Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Det har slagit mig att många kör runt på massa gammalt skit.
Hojar är ju hur billiga som helst så varför fjanta runt med hojar från mitten av 90-talet som är lika porriga som en trimmad Zundapp när man kan steka runt på en skön hoj från t.ex 2007 och framåt.

Hur tänker ni egentligen?

Ähh fyfan, hade jag bara råd med en sån där gammal hoj skulle jag nog skita i att köra överhuvudtaget.

(och till er som inte har koll vill jag bara säga "Nej, jag är inget troll...jag vill bara veta hur snålkukarna tänker")
 
Last edited:

Erivo

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Skara
Hoj
R1 -03, Ktm 450 -04
Allt är väll ifrån person till person. Vissa vill kanske inte lägga den summan på en hobby samt med den försäkrings premien det innebär. Sen finns det flera som faller tycke för lite äldre hojar och inte dom över 2000 talet som i princip ser likadana ut.
jag säger inte att jag är en utav dom, men jag skulle inte t.ex köpa en r1-04 nu istället för min 03:a då min premie ökas med 7 tusen per år då.
Men jag vill heller inte ha en för gammal mc hur billig premien än är.
Smaken är som baken och vi prioriterar alla olika :krama
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Varför? Ja allt är ju relativt.
En 05a är minst dubbelt så dyr som en 95.
Sen är försäkringen 3 gånger så dyr, är man under 25 finns det inte en chans att försäkra en ny sporthoj utan fusk eller ett väldigt välavlönat arbete.

Suck, gå och fjanta runt på något annat forum istället...
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Som någon sa, hellre gammalt skit än inget alls:) Vet du vad försäkringen kostar om man är ung och med färskt körkort? IF ville ha 11k om året för att trafikförsäkra min gamla skithoj... Tänker inte ens spekulera i vad de hade velat ha för något nyare...:skrämd

Det finns en jävligt stor fördel med gammalt mög, och den heter classicförsäkring:tummenupp Att kunna helförsäkra vilken båge som helst för 1600 kr om året oavsett ålder på föraren, boendeort, antal år på körkortet och så vidare med enda krav att hojen ska ha mer än 20 år på nacken, det gör det mer än värt för oss fattiga studentungdomar med en normalt skyhög premie att köra gammal skit:)

/En som snart ska köpa årsmodell -08:D
 

Sancho Panza

Sancho Panza
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Lau
Hoj
Gsxr 1000, -06 +KTM 525 -07
Tycker du skall göra som andra här o skaffa dig ett amerikanskt ånglok där du slipper slita knäpuckar. O tycker du de e jobbigt att lägga loctite på varje mutter finns det många trevliga japanska 1/2tonnare med vansinniga fartresurser. Vem vet du kanske skulle våga dig på en liten fransjacka oxå med tillhörande taggtråds tatuering. Tror de skulle klä dig! Konsult i veckorna o krigare på helgerna:kulspruta:machinegu

Högre, Snabbare, Längre!!!!!!!!!!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top