Aprilia Tuono V4

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Färddatorn på min visade runt 1l/mil på mina 5 första mil som jag hittills kört :gnissla
Det går väl iofs ner lite när motorn är insliten, jag körde jäkligt lugnt på den turen. Iofs är det ju inte alls säkert att datorn stämmer heller men törstig verkar den vara vad man läst.
Dock är ju soppan inte det dyra om man som jag kör på sin höj 500-600 mil/säsong.

1l /mil.. har jag aldrig sett på min dator.. Köpte min mitt i sommarn iofs .
dock så är det kallt och hojen din är sprillans , kan inverka .

Jag har, eller tror inte jag fått nån ny mapp ännu dock så har jag läst att det skall finnas en ute nu som är bättre :tummenupp

Ska höra efter , ska köra ett oljebyte hos probike nu på ons om det inte är pissväder ..

Läste precis i motorrads stora test förra året då drog Tuono V4 i landsvägskörning 0.62L/mil

Allt om MC test med mer blandad körning 0.87L/mil
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nu börjar det så smått dra i gång :yoparty

Några bilder från i dag , Lite nytt , Stripes och Stomp .

Snyggt eller Anus ?
 

Bifogat

  • TV4.jpg
    TV4.jpg
    255.5 KB · Visningar: 245
  • TV4r.jpg
    TV4r.jpg
    257.8 KB · Visningar: 289
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Mja , fast ännu bättre ljud live :banana .. Ljudet från gopron utan skal är lite skarpt ..

Snygg pipa Johansson , riktigt snygg :D
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
Mt-09 Sp, Bmw 400, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Då blide den en svart v4r. Sitte nu på ebay och kollar på pimp saker. Broms o kopplings handtag är beställda samt skydds plats typ "3m" utskuret till tank,lykta mm. Lås med larm. Vill beställa mer:yoparty
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Kul bezerk !

Som du säkert vet finns hur mkt pimp/kolfiber som helst på Ebay iom det mesta från rsv4 passar rakt av :tummenupp

Nu vill vi se bilder när du fixxat lite :)
 

Hudik

Guest
Yippie ;D
Idag var det äntligen dags med 15 grader på termometern så bestämede jag mej för att nu ska hojarna ut.
Vilken härlig känsla det var att få rulla ut dom i vårsolen.

DSC_0014.JPG


DSC_0018.JPG


Först blev det en sväng med RSV4:an och helvete vad den går, c:a 8 mil med den och smilgroparna var upp bakom öronen, tror jag.

Sen var det till att åka hem för att hämta Tuono:n och hjälp, det är ju mer drag i den än i RSV:n, nu ska jag bara bromsa inför korsningen där framme, men stanna då tänkte jag om hojen, helvete vilka dåliga bromsar det var när man var "van" RSV:n, ja ja, det är ju bara att tänka på det när man ska ut och åka med den eller så får man byta bromsok till lika som sitter på RSV:n kanske. Men jag han med 6-7 mil med den också innan det blev för kallt.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snyggt par i ess hudik :tummenupp

Är det sån skillnad i bromsverkan :va kanske tuonon ska bromsas in lite mer ..

Minns förra säsongen när jag höll på att bromsa på mig på Gotland ring i 200km/h då blev jag skitnödig hehe .


Hitta en lite kul Tuono v4 test eller reklam ..

http://www.youtube.com/watch?v=McRrdEIxL_c
 
Last edited:

Hudik

Guest
Snyggt par i ess hudik :tummenupp

Är det sån skillnad i bromsverkan :va kanske tuonon ska bromsas in lite mer ..

Tackar :rock

Ja du, det är verkligen stor skillnad på bromsarna, men man kanske inte ska köra dom efter varandra och i den ordningen jag gjorde.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Yippie ;D
Idag var det äntligen dags med 15 grader på termometern så bestämede jag mej för att nu ska hojarna ut.
Vilken härlig känsla det var att få rulla ut dom i vårsolen.

DSC_0014.JPG


DSC_0018.JPG


Först blev det en sväng med RSV4:an och helvete vad den går, c:a 8 mil med den och smilgroparna var upp bakom öronen, tror jag.

Sen var det till att åka hem för att hämta Tuono:n och hjälp, det är ju mer drag i den än i RSV:n, nu ska jag bara bromsa inför korsningen där framme, men stanna då tänkte jag om hojen, helvete vilka dåliga bromsar det var när man var "van" RSV:n, ja ja, det är ju bara att tänka på det när man ska ut och åka med den eller så får man byta bromsok till lika som sitter på RSV:n kanske. Men jag han med 6-7 mil med den också innan det blev för kallt.

PORR!! Varför säljes tuonon inte som vit, jag måste säga att du äger 2 hojar som står nog högt på "vill ha listan"
:bow
 

Hudik

Guest
PORR!! Varför säljes tuonon inte som vit, jag måste säga att du äger 2 hojar som står nog högt på "vill ha listan"
:bow

Tack, det har varit många roliga timmar i garaget för att få den vit och det känns altid lite kymigt att sätta slipen i en ny och felfri hoj.
Tanken var att eftersom att jag hade en vit RSV ville jag också ha en vit Tuono, om jag gjort rätt eller inte vet inte vet jag inte, men det känns bra iallafall.
Väntar bara på dom nya dekalerna som ska komma från italien vilken dag....
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Vilka hojar Hudik!! Riktigt snyggt :tummenupp

Så då får man köpa monobloc nu också då nu när du dissat standardbromsarna så :hihi
Äsch jag får nog lägga mer än 5 mil först, så dåliga är de nog inte. Bromsar man går det långsammare...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top