Äventyrstouring @ fjällen på en CBR! [mycket bilder]

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Såg kanon kul ut, åkte själv till Kiruna denna semester men höll mig till de större vägarna och lämnade tältet hemma till förmån för motellen :rolleyes:

Grymt fina bilder!! :tummenupp

Vill gärna se en liknande tråd när du gjort samma bravader i Norge :yoparty
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Äh, det var väl inget......

Kolla in hur han började sin mc-bana och ana grunden till hans faiblesse för små encylindriga fyrtaktare. Eller de besinningslösa vinterturerna med vattenbuffeln, (cx 500 för de historielösa).

Jämfört med de eskapaderna är ju detta bara en wåck indäpak, (om än kreativ och väl dokumenterad på alla sätt och vis).

(Nu var ju inte detta ett svar till Pledians, utan resten av tråden).

...glöm inte myggen, jag upprepar myggen!:fakta:mattias
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Respekt:yoparty

Bästa reseskildringen på SH genom tiderna. Du har fattat vad det handlar om (=Man tager vad man haver).

Man behöver inte resa tvärs hela vägen för att få uppleva landskap som tar andan ur en!
Instämmer till 100%
Du har gjort det många drömmer om i hela sin livstid!
Vem behöver en gullvinge?
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Dammen efter Älvdalen heter trängslet om du undrar och innefattar norra eurpas största skjutfält för militärer! Är även ett ökänt köldhål som många värnpliktiga svurit att aldrig återvända till!

Varav jag är en av dom som inte vill uppleva Artss vintertid igen.Man vaknar i tältet och håret har frusit fast i tältduken och kvivksilvret visar modiga -36 grader och man måste ut på papplådan.Angående Själva dammen så ska det stå 2 stora lingrävare på botten där sen dom byggde.Var billigare och låta dom stå än att ta upp dom sägs det.:näsblod
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Den resan vill jag också göra! dock på touring offoad :D respekt att göra det på en 125a!
 
Gick med
10 Jun 2008
Ort
High coast
Hoj
Daytona 675
Bra jobbat. :tummenupp
När jag började läsa tänkte jag, hoppas han åker upp mot Stekenjokk.
Har stuga i Saxnäs som du passerade på väg ner mot Vilhellmina. Du tog riktigt fina kort i kultsjödalen. Kortet på Röberg var grymt. Åker ofta hoj till stugan på sommrarna så när vädret ser bra ut åker vi över till atlanten. Att komma hem på kvällen med färska räkor är en grym belöning efter trippen.
Ser framemot din nästa rapport.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Häftigt! Men du skulle kört ännu lite längre och tittat förbi vid stora sjöfallet och däromkring, mycket häftig natur där.
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Fan vad härligt! Helt klart cred till dig :Bugar

Blir ju inte mindre sugen på äventyrs-hoj nu, R1200GS ADV står nog högst på önskelistan just nu, lite dyr bara :gnissla

Vissa av bilderna var det sjukt svårt att tro att de var tagna i Sverige :näsblod:Bugar
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Mycket bra skrivet och fina bilder. Man längtar verkligen till sommaren efter man läst detta :rolleyes:
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
app app app! Det är faktiskt en 4-taktare :tummenupp

Topic: Grym resa! Kul med lite bilder då man inte är på hotell etc etc utan lever på det man hittar!

Vet jag väl, men skall man vara värre nu så finns det ju inte mycket mer en en vass 2-taktare kvar:D
 

_Jonken_

Rookie
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Borlänge
Hoj
GasGas fsr 450 SM-07, TM En250f -04, Kawa Er6n -06
Grymt fin resa och fina bilder! :tummenupp

Du får jättegärna rita upp rutten på en karta och lägga upp här då jag planerar en norrlandsresa nästa sommar då jag har fått körkortet. Om någon annan har tips på fina vägar norröver får ni gärna ge tips om det. :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top