Sidan 5 av 39 FörstaFörsta 123456789101130 ... SistaSista
Resultat 81 till 100 av 780

Ämne: Yzr 500 rd

  1. #81
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Tack för tips om framgaffel men ekonomin är inte på topp nu:
    Håller på med motorn nu för att försöka få ihop en maskin till slut.
    Inte helt lätt att bygga ihop denna då det verkar som man inte kan lita på det som står i verkstadshandboken. Man tvistar till och med vilken cyl som är nr 1 osv...

  2. #82
    stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast) obruTs avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    umeå
    Hoj
    Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
    Inlägg
    2 548
    Citat Ursprungligen postat av Tommy36 Visa inlägg
    Tack för tips om framgaffel men ekonomin är inte på topp nu:
    Håller på med motorn nu för att försöka få ihop en maskin till slut.
    Inte helt lätt att bygga ihop denna då det verkar som man inte kan lita på det som står i verkstadshandboken. Man tvistar till och med vilken cyl som är nr 1 osv...
    ska vara 1 som är nedre till vänster
    och 3 som är den övre till vänster.

    (men när jag skulle "bevisa" det med artikel nummer sket det sig)

    för helt plötsligt hadde dom samma artikel nummer??????

    obs helt nykter när jag skriver det här (därför skrev jag inte nått svar i natt som var)
    Besök UMCC:s hemsida
    (köper gärna brio trätågbandelar)
    ((ska bygga kopia av Nordschleife))

    Idrott luktar svett
    Sport luktar bensin

  3. #83
    Nipple sucker yammies avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    I en avkrok
    Hoj
    RD350/Buell
    Inlägg
    305
    Nigel har byggt en fin replica hoj.. närmare än känguru landet är det me..

    http://www.nkracing.co.uk/n.htm
    Born Free... Taxed To Death...

    I'm started out with nothing and have most of it left..

  4. #84
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Hej alla glada!
    Håller fortfarande på att riva motorn, Växellådan såg dagens ljus nu för första gången på modern tid. Den ser iallafall fin ut vid första anblicken
    vilket är mer än man kan säga om motorblocket. Det har spruckit i vevhuset (hål igenom) vid cyl vänster bak. Ska gå att laga enl proffs som har tittat på grejorna. Det är en motor som kräver lite eftertanke med många drev/axlar hit och dit så när man nu en vacker dag ska sätta ihop den måste man ha tungan rätt i mun... Stötdämparen har ännu inte kommit så man hoppas man inte är lurad. Läser om alla översvämmningar i Australien och hoppas det inte påverkar chassibyggaren nåt. Jag har ju betalt 3000aud i förskott. forts följer..
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	motor i delar 005.jpg
Visningar:	377
Storlek:	217,0 KB
Id:	326093   Klicka på bilden för en större version

Namn:	motor i delar 002.jpg
Visningar:	411
Storlek:	236,3 KB
Id:	326094  


  5. #85
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Idag fick jag stötdämparen från Österrike. Riktigt fin.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	TZ250_shock_2.jpg
Visningar:	248
Storlek:	99,8 KB
Id:	326235  

  6. #86
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Hej!

    När jag denna vecka jobbar i Södertälje så passade jag på att inhandla en till motor RD500 så nu borde det gå att bygga ihop en samt att ha lite reservdelar....

  7. #87
    Ehhhh
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    az
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    4 555
    Något att lägga sina pengar på kanske?

    http://www.classic-motorbikes.com/Bi...-Due_FA67.html

  8. #88
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Jag har fått svar från Mick! "Chassibyggaren" på min fråga om översvämningarna i australien påverkar honom på nåt vis?

    Citat:The floods started 2000kms from us and are now 650kms away. We should be okay as we are far away. I live 150mtrs from the river so if the floods to get hear than I will be swimming with my bikes and a beer on my back!!!!

    Verkar vara en kille som vet vad som är viktigt!

  9. #89
    <Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF Nicco...s avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Kramfors
    Hoj
    Har 10st. Alla är favoriter!
    Inlägg
    290
    Citat Ursprungligen postat av bebbe Visa inlägg
    Något att lägga sina pengar på kanske?

    http://www.classic-motorbikes.com/Bi...-Due_FA67.html
    Fin cykel att ha i vardagsrummet

    Ett tips!
    Kolla upp ALLT innan du lägger pengar på den!
    Cykeln och tillhörande papper, Importregler, mm.

    Cyklar som aldrig varit reggade är det svårt att få gatlagliga i Sverige!
    Men ska den bara gå på bana så spelar det förmodligen ingen roll, om det inte stuper på någon försäkring eller nåt!

  10. #90
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Jag har börjat att riva den "nya" motorn som ochså är en 1GE =år 85
    om jag fattat rätt. Den ser väldigt fin ut så här långt förutom att den är väldigt skitig...

  11. #91
    Ehhhh
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    az
    Hoj
    Nej
    Inlägg
    4 555
    Citat Ursprungligen postat av Nicco... Visa inlägg
    Fin cykel att ha i vardagsrummet

    Ett tips!
    Kolla upp ALLT innan du lägger pengar på den!
    Cykeln och tillhörande papper, Importregler, mm.

    Cyklar som aldrig varit reggade är det svårt att få gatlagliga i Sverige!
    Men ska den bara gå på bana så spelar det förmodligen ingen roll, om det inte stuper på någon försäkring eller nåt!
    Ja, jag har förstått detta. Men kan man inte hänvisa till om det redan finns hojar i landet?

    Tycker att en VDUE är ett av det mest perfekta man kan köpa idag (förrutom då att funktionen verkar lite svajig)

  12. #92
    <Bygger*Renoverar*Servar> Pennzoil ÅF Nicco...s avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Kramfors
    Hoj
    Har 10st. Alla är favoriter!
    Inlägg
    290
    Citat Ursprungligen postat av bebbe Visa inlägg
    Ja, jag har förstått detta. Men kan man inte hänvisa till om det redan finns hojar i landet?
    Det har nåt med reglerna för privatimport att göra.
    Den måste ha varit gat-registrerad i ett annat land för att det ska gå att regga den, om du inte anlitar Generalagenten förståss!
    De har lite andra regler!

    En annan kille här på forumet har skickat efter en ny, oreggad R1'a från USA.
    Det ska bli intressant och se hur det går för honom!
    Senast redigerat av Nicco... den 2011-01-25 klockan 21:56.

  13. #93
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Hej! pga förskylningar så händer inte mycket nu, håller på med färgborttagningsmedel på motorn och sen blir det väl att måla cyl och toppar, motorkåpor. Tänkte ju skicka cylindrar mm till stan Stephens i England men det visar sig att han skickar inget utomlands längre och han tänker trappa ner Synd men han har hållit på länge. Nån som har tips vart man kan lämna cylindrar för borrning mm i Sverige eller utomlands? Ebos är för dyra!!

  14. #94
    Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic VRM Roffes avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    Uppsala Vårdsätra
    Hoj
    Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
    Inlägg
    1 035

    Renovering

    Jag renoverar sådana grejor just nu till en kund
    Borrning och med Wössnerkolvar
    MVH
    Roffe

  15. #95
    Fina fisken FreddaAbborres avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Lund
    Hoj
    Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
    Inlägg
    6 214
    Citat Ursprungligen postat av Tommy36 Visa inlägg
    Hej! pga förskylningar så händer inte mycket nu, håller på med färgborttagningsmedel på motorn och sen blir det väl att måla cyl och toppar, motorkåpor. Tänkte ju skicka cylindrar mm till stan Stephens i England men det visar sig att han skickar inget utomlands längre och han tänker trappa ner Synd men han har hållit på länge. Nån som har tips vart man kan lämna cylindrar för borrning mm i Sverige eller utomlands? Ebos är för dyra!!
    Är det bara borrning du ska göra? Om det inte är något special borde vilken lirare som helst som gör seriösare motorrenoveringar kunna ordna detta. Knata till den lokale mc-handlaren/mecken när jag behövde en cylinder borrad. Gick smidigt.

  16. #96
    Medlem Tommy36s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    En liten ort!
    Hoj
    Aprilia RS250
    Inlägg
    572
    Hej! Nu har förskylningarna försvunnit och livet börjat återvända till vardagen igen. Har beställt en elhärva tilll RD 500 med laddrelä och tändlås samt en YPVS motor från en mc-skrot. Jag håller på att kolla vad grejor kostar till motorn och det blir inte billigt. När jag räknat ut och svalt vad packningar och lager kostar kom nästa kallduch, det var exl moms Jag ska kolla med momentum vad de ska ha för lagrena
    annars är det bara att beställa orginal Yamaha. Hoj hoj

  17. #97
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    ESW Rotax 250/Tz 250
    Inlägg
    2 183
    Citat Ursprungligen postat av Tommy36 Visa inlägg
    Hej! Nu har förskylningarna försvunnit och livet börjat återvända till vardagen igen. Har beställt en elhärva tilll RD 500 med laddrelä och tändlås samt en YPVS motor från en mc-skrot. Jag håller på att kolla vad grejor kostar till motorn och det blir inte billigt. När jag räknat ut och svalt vad packningar och lager kostar kom nästa kallduch, det var exl moms Jag ska kolla med momentum vad de ska ha för lagrena
    annars är det bara att beställa orginal Yamaha. Hoj hoj

    Jag kan ha fel men har inte rd500 liknande lager som 250/350 med ett svarvat styrläge i lagret?

    Då finns inte standardlager, men det går att svarva dessa styrlägen med rätt kunskap

    Borrning, lager etc inget blir billigt när det ska till 4st av allt. Bara att gilla läget.
    www.rolleslitz.se

    www.nikasilproffsen.se

    Nu är drevtillverkningen i full gång för de som vill ha tuffa drev med egen design.

    Anderstorp*Anglesey (Tÿ Croes)*Brands Hatch Indy*Cadwell Park full*Croft*Donington Park national*Gelleråsen*Kemora*Knutstorp*Midlanda*Mo I Rana*Rudskogen*Snetterton*Sviestad*Virtasalmi MotoPark*Våler

  18. #98
    Icke Annunaki Killawifes avatar
    Reg.datum
    feb 2005
    Ort
    Vimmerby
    Hoj
    Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99
    Inlägg
    1 570
    Vevlagren är väldigt speciella till denna motorn och dyra. Jag pratade med EBOS när jag hade min och de hade tydligen nån lösning där man hade tillverkat egen styrning och man kunde då använda vanliga SKF-lager. men de ville inte sälja några
    Packningsatser kan du hitta på ebay.uk. även en del delar såg jag fanns där.

    Tänk på att motorkåporna är i magnesium. Om dessa går sönder så är det väldigt svårt att laga dom. Och en styck transmissionskåpa kostar över 4000 ny, om de ens finns att få tag i längre.

  19. #99
    #647, Supermoto S1. <micke>s avatar
    Reg.datum
    aug 2004
    Ort
    Blåsta
    Hoj
    Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
    Inlägg
    2 569
    Citat Ursprungligen postat av Rolle Rotax Visa inlägg
    Jag kan ha fel men har inte rd500 liknande lager som 250/350 med ett svarvat styrläge i lagret?

    Då finns inte standardlager, men det går att svarva dessa styrlägen med rätt kunskap

    Borrning, lager etc inget blir billigt när det ska till 4st av allt. Bara att gilla läget.
    Har för mig att dom yttre lagren inte har någon svarvad "ansats" men däremot är dom stiftade?

    Alltså, när jag renoverade min förra 350 motor köpte jag vanliga C3 lager utan stiften. Man fick i gengäld hålla lite bättre koll när man monterade ihop blocken bara! "Orginal" lagren är ju läskigt dyra som sagt!

    Vet inte om dom tänker som så att skulle lagret skära ska man hellre sabba veven än att lagret roterar i blocket? Kostnaden är ju densamma för en vev och för ett block så känns nästan som det kvittar?
    Min cafe-räcer byggtråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=175542


    Motocross & Supermoto #647

    Team Budget Racing!

  20. #100
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Sthlm
    Hoj
    ESW Rotax 250/Tz 250
    Inlägg
    2 183
    Citat Ursprungligen postat av <micke> Visa inlägg
    Har för mig att dom yttre lagren inte har någon svarvad "ansats" men däremot är dom stiftade?

    Alltså, när jag renoverade min förra 350 motor köpte jag vanliga C3 lager utan stiften. Man fick i gengäld hålla lite bättre koll när man monterade ihop blocken bara! "Orginal" lagren är ju läskigt dyra som sagt!

    Vet inte om dom tänker som så att skulle lagret skära ska man hellre sabba veven än att lagret roterar i blocket? Kostnaden är ju densamma för en vev och för ett block så känns nästan som det kvittar?

    Stiftet är inga problem att ordna, tror de stiftat då lagren sitter så lösa original att de annars riskerar att snurra och då orsaka skada i huset.

    När något ramlager skär brukar det vara innehållet (kulor eller rullar) som ändrar form. Både vev och hus klarar sig ofta.
    www.rolleslitz.se

    www.nikasilproffsen.se

    Nu är drevtillverkningen i full gång för de som vill ha tuffa drev med egen design.

    Anderstorp*Anglesey (Tÿ Croes)*Brands Hatch Indy*Cadwell Park full*Croft*Donington Park national*Gelleråsen*Kemora*Knutstorp*Midlanda*Mo I Rana*Rudskogen*Snetterton*Sviestad*Virtasalmi MotoPark*Våler

Sidan 5 av 39 FörstaFörsta 123456789101130 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Vill du annonsera ovan? Klicka här