Aprilia Bastardo Tricolore

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fi fan vad det här e kul.
En tråd där det tjabblas och hånas....precis som det ska va.

Framfälgen var bortom all räddning:mad:
Lyssnade då med en svensk skrot om dom hade någon och vad det skulle kosta.
Tydligen tillverkas alla skrotdelar nu mer i guld för att priset kunde lika gärna vara halva Guatemalas BNP.

Ebay e nu mer skiten som sopar banan med det flesta svenka skrotar.
Tål att tänkas på.....

Någon timmes surfning så hittades en flång ny i tedrickarlandet i väster.
285 Pund.

Fi fan va fin de e !
 

Bifogat

  • IMG_3676.jpg
    IMG_3676.jpg
    235.9 KB · Visningar: 362

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Börjar vika mig mer och mer åt hållet att pulverlacka mina fälgar svarta också. Är ju onekligen rätt schysst. :)

Och visst är RSV fälgarna fina! :tummenupp
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Börjar vika mig mer och mer åt hållet att pulverlacka mina fälgar svarta också. Är ju onekligen rätt schysst. :)

Och visst är RSV fälgarna fina! :tummenupp

FINA ???? De e ju föffan fälgarnas fälg.
Har drägglat på dina så många gånger så nu blev det till att tjacka egna
Dock ska mina bli champangefärgade.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Fi fan vad det här e kul.
En tråd där det tjabblas och hånas....precis som det ska va.

Framfälgen var bortom all räddning:mad:
Lyssnade då med en svensk skrot om dom hade någon och vad det skulle kosta.
Tydligen tillverkas alla skrotdelar nu mer i guld för att priset kunde lika gärna vara halva Guatemalas BNP.

Ebay e nu mer skiten som sopar banan med det flesta svenka skrotar.
Tål att tänkas på.....

Skoja inte... De svenska skrotarna behöver verkligen ses över för att de inte ska gå i konken å de snaraste.
Kan ju inte vara helt utan anledning till att Bike säljer demonteringsobjekt = fullt på lagret, gissningsvis hålls fel saker på lager och/eller så har de för låg lageromsättningshastighet.

Kommer inte ihåg vilken av de stora skrotarna som försökte sälja en luggsliten kabelstam till en gammal MK2a (z1000) för mer än priset av en ny replikastam från USA (ink frakt/tull).
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Champagne är också fett najs. :yoparty

He he som färg och i flytande form !:tummenupp

Skoja inte... De svenska skrotarna behöver verkligen ses över för att de inte ska gå i konken å de snaraste.
Kan ju inte vara helt utan anledning till att Bike säljer demonteringsobjekt = fullt på lagret, gissningsvis hålls fel saker på lager och/eller så har de för låg lageromsättningshastighet.

Kommer inte ihåg vilken av de stora skrotarna som försökte sälja en luggsliten kabelstam till en gammal MK2a (z1000) för mer än priset av en ny replikastam från USA (ink frakt/tull).

Dom skulle behöva göra som Televerket gjorde när monopolet löpte ut.
Ta sig i kragen och möta konkurrensen och inte sitta hemma på garagegolvet med sina värdelösa hemsidor som inte säger ett skit.

Kolla märkesskrotarna i England, dom kan dom !
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Köpt grejjer från skrotar i England för skitsummor. Motsvarande firmor här hemma tar minst det dubbla för samma delar. Provade ringa till Bike bland annat gällande några Kawasaki fälgar jag tänkte ha på GSX:en från början men det var ju hutlösa priser. 3-4000kr / fälg. Från England kostade dom allt mellan några hundralappar och en tusenlapp per styck.

Nej du, nog är det bara att handla från britterna. Tullfritt och betydligt billigare än här hemma. Lönar sig också i många fall att handla från USA även om man skulle åka på tull. Öhlinsgaffeln jag köpt är ju ett exempel. Finns några beggade på brittiska eBay för omkring 11000kr. Att då pröjsa 14000kr för en sprillans ny kan inte annat än ses som en bra deal.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kul Pucko,, eeh, en
den kommer jag kanske och tittar på om en vecka.
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Skoja inte... De svenska skrotarna behöver verkligen ses över för att de inte ska gå i konken å de snaraste.
Kan ju inte vara helt utan anledning till att Bike säljer demonteringsobjekt = fullt på lagret, gissningsvis hålls fel saker på lager och/eller så har de för låg lageromsättningshastighet.

Kommer inte ihåg vilken av de stora skrotarna som försökte sälja en luggsliten kabelstam till en gammal MK2a (z1000) för mer än priset av en ny replikastam från USA (ink frakt/tull).

Hade en diskussion om priser med en skrothandlare för inte allt för länge sedan. Han resonerade krasst så att det är bättre att ta bra betalt av några få och kasta bort det som inte blir sålt.
Sänker han priset säljer han mer prylar men får ändå inte in mera pengar i slutänden.

I praktiken förstår jag honom men samtidigt tycker jag ju det är synd när det blir på det viset. Förhoppningsvis leder den ökande handeln på ebay mm till förändringar.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Önskar dig all lycka till!

Men det här projektet ser du till att slutföra! För du har utan tvekan dom grymmaste bygg egenskaperna av samtliga här inne när det kommer till idéer, lack, former, linjer och det estetiska! :tummenupp
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Ge honom inte storhetsvansinne nu bara - snikkarfukkot
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Ska välbli en sån där gatubråkare?!
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Önskar dig all lycka till!

Men det här projektet ser du till att slutföra! För du har utan tvekan dom grymmaste bygg egenskaperna av samtliga här inne när det kommer till idéer, lack, former, linjer och det estetiska! :tummenupp

Fan man kan ju tro att du e ute efter pastejköket eller vill låna massa deg men tack som fan !:D
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
blire kåpor på't?

Well några små.
Hat tjackat ett lamphus som jag tänkte försöka använda som grund med egna luftkanaler under i kolfiber

Sen behöver kylarsidorna döljas och en magkåpa ska till.
Funderar på att göra en hel del av båda men avdelad på mitten med kolfiber så den inte ser så jävla stor ut......

Vi får se.

Imorgon ska jag och Larzon flytta över sving, motor och bakram till Falcoramen, sen jeflar.
 

Bifogat

  • IMG_3708.jpg
    IMG_3708.jpg
    242.9 KB · Visningar: 202

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Transvestites homoes in disguise :FU
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top