan glas har jag sett flera stycken med. Tror man att man blir tagen på allvar om man ser ut så? Särskilt när man kliar sig i ögat genom bågen...
 

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Sushi är så överetablerat att varje håla med självaktning har något ställe som serverar halvtaskiga laxbitar på ris. Därför ruskigt ute....

Här nere har sushiställen funnits på var och vartannat hörn i lång tid, så det är dömt ute. Det nya är running sushi, som poppar upp överallt nu. Dessutom är det primärt kineser som driver sushihaken, de japanska är räknade på en hand i hela stan tror jag.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
En trend som håller i sig och faktiskt är på frammarsch än är att ligga i omkörningsfilen på flerfiliga vägar trots att det är fritt i det högra körfältet och trots att jag (eller någon annan) kommit ikapp bakom. Man liksom lägger beslag på ett körfält och gör det till sitt eget att bestämma farten i. Min spaning är att denna trend tog fart lavinartat när man införde att det var ok att köra om på fel sida på 50 och 70-väg. Sinnesslöa muppar har vant sig att alltid ligga i vänsterfilen oavsett var de kör.

Jag anar en annalkande trend där normalt sett laglydiga bilister börjar bryta mot lagen och köra om på fel sida.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Glasögonbågar utan glas har jag sett flera stycken med. Tror man att man blir tagen på allvar om man ser ut så? Särskilt när man kliar sig i ögat genom bågen...

På fullaste allvar, har du sett det? Nog för att det är tråkigt om alla ser likadana ut och det är ju "kul" att folk har sin egen stil, men någon jävla måtta får det vara. En lavett är vad som krävs.

Edit/ Jag har sett folk i såna här "UGGS" eller vad de heter. Första gången så kollade jag efter en dold kamera men såg ingen så då började jag kolla efter män i vita rockar men det fanns inga sådana heller. Sen såg jag att det satt en "SVEA"-mössa på huvudet och då förstod jag vart problemet låg :socialbidragstagaresomrökerochåkertillullared
 
Last edited:

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
På fullaste allvar, har du sett det? Nog för att det är tråkigt om alla ser likadana ut och det är ju "kul" att folk har sin egen stil, men någon jävla måtta får det vara. En lavett är vad som krävs.

Japp, satt mitt emot en brewd på pendeln som gjorde så. Först funderade jag på vad för glas det var eftersom det inte verkade ge reflektioner. Sen kliade hon sig...
 

0scar

Guest
På fullaste allvar, har du sett det? Nog för att det är tråkigt om alla ser likadana ut och det är ju "kul" att folk har sin egen stil, men någon jävla måtta får det vara. En lavett är vad som krävs.

Edit/ Jag har sett folk i såna här "UGGS" eller vad de heter. Första gången så kollade jag efter en dold kamera men såg ingen så då började jag kolla efter män i vita rockar men det fanns inga sådana heller. Sen såg jag att det satt en "SVEA"-mössa på huvudet och då förstod jag vart problemet låg :socialbidragstagaresomrökerochåkertillullared

UGGs rocks!!:mad: Ett par posiga slacks eller board shorts och linne sa ar stilen fullandad:tummenupp

:aldrigroktellergattpabidragellervaritpaullared

Back to Topic, pa allvar, bar folk bagar utan glas???:glömdet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top