XR1200 för bankörning

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
:tummenupp
...blir fint de där....Haru beställt grejjerna nu då??...bellypan m.m....

Har beställt Öhlins:are fram och bak och nytt helsystem med mappning. Väntar lite med single cuts och belly pan.... det blev dyrt ändå. Tror att det kommer att bli bättre bromsar före "kosmetiska" saker.
 

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
hehe, stålande....
Jag sitter inte på några storkovan och nöjer mig med lite andra blinkersglas m.m...hehe...
men jag ska ju ha den några år så, visst kommer det att inhandlas såsmåningom.....:tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Intressant byggtråd !
Harris har en del saker till XR 1200.

http://www.harris-performance.com/

/P

Ja de är ju hovleverantör till XR race serien i UK. Har ett intressant gaffelkit som jag funderat på, kostar ca 380 pund....

Är det inte bättre köpa en sporthoj?? Om nu bankörning är syftet, då finns det mycket bättre och roligare hojar för detta t.ex. Ducati 1098 om det är twin som är intressant.:tummenupp

Joo.....fast det är roligare att göra det oväntade....jag kommer aldrig bli Rossi även om jag köper en Ducce. :va
Superduken jag hade innan var 3ggr bättre än vad XR:en kommer att bli så visst har du en poäng..

F
 
Last edited:

Adnil

Ny medlem
Gick med
2 Jan 2010
Ort
Vagnhärad
Hoj
-07, Moto Guzzi Bellagio
Värför en xr1200?....den har en egen karaktär...sen för min del är ju också det, värför en yamaha istället för en suzuki eller kawa...samma där...Ha en egen stil och det där med vibrationerna...:tummenupp
 

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Du gör helt rätt! Varför skall man göra det lätt för sig?
Köra bana skall man göra för att det är roligt. Gör man bra från sig och utvecklar sig själv och hojen till det bättre så är det väl skit samma om man blir omkörd. Klart att man kan få bättre varvtider på en fullblodsducce, men det är ju ingen utmaning :tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Om jag inte får till det för bankörning så kan jag ju alltid prova på lite motocross :)
[YOUTUBE-ID]Fqgwo_WdyRo[/YOUTUBE-ID]
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Roland Sands har att tänderna i en XR1200.....

IMG_0936.jpg


Kolla in fälgarna på webbsidan nedan:
http://rolandsandsdesign.com/wp/2010/05/03/xr-1200-build-2/

Video på bygget med lite körbilder.
[YOUTUBE-ID]_SXrbZFi83E[/YOUTUBE-ID]
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
LED blinkers och bakljus behövs ju också :tummenupp

Orginalen kan ju inte sägas vara smakfulla, sen får jag se om det som jag släpade hem blir det som faktiskt monteras men skillnaden lär bli stor.

IMG_20110109_220443.jpg


IMG_20110109_220456.jpg


Fredrik
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hmm inga av grejorna har kommit hem så det är lite stiltje i garaget men jag har fått ett ordernummer och ett numemr för att spåra sändningen.

Passade på att beställa en miniskylt med chassienummer och S-märke från miniskylt.se för att komplettera LED blinkers och bakljus när baken städas upp.

Har också mätt ett antal saker för att se hur stor skillnaden blir när bakdämparna kommer.

Höjd sadel - 78cm
Höjd passagerarsadel - 89cm
Höjd avgas - 19cm
Höjd fotpinnar - 32cm
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Äntligen....prylarna har kommit från Twinmotorcycles i Holland. Tog en bild på skönheterna från Öhlins.

2011-01-26%2023.58.15.jpg


Läge att städa garaget och kanske slå på värmen där, det finns ju en del planer förutom dessa "bolt-on" lösningar.

Belly pan
17 tums framhjul
Modifierad framskärm - den verkar vara gjord för 19 tums sportster framhjul så det är väldigt mycket luft mellan skärm och hjul :va
Förbättra lyset
Kanske byta ut blinkerreglagen till att ha både höger och vänster vid vänster tumme. Idag sitter höger reglage på höger sida - jag kan inte sätta på eller stänga av blinkersen utan att gasa....:mad:

Nu får det sluta snöa för jag vill ha vår :Bugar
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Kul att det börjar komma lite grejjer till hojen. :tummenupp
 

Phillip

Guest
Har du fått på några av de nya komponenterna på hojen?
 
Last edited:

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Tyvärr inte...har hunnit med att plocka bort bakljuset och blinkers men inte fixat till det nya. Dämparna ligger bredvid och ser sugna ut att hamna på men familjeaktiviteter äter tid just nu.

Hoppas få till något i helgen

F
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Mmmm, motorcykelgodis:D

Gillar XR:en, definitivt en frän hoj:tummenupp Det enda jag egentligen inte gillar är stuket på avgaseriet, varför dra ner och sen upp igen liksom?:va Nej, klart bättre då med ordentliga flattrack-pipor á la Jürgen:tummenupp

Störtskönt projekt, håll oss uppdaterade (görna med mycket bilder)!:tummenupp
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
bilder......bilder e alltid kul....:tummenupp

Några inlägg ovanför detta finns bilder :tummenupp

Du får väl för bövelen förlägga familjeaktiviteterna i garaget!
:rolleyes:

Ja jag vet men de är lite petiga och vill ha lite varmare än +2grader....

Fixa det däringa projektet någon gång så jag slipper hamna i det...då kanske jag kan fixa hojen på arbetstid :D

Mmmm, motorcykelgodis:D

Gillar XR:en, definitivt en frän hoj:tummenupp Det enda jag egentligen inte gillar är stuket på avgaseriet, varför dra ner och sen upp igen liksom?:va Nej, klart bättre då med ordentliga flattrack-pipor á la Jürgen:tummenupp

Störtskönt projekt, håll oss uppdaterade (görna med mycket bilder)!:tummenupp

Jag valde ett helsystem från Twin motorcycles för det ger bäst vridmoment över hela registret. Håller med om att flattrackstuket är klart coolt men de pipor som finns är för högljuda. Skrev om det i XR1200-tråden på Modellspecifika vad den nu heter.

Fredrik
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top