Xyrons Gsxr ska överladdas

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Eller så använder man de utgångarna på sprutet bara :tummenupp
Däremot verkar jag ha stött på lite problem med att få ut min vev triggerskiva :huvet
Har plockat lös allt men det verkar som att det sitter ett stift på mitten av skenan som verkar vara klämd mellan blocket och toppen :gnissla

2014-03-27 17.28.29.jpg2014-03-27 17.29.05.jpg
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Blev det några timmar till i garaget, nu är iaf vev triggern färdig.
Peter Pain du hade problem med din magnet, vad var det för mått mellan magneten och givaren som funkade i slutändan? Det är som original nu, dvs 0,5mm

Vad tror ni om att placera lufttempgivaren precis i slutet av inloppsröret in i plenumet, ungefär som på bilden. Direkt röret går in i plenumet där det blir en plan yta, samt räcker det med 3mm godstjocklek för att gänga eller skulle man svetsat dit en liten upphöjning?

2014-03-31 18.18.29.jpg2014-03-31 22.00.43.jpg2014-03-31 22.00.57.jpg
 

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Sådär, nu har man spenderat 1½ dag av min sjukskrivning med att sträckläsa den här tråden och kan bara säga att jag är riktigt imponerad!

Hur blev det med prislappen på hela bygget?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Man tackar!
Prislappen har ändrats vartefter bygget utvecklats. Men att bygga själva kittet som det var första sommaren gick på ungefär 47-48.000:- Men då är det verktyg för ca 3-4.000:- i de pengarna. Samt nu när man gjort det en gång skulle man kunna göra allt bättre.

Sen efter första sommaren har det bara spårat ut mer och mer :D

Sådär, nu har man spenderat 1½ dag av min sjukskrivning med att sträckläsa den här tråden och kan bara säga att jag är riktigt imponerad!

Hur blev det med prislappen på hela bygget?
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Man tackar!
Prislappen har ändrats vartefter bygget utvecklats. Men att bygga själva kittet som det var första sommaren gick på ungefär 47-48.000:- Men då är det verktyg för ca 3-4.000:- i de pengarna. Samt nu när man gjort det en gång skulle man kunna göra allt bättre.

Sen efter första sommaren har det bara spårat ut mer och mer :D

WTF , jag räkar med MAX 15000 men då har jag iofs förgasare :va
 

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Kör du med tre originalpackningar till toppen? Tänkte om det går att fixa själv? Har tillgång till en vattenskärare som kan scanna av originalpackningen och skära ut en egen. Går det att köra med en kopparplåt på 2 mm som limmas på båda sidor?
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det var inte igår man var in här och kikade!
Hojen har stått still under en period... Typ 9-10år närmare bestämt.
Det var ett byte av styrsystem som drog ut på tiden och husköp med renoveringar samt två barn som smet mellan.

Men sen augusti ifjol så lever turbo moppen igen nu med ett link g4 sprut. Mycket tack vare hjälp med kabeldragning samt mappning och support av Turbo Andersson.

Har smygkört 100mil ifjol och allt funkar fint. Tog hem bågen förra helgen från vinterförvaringen och nu ska det sista fixas inför reg besiktning om några veckor IMG_20220812_073801.jpg
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Det var inte igår man var in här och kikade!
Hojen har stått still under en period... Typ 9-10år närmare bestämt.
Det var ett byte av styrsystem som drog ut på tiden och husköp med renoveringar samt två barn som smet mellan.

Men sen augusti ifjol så lever turbo moppen igen nu med ett link g4 sprut. Mycket tack vare hjälp med kabeldragning samt mappning och support av Turbo Andersson.

Har smygkört 100mil ifjol och allt funkar fint. Tog hem bågen förra helgen från vinterförvaringen och nu ska det sista fixas inför reg besiktning om några veckor View attachment 483188


Måste ju firas med min provkörning av din moppe, på den tiden den var trött med bara 290 hästar på hjulet... :)

 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Coolaste gixxrarna 2000-2008. Sen började idiot-EU med sina avgaskrav mm, mm.
Men även på 07/08 började det.

Jo, jag dissar inte de gamla -80 och -90 talarna heller...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top