Den danska integrationsmodellen kanske inte är så dålig?

Kneedrag

Guest
Danmark avgör asylfrågor snabbast
Hilleröd. Danmark har blivit snabbare på att avgöra asylärenden och är nu ett av de snabbaste länderna i Europa, uppger dagstidningen Frederiksborg Amts Avis.

Tiden för behandling av ett asylärende har minskat från fem månader till mindre än två månader. Förklaringen är att personal från flera olika myndigheter arbetar sida vid sida med fallen.

Dansk Flygtningehjälp berömmer den snabba handläggningen.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/utrikes/article8137858.ab



Integration – en dansk storsuccé

En annan intressant artikel http://www.stpress.se/zino.aspx?articleID=16249



Ska vi anamma den danska modellen? Vad tycker ni läsare på SH?
Är den bra/dålig?
 

Kneedrag

Guest
Allt fler danska invandrare får jobb och allt fler går vidare till högre utbildning. Varför lyckas inte vi i sverige lika bra?
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vi kommer nog att se skärpta krav när det gäller integrationspolitiken även i Sverige. Men så långt som Danmark gått vet jag inte om vår eller framtida regeringar är villig att gå (tog länken från en äldre tråd i OT tråden).

http://svt.se/2.22584/1.2210407/har...true&sd=47225&from=siteSearch&pageArt527895=0

Att man fått ner handläggningstiderna i Danmark är ju utmärkt och främjar både deras skattebetalare som invandrarna själva som slipper leva i ovisshet och skaffa sig ett liv under tiden som de sedan rycks bort ifrån.

Nu har jag ingen statistik att tillgå men jag tycker att det är väldigt gott om invandrare på universiteten här i Sverige. Antagligen kommer dessa barn från familjer med akademisk bakgrund. Vi ska nog inte förringa att det finns ett samband mellan föräldrarnas utbildningsnivå och deras barn. Tyvärr är vi i Sverige inte så bra på att ge dessa ungdomar chansen. Här får nog vi som nation ta på oss en del av ansvaret.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem är kunden?

Det är väl skattebetalaren som betalar för tjänsten så det är väl ganska glasklart vem som är kund? :confused:

Men din jävla mupp, vad fan har det med det här att göra? Nu ska du bli bannad, punkt slut.

:rofl
Vad fan var den där länken om och varför denna ckumulerade agression? :hihi

Allt fler danska invandrare får jobb och allt fler går vidare till högre utbildning. Varför lyckas inte vi i sverige lika bra?

Vi tar emot för få så vi uppnår inte full dynamik i mångfalden. Om vi ökar invandringen kraftigt ökar dynamiken och efterfrågan och då ökar sysselsättningen. Ökningen kommer bli en s.k. hockeystick, progressiv kurva alltså. Bara vi tar in rejält många fler, på kort tid helst.
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
:rofl
Vad fan var den där länken om och varför denna ckumulerade agression? :hihi

Äsch, bara någon ostabil hustrumisshandlare som försöker rentvå sitt namn genom att förpesta tillvaron för oss andra här på sporthoj.com. Det han inte förstår är ju att merparten av medlemmarna här inte gillar hustrumisshandlare (ok, vi har en del norrlänningar men vi bortser från dem) och sådeledes inte hör hemma här.
Aggressionen kommer av bara farten.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Men din jävla mupp, vad fan har det med det här att göra? Nu ska du bli bannad, punkt slut.

Vad hände? Vem/var är Shawn? :D

Vi tar emot för få så vi uppnår inte full dynamik i mångfalden. Om vi ökar invandringen kraftigt ökar dynamiken och efterfrågan och då ökar sysselsättningen. Ökningen kommer bli en s.k. hockeystick, progressiv kurva alltså. Bara vi tar in rejält många fler, på kort tid helst.

Akta dig. Korvgubben kanske inte uppfattar ironin och börjar skicka kärleks-PM. :D
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad hände? Vem/var är Shawn? :D

Antagligen mannen ifråga i denna artikel. Han skrev nåt på extremt dålig svenska och jag tror han försökte säga att tjejen som var livrädd för honom hade dödat deras barn i Thailand eller nåt :va

Riktigt konstig kille men nu är han borta :glömdet
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Har gått fem timmar...

Antal som anklagat för rasse: 0
Antal som gnällt för hur mycket man blir kallad rasse: 2

kampen fortsätter!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Har gått fem timmar...

Antal som anklagat för rasse: 0
Antal som gnällt för hur mycket man blir kallad rasse: 2

kampen fortsätter!

Nu tycker jag att du är bra orättvis, tänk på att en del jobbar skift också :mattias
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Antagligen mannen ifråga i denna artikel. Han skrev nåt på extremt dålig svenska och jag tror han försökte säga att tjejen som var livrädd för honom hade dödat deras barn i Thailand eller nåt :va

Riktigt konstig kille men nu är han borta :glömdet
Söker man så finns det ingen medlem med det namnet. Du har hittat på det hela :mad:


(kunde iof svära på att även jag såg honom och hans vedervärdiga inlägg :D)
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Har gått fem timmar...

Antal som anklagat för rasse: 0
Antal som gnällt för hur mycket man blir kallad rasse: 2

kampen fortsätter!

Jag blev lätt anklagad för att vara rasist. Men det hela följdes av en Ironismiley så jag vet inte riktigt.

Den riktiga ironin (r) dog ju någonstans vid Krash nr2, så man kan inte vara säker på något längre :näsblod
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top