XR1200 för bankörning

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Inga skador på mig
Inget som inte går att fixa på hojen. Torde vara körklar inom en vecka.

Skit däck... allt är relativt. Jag körde 1.40 -1.42 varv utan att det är Däcken som sätter gränserna. Jag var snabbare eller lika snabb som flera som körde med slicks och värmare.
Fredrik
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ajajaj, hur gick det med dig? Hundratusentals i skador på hojen?

Vad har kabelskon på tanklocksbulten för funktion? :p
Säkra Gopro kameran på ett ytterligare sätt förutom sugkoppen. Krav från SMC för att få filma
Fredrik
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Trist! Tur att du inte skadade dig!

Trevlig filmsnutt på varvet som gick bra! :tummenupp
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
...fanns ju uppenbarligen lite övrigt att önska av fästet med sån nedläggningsvinkel... Menar bara att hojjen är värd ett par riktigt fina spetsiga klistriga däck när den ska visa upp sig på racebanan, skulle säkert göra massor för känslan och väghållningen:tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
...fanns ju uppenbarligen lite övrigt att önska av fästet med sån nedläggningsvinkel... Menar bara att hojjen är värd ett par riktigt fina spetsiga klistriga däck när den ska visa upp sig på racebanan, skulle säkert göra massor för känslan och väghållningen:tummenupp

ja, jo, lite bättre gummi kan man ju alltid kränga på. Nu begränsas jag ju av att HD har valt touring/chopper dimension på framhjulet.....18 tums sport däck är det ont om.
17 tummare är under planeringsstadiet men det som finns på marknaden kostar 10 000kr och uppåt inkl nya bromsskivor.
F
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Nytt styre och bromshandtag hemma....Snabbt jobbat Twin Motorcycles

IMG_3382.jpg

IMG_3383.jpg
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Tycker detta är ett coolt bygge :) Alltid roligt att slå underifrån (köra ifrån nya sporthojar med något som inte är avsett för det).
Var/Är lite inne på att köpa en Ducati sport Classic och modda för bankörning. Det går ju att åka löljigt fort med en sådan om man bara tränar lite...

(Jag körde med Superduke förut)
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Precis min tanke med detta - din signatur säger det mesta.

Känner igen dig från SD forumet, hur är det att åka RSV? :tummenupp
 

Sturgis

Medlem
Gick med
12 Aug 2010
Ort
LIDINGÖ
Hoj
XR1200X
Beklagar kraschen, tur att du klarade dig utan smärre skador. Nu är det bara att dra nytta av dina krasch kunskaper och köra vidare som en bättre åkare.

Hojta till när och om du tänker beställa 17tum, jag tänker i samma banor och delar gärna på frakten.
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Frågan är bara vad man skall köpa.....

B-One hade ju ett kit som var prisvärt. http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=YXHFSC&aid=2467&cid=9723&s=&a=&aname=XR1200_Braking_B-one_front_wheel_NOT_AVAILABLE

Det som finns på marknaden nu är ju apdyra....
Twin säljer ju dessa för 785 Euro plus 19% http://www.twinmotorcycles.nl/webshop/artikel.asp?guid=YXHFSC&aid=3783&cid=9723&s=&a=&aname=XR1200_17_inch_6_spoke_forged_Front_Wheel_

Vance & Hines har ju detta för blotta 1200 dollar plus moms och frakt.... http://www.vanceandhines.com/xr1200racing/product/assaultfrontwheel.html?KeepThis=true&TB_iframe=true&height=400&width=650

Sen kan man ju alltid bygga egna spacers och liknande för att få dit ett standard 17 tums hjul

Fredrik
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Precis min tanke med detta - din signatur säger det mesta.

Känner igen dig från SD forumet, hur är det att åka RSV? :tummenupp

Åker betydligt fortare på RSV:n på bana trots att superduken var en betydligt nyare hoj med likvärdig motor. Det går fortare utan att det känns om jag säjer så.
Superduken är fortfarande den roligaste hojen jag haft, men Millen är väldigt kul för de småpengar som du kan köpa (försäkra) de för. Jag hade bestämt mig för att testa en nyare 600 men Millen kändes "cool" och kostade 1/3 i försäkring. Är riktigt nöjd med den trots att den är gammal/kantstött och ful, samt att jag bara köpte den tills vidare...
Tror att den får stanna kvar ett tag eftersom den har charm :)
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Ja det skulle vara vansinnigt kul att se hur fort det skulle gå på bana med en hoj gjord för bankörning.....eller iallafall sportig körning. Traktorn jag tuffar runt med har ju 18 tums framhjul, skräpgaffel och väger 250kg.

Fredrik
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Reparationer sedan kraschen:

Nytt bromshandtag monterat - Oberon
IMG_20120731_162845.jpg


Ny blinkers
https://lh6.googleusercontent.com/-...AB2I/NwmIW2AAq0c/s815/IMG_20120731_162918.jpg

Nytt styre, orginal, det trasiga och det nya Streetfighter i borstad aluminium (uppifrån och ner)

IMG_20120727_173246.jpg


Good to go för 2 dagar på Gelleråsen med SMC Stockholm

Fredrik
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Söker du klistriga däck i 18" så finns detta för klassisk racing från tiden när 18" var det som regerade.
 

Dino Velvet

#2702
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Sölvesborg
Hoj
Ingen
Ja det skulle vara vansinnigt kul att se hur fort det skulle gå på bana med en hoj gjord för bankörning.....eller iallafall sportig körning. Traktorn jag tuffar runt med har ju 18 tums framhjul, skräpgaffel och väger 250kg.

Fredrik

Man får väl bara köra på 75-80% med SMC :7peta
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top