Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Denna tycker jag också ser cool ut , den är vit med decal-set samt rsv4 baken :Bugar
 

Bifogat

  • 3559204-1-2-2.jpg
    3559204-1-2-2.jpg
    46.9 KB · Visningar: 428

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Idag var jag ute en sväng med nya hojen och nu börjar jag vänja mig vid gatväxlat igen och fick justerat kopplingen så den tar där jag vill. Måste bara säga att jag är så jävla nöjd hittills :D, den går ju som ett jefla skott :banana

Prövade koppla upp den på tvåan och jävlar vad den kom upp fort, känns rätt hetsig på gasen om man jämför med den cykeln jag wheelat mest med (vtr firstorm). Man får träna lite så man får in känslan igen. Jag körde med wheeliecontrol i läge 1 och tc 3 och sportmode, hur länge och högt tillåter den wheelie då tro? Kanske måste man stänga av wheeliecontrol helt när man har känslan tillbaka och vill göra lite längre hjulningar.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Tjaba !

Såhär är det :tungan den tillåter 30 sec .. det är ett tag :)

Gör så här : kör i början som du gjort Tc3/wc1 så du får känslan för hur mkt du behöver gasa o koppla på tex 2an .. den är lite hetsig där.. och den lyfter väl ca 40 cm skulle jag upskatta .

När det känns bra tar du bort wheelie controlen så kan du wheela obehindrat .. jag la på ett 44t i bak och då går det busenkelt att köppla upp på 3an i (80km/h och uppåt) även gasa på 1 ,2 ,3 men på mkt högre varv ..

En sak . Va beredd med fotbromsen bara , han sticker upp rejält högt i bland och det är rätt svårt att hitta balanspunkten .

Lite filmsnuttar .. först orginal på 2an ..

http://www.youtube.com/watch?v=aYPdtEmkfDI


Senare med 44t på 3an ..



http://www.youtube.com/watch?v=izHaN4pqdVA


viss skillnad ..
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Tjaba !

Såhär är det :tungan den tillåter 30 sec .. det är ett tag :)

Gör så här : kör i början som du gjort Tc3/wc1 så du får känslan för hur mkt du behöver gasa o koppla på tex 2an .. den är lite hetsig där.. och den lyfter väl ca 40 cm skulle jag upskatta .

När det känns bra tar du bort wheelie controlen så kan du wheela obehindrat .. jag la på ett 44t i bak och då går det busenkelt att köppla upp på 3an i (80km/h och uppåt) även gasa på 1 ,2 ,3 men på mkt högre varv ..

En sak . Va beredd med fotbromsen bara , han sticker upp rejält högt i bland och det är rätt svårt att hitta balanspunkten .

Lite filmsnuttar .. först orginal på 2an ..

http://www.youtube.com/watch?v=aYPdtEmkfDI


Senare med 44t på 3an ..



http://www.youtube.com/watch?v=izHaN4pqdVA


viss skillnad ..

Tack för tipsen :tummenupp

Fina uiiilis!
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Ang 100 mila servicen.
Vad fick ni betala och vad ingick. Probike i Helsingborg (4000kr) samt teknisk support hos Spg pratade om ventil justering. Enligt vad jag kan läsa ur manulen står ingen om ventiler.

"Goaer hoj finns inte i dags läget."
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Ang 100 mila servicen.
Vad fick ni betala och vad ingick. Probike i Helsingborg (4000kr) samt teknisk support hos Spg pratade om ventil justering. Enligt vad jag kan läsa ur manulen står ingen om ventiler.

"Goaer hoj finns inte i dags läget."

Nä ventilkontroll skall ske vid 2000 mil om jag inte minns fel. En hundramila bör ju inte gå på mer än 1500-2000kr. Det är ju i princip bara byte av olja+filter. Har själv bara kört 15 mil än så jag har inte bokat nån tid för service än.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Vart skall man vända sig för 100mila serv?

"15 mil "
lång milare:rolleyes:, 9 mil står min på. Mina bästa mil änsulänge.
 

Hudik

Guest
Vart skall man vända sig för 100mila serv?

Du bor ju i skåne så Probike i Hgb är väl rätt ställe, 100 mila är olja, filter, kontroll av vätskor (inte byte) samt att kolla så inte skruvar och bultar är på väg att lossna och en allmän kontroll (typ säkerhetskontroll) vissa kollar även felkoder i datorn sen provkörning så hojen känns bra på väg.
Priset på detta bör ligga på c:a 2000-2500:-
 

Hudik

Guest
Ja, nu har dekalerna kommit på också :kär

tv4-2.jpg


tv4-1.jpg
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Läcker:tummenupp nu blir man sugen på omlackering. Vad kostar det ca?
 

Hudik

Guest
Läcker:tummenupp nu blir man sugen på omlackering. Vad kostar det ca?

Jag har gjort allt själv så jag har kommit undan med c:a 2500:- för allt, slippapper, primer, grundfärg, lackfärg, klarlack (som ska på i vinter) och dekaler.
Allt har tagit mej c:a två veckor efter jobbet och helger att färdigställa.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Japp då kan man inte släppa denna tanke. Färg????:va Hmmm. Vi får se:hej.
Fortfarande 15 mil. (dåligt) men sxv'n är för j.....t go för kortare turer.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Hej, jag e på g att tjöpa en såndära v4. Pratade i höstas med nån Micke som annonserade en del på blocket (företag). Firman låg i Skåne, finns han kvar? Jag bor några hundra meter från hd/Aprilia i Sthlm men grabbarna där får inte mina pengar.:död
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hej, jag e på g att tjöpa en såndära v4. Pratade i höstas med nån Micke som annonserade en del på blocket (företag). Firman låg i Skåne, finns han kvar? Jag bor några hundra meter från hd/Aprilia i Sthlm men grabbarna där får inte mina pengar.:död

Den firman du hänvisar till kan vara den som sålde importerade hojar ett kort tag? Kallades för Italmotor och låg i Trelleborg? Verkade vara en avknoppning från föredetta och inte helt uppskattade tidigare generalagenten Itago (danskt) som låg bakom. Företaget är idag avregistrerat. På samma adress i Trelleborg finns Hansens Scootrar. Hur kopplingarna ser ut däremellan är inget jag forskat i.


Tjaa.. Vill du beställa en ny och inte har nåt bekymmer med att köpa "långt ifrån" så kan du alltid vända dig till Marcussen MC utanför Halmstad. Bara nöjda kunder, små handlare med gedigen historik är ofta mer måna om att ta hand om sina kunder, tveklöst!
Ett närmare alternativ för dig kan vara Starol Racing i Enköping, även det en mindre firma.

Allabolag.se eller företagsfakta är bra ställen att kolla upp ev. handlare, hur länge de funnits, hur deras ekonomi ser ut och så vidare. En väl underbyggd faktabank är aldrig fel.


Jag (och säkert många till) är väldigt nyfiken på vad som inte är rätt med ProBike sthlm.
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Den firman du hänvisar till kan vara den som sålde importerade hojar ett kort tag? Kallades för Italmotor och låg i Trelleborg? Verkade vara en avknoppning från föredetta och inte helt uppskattade tidigare generalagenten Itago (danskt) som låg bakom. Företaget är idag avregistrerat. På samma adress i Trelleborg finns Hansens Scootrar. Hur kopplingarna ser ut däremellan är inget jag forskat i.


Tjaa.. Vill du beställa en ny och inte har nåt bekymmer med att köpa "långt ifrån" så kan du alltid vända dig till Marcussen MC utanför Halmstad. Bara nöjda kunder, små handlare med gedigen historik är ofta mer måna om att ta hand om sina kunder, tveklöst!
Ett närmare alternativ för dig kan vara Starol Racing i Enköping, även det en mindre firma.

Allabolag.se eller företagsfakta är bra ställen att kolla upp ev. handlare, hur länge de funnits, hur deras ekonomi ser ut och så vidare. En väl underbyggd faktabank är aldrig fel.


Jag (och säkert många till) är väldigt nyfiken på vad som inte är rätt med ProBike sthlm.

Rsv4 racing som de säljer på blocket vad är det?
De hade ifjol inga broschyrer från 2011.
Usel uppdatering av hemsida.
Säljare som försöker förklara att 75000 i trafik är rimligt eftersom man bara kör ett par månader om året.
Annan säljare som mitt i samtalet gick iväg och svarade i telefon och sen satt där o prata tio minuter innan jag tröttnade och gick därifrån.
Mitt intryck är att de är ointresserade av Aprilia och än mer ointresserade av att ha mig som kund.
Ja e rätt bitter av mig ;)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Mitt intryck är att de är ointresserade av Aprilia och än mer ointresserade av att ha mig som kund.
Ja e rätt bitter av mig ;)

Tack för bra information, du har fått några andra som jag förstått det "mer intresserade ÅF av Aprilia" i mitt förra inlägg. Man ska alltid välja den där magkänslan är rätt. (samt givetvis är auktoriserad).
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Rsv4 racing som de säljer på blocket vad är det?
De hade ifjol inga broschyrer från 2011.
Usel uppdatering av hemsida.
Säljare som försöker förklara att 75000 i trafik är rimligt eftersom man bara kör ett par månader om året.
Annan säljare som mitt i samtalet gick iväg och svarade i telefon och sen satt där o prata tio minuter innan jag tröttnade och gick därifrån.
Mitt intryck är att de är ointresserade av Aprilia och än mer ointresserade av att ha mig som kund.
Ja e rätt bitter av mig ;)

Trist .
Personligen har jag bara gott att säga om dem , blev mkt bra bemött av en säljare som heter Roberto . "rekommenderas"

Samt bra service ..

Men snacka med dem på Motorheaven kanske , det ligger nära dig ..
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top