Min jävla hyresvärd...

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
I runt den 20:e dec skickade jag in ett klagomål till min hyresvärd ang. tvättstugan som inte fungerar som den ska. en vecka senare skickar han ett rekommenderat brev där har skriver: Av en besvärande angelägenhet blir jag nödsakad att säga upp ditt hyresavtal för garaget då jag själv är i behov av utrymmet för annat. Lämna gärna garaget fortast möjlig eller efter gällande regler.

då mitt garage är ett tillsvidare kontrakt är det 9 månaders uppsägningstid så han kan fanimej få stå där nödsakad ett bra tag..

Till historien hör det till att min hyresvärd har varit tvångsförvaltad under 3 års tid då han bl a förföljde gamla hyresgäster (stalkning motherfucker)


Vill bara passa på att varna alla för honom (Mogens Nykjär, Rotyn Fastighet)

puckot bor här: http://www.hitta.se/ViewDetailsWhit...252fSusXt%252fkM171XQ%253d%253d&Vkid=31036506

alla som vill får gärna burna, tokvarva å liknande utanför hans bostad när säsongen kickar igång.

http://hd.se/helsingborg/2005/04/20/tvaangsfoervaltning_straffet_foer/

http://hd.se/helsingborg/2005/02/24/hyresvaerd_doemd_foer_ofredande/
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Flytta därifrån.

Jag hatar verkligen hyresvärdar. Hur kommer det sig att man måste vara helt intelligensbefriad för att vara hyresvärd och samtidigt hata alla människor som finns i sin egen trapp?

Hbghem är bra. Flytta in hos dem om du måste ha en hyresvärd. Privata hyresvärdar eller övriga mindre på marknaden verkar ju bara vara drägg som ska leva på andras bekostnad.

Flytta därifrån och så häller vi ett par 25kilopåsar betong i hans avlopp så har han att göra :)
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Flytta därifrån.

Jag hatar verkligen hyresvärdar. Hur kommer det sig att man måste vara helt intelligensbefriad för att vara hyresvärd och samtidigt hata alla människor som finns i sin egen trapp?

Hbghem är bra. Flytta in hos dem om du måste ha en hyresvärd. Privata hyresvärdar eller övriga mindre på marknaden verkar ju bara vara drägg som ska leva på andras bekostnad.

Flytta därifrån och så häller vi ett par 25kilopåsar betong i hans avlopp så har han att göra :)

me likey :) står som tvåa på 2 st jäkligt intressanta radhus i ödåkra (hbghem) med största sannolikhet får jag någon av dem (samma person som står 1:a) blir apbillig hojförs där ute också :D:D
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
me likey :) står som tvåa på 2 st jäkligt intressanta radhus i ödåkra (hbghem) med största sannolikhet får jag någon av dem (samma person som står 1:a) blir apbillig hojförs där ute också :D:D

Att den blir apbillig beror nog mest på att dina grannar kommer vara apor.

Man flyttar FRÅN Ödåkra/Björka - inte TILL.
Du gör inte det lättare för dig iaf, eller är det en brud som har börjat bestämma där hemma? :gnissla
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det finns bra privatvärdar där ute som är rädda om sina fastigheter och som gör sitt yttersta för att hyresgästerna ska trivas. Rätt starka ord att såga alla hyresvärdar i fotknölen utom det kommunala bolaget Helsingborgshem. För att vara ett kommunalt bolag är Helsingborgshem rätt välskött.

Kan vara av intresse för trådskaparen gällande garaget.

http://lawline.se/answers/1215
 

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Ort
I landet där man böjer bananerna
Hoj
Japanese steeeeeel
Att den blir apbillig beror nog mest på att dina grannar kommer vara apor.

Man flyttar FRÅN Ödåkra/Björka - inte TILL.
Du gör inte det lättare för dig iaf, eller är det en brud som har börjat bestämma där hemma? :gnissla

hehe Jag är inte som alla andra ;)

Det finns bra privatvärdar där ute som är rädda om sina fastigheter och som gör sitt yttersta för att hyresgästerna ska trivas. Rätt starka ord att såga alla hyresvärdar i fotknölen utom det kommunala bolaget Helsingborgshem. För att vara ett kommunalt bolag är Helsingborgshem rätt välskött.

Kan vara av intresse för trådskaparen gällande garaget.

http://lawline.se/answers/1215

"om hyresvärden har en befogad anledning att avsluta hyresförhållandet, t ex för att denne vill nyttja sin mark själv."
faller ju lite på detta, det som dock är viktigast i det här sammanhänget är att jag har 9 månaders uppsägningstid på det
 
Last edited:

- Sebbe -

Tidsoptimist...
Gick med
1 Nov 2009
Ort
Österut
Hoj
Specialized 20 gear
Får man inte hoppas, du kan ju se hur det gått för övriga som tvingas börja köra bana etc :banana

Konstigt :va, du verkar se bankörning som ett straff, något som man tvingas till.

Jag tycker det är apkul och vill flytta till Spanien så jag kan köra ännu mer :banana
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Konstigt :va, du verkar se bankörning som ett straff, något som man tvingas till.

Jag tycker det är apkul och vill flytta till Spanien så jag kan köra ännu mer :banana

Bara jävlas, du vet att jag gillar dig :krama
Får hoppas att det inte är kvinnorna som tvingar er att hålla er borta från gatan då :D

Tja eller Portugal/Algarve/Portimao? Finns en nybyggd GP-bana där.. Rykten säger att det finns en 4-rummare till uthyres eller kanske t.om salu i samma stad :tummenupp
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Bara jävlas, du vet att jag gillar dig :krama
Får hoppas att det inte är kvinnorna som tvingar er att hålla er borta från gatan då :D

Tja eller Portugal/Algarve/Portimao? Finns en nybyggd GP-bana där.. Rykten säger att det finns en 4-rummare till uthyres eller kanske t.om salu i samma stad :tummenupp


Vik dig inte nu!!!!!!

Alla VET att banfolket i RoH är barnspråkspratande kuvade sittekissare som vantrivs med sitt liv inklusive det patetiskt trista och tillintetsägande sk arbete dom innehar:fakta

Det börjar med bana och slutar med kromsläde:död

Att dom sedan verkar trevliga utåt är rent egoistisk då dom enbart är det för att få umgås med oss riktiga män:yoparty
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vik dig inte nu!!!!!!

Alla VET att banfolket i RoH är barnspråkspratande kuvade sittekissare som vantrivs med sitt liv inklusive det patetiskt trista och tillintetsägande sk arbete dom innehar:fakta

Att dom sedan verkar trevliga utåt är rent egoistisk då dom enbart är det för att få umgås med oss riktiga män:yoparty

Är det så?
 

carolines

Blondinen
Gick med
10 Oct 2009
Ort
Med sambon
Hoj
tittar & åker
Du gör inte det lättare för dig iaf, eller är det en brud som har börjat bestämma där hemma? :gnissla

Vadå tror du alla brudar bestämmer över vart man bor:va:va:mad::mad::krama

Jag har en överenskommelse med min man, han bestämmer över en sak o ja bestämmer över allt annat, de funkar fint:tungan:tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top